Bilprovningen Bystad?

M0ridin

Sommar... mmmm
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu
Hej

Ringde till bilprovningen idag för det är dax att besikta hojen... de berättade att det är Drive in i Bystad?? Vet in om det heter så eller om det var något liknande

Hur hittar man dit om man kör från Karlskoga, samt någon som har erfarenhet av hur hårda dem är med bullernivå osv. Om jag kan åka dit med mitt akra helsystem påsatt eller om jag måste kränga av skiten.

MVH

Mikael

I Örebro finns väl bara Lillån och Bista så jag gissar på den sista...

Ligger bakom Procordia/Ektröms (i den delen av Örebro som är närmast KGA)

Ekströms ser du från motorvägen när du åker till Örebro, bilprovningen ligger c:a 500-1000 meter innanför i industriområdet.

Ungefär som Erik säger.

SBP ligger precis under Å'et i ÅBY på stora kartan. Du kommer såklart in söderifrån på stora gula vägen, E18, om du kommer från Karlskogahållet.

Ta av motorvägen där det står "Sjukhus", alltså södra infarten på lilla kartan. Sen första höger och sen kan du titta på kartan.

Bifogat

• Bista.jpg
    Bista.jpg
    33.8 KB · Visningar: 43
  • Bista2.jpg
    Bista2.jpg
    27.9 KB · Visningar: 32
Last edited:
Okej, tror inte att jag kommer att ha några problem att hitta dit men frågan kvarstår om någon vet någon som besiktat där med effektsystem och fått den att gå igenom

Mikael

M0ridin skrev:
Okej, tror inte att jag kommer att ha några problem att hitta dit men frågan kvarstår om någon vet någon som besiktat där med effektsystem och fått den att gå igenom

Mikael
det gör man väl alltid

Gaffa har besiktigat sin Bandit 1200 med micron-slipon och de är ju kända för att låta högt. Den gick igenom men det var precis på gränsen.

M0ridin skrev:

Mikael

Besiktade min Blade där med Bos på... fast dom låter ju inte så ruskigt mycket förstås...
Sen kan det hjälpa att det första besiktningsmannen sa var "En sån här har jag haft" när han såg hojen :)

Kompisen fick igenom en 240 -78 som var i samma skick som PBR's gamla volvo... Det var sveriges störta volvoentusiast som besiktade, han blev helt lyrisk när han såg detta "fina" exemplar som dessutom var jubileumsmodell... Ibland har man tur.

erik skrev:
Kompisen fick igenom en 240 -78 som var i samma skick som PBR's gamla volvo... Det var sveriges störta volvoentusiast som besiktade, han blev helt lyrisk när han såg detta "fina" exemplar som dessutom var jubileumsmodell... Ibland har man tur.
:rofl ja men dom har oxå varit ena riktiga svin ibland... eller gör dom bara sitt jobb :va svintokig har jag ialf varit när jag åkt där ifrån

blom skrev:
:rofl ja men dom har oxå varit ena riktiga svin ibland... eller gör dom bara sitt jobb :va svintokig har jag ialf varit när jag åkt där ifrån

Kände en kille på bilprovningen i hallsberg förrut ( han har slutat nu) och då fick man alltid bra service, självklart så släpper dom ju inte vad som helst, men dom blir inte riktigt lika kinkiga då :)

erik skrev:

Det är ju så olika från gång på gång. Jag skulle besiktiga min hundkoja -75 efter två års slit för att få den i utställningsskick. Hade bokat tid i Librobäck i Uppsala och när jag kommer dig står det säkert 50 bilar och väntar. Efter bara ett par minuter (långt innan mitt väntnummer) vinkar en kontrollant in mig för han tyckte bilen såg rolig ut. Och som att det inte räckte med att slapp sitta i kö så skrev han ner Co värdet från 9 till 4.5 och tittade bort när han drog i handbromsen (fungerade inte). :yoparty

Var där idag... systemet gick igenom däremot så var framlyset för högt riktat samt att det verkar som jag har något glapp i höger blinkers, fungerade när jag testade ute på gården, skumt, men nu får jag iaf köra en månad innan jag måste åka till bilprovningen igen...

ps tackar för vägbeskrivningen som gjorde att jag hittade dit =) ds

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...