Silwer skrev:
ramnummer kollas annars på besiktningen, är det fel så blir det körförbud.
korrekt, bilprovningen ska kolla ram-nummer.
Igår blev jag dock MÄKTA förvånad.
Jag kraschade våran hoj förra året, fick till en deal med Länsförsäkringar om kontantersättning och behålla hojjen.
I år när vår året om försäkring skulle förnyas med 12mån så ringde jag dem och sa att det är väl ingen mening med helförsäkring när bolaget har noterat att hojjen är löst och skadad. Fick svar att dom visste om det och för att kunna få full ersättning om olyckan är framme igen så måste jag besiktiga hojjen på deras en skadebesitknings-station.
Sagt och gjort, eftersom hojjen är iordninggjord till orginal så ringde jag dem och sen åkte dig för att visa upp hojjen.
Damen i receptionen skrev ut nåt papper med alla uppgifter och där på pappret fanns ram-nummer samt en ruta som besiktningsmannen kunde kryssa i "KONTROLLERAT"
Dock missade killen att kolla ram-nummer och kryssa rutan så jag kunde med andra ord åkt dit med vilken jäkla R1:a som helst men med vår reg-skylt.
Väl hemma när detta upptäcktes så blev jag lite besviken när man ägnat vintern och massa DOLLARS på att göra iordning hojjen och sen visar det sig att någon skulle kunnat åkt dit med vad som helst och fått OK !
Hur som helst så fick vi beröm för att hojjen var i så bra skick och mkt bättre än många andra av samma modell och år enligt honom
Kul att höra, och killen som besiktigade hojjen var förresten Supercool och hojåkare själv. Han kanske finns här på forumet, jag glömde fråga!!
/Nitrous