Tror tant Agda borde ringa sjuktransport/vanlig taxi istället för förarlös taxi. Själv kan jag än så länge lasta in väskan själv, så om det är tryggt till en bråkdel av priset skippar jag gärna att betala för en chaufför. Dessutom tycker jag taxichaufförer nuförtiden ofta kör sämre än icke yrkeschaufförer.
Tror faktiskt att det är ganska vanligt att det är en eller två personer som tar taxi. En anledning till storleken kan vara lägre förbrukning. När tekniken är redo så kommer det garanterat minibusstaxi också så att man själv kan välja efter behov.
En stor andel av taxikörningarna dagtid är just äldre, som kanske inte riktigt uppfyller kraven för sjuktransport, men inte heller kan/vill/får köra själv.
Men visst, man kan ha "hipstertaxi" och vanlig taxi på olika bokningar.
Jag har själv kört en massa transporter av äldre/sjuka släktingar på senaste tiden, dom har en egen bil, en vanlig kombi, men föredrar bilen jag kör just nu, för att den är lättare att kliva in i, och rullatorerna går att ställa in som dom är, dessutom kommer dom ju närmare dörren om dom inte kör själva och måste hitta en ledig parkering, krångla ut rullatorn och stappla iväg.
Förhoppningsvis blir en av dom friskare och orkar med att köra/lasta bilen själv snart