Billigt R1 även om det tydligen inte går o rega

Vad betyder "Enbart förhandsreggad i tyskland" ?
Att förre ägaren inte ville registrera den i Tyskland eller att den inte kunde bli registrerad i Tyskland pga .....

Varför importerar an förresten en sådan hoj till Sverige ?

Den måste reggas i tyskland innan den kan reggas i sverige, så de ska väl gå. Ett problem som kvarstår är dock att om man reggar den i tyskland nu så reggas den som en -04 vilket kan bli problem när man ska ta in den i sverige!

/ Hannes

Illegalt ja; men om man har 2 st R1or, kan man inte bara ha den ena legalt reggad, sedan bara slå¨på regskylten på denna 02an, tyskan? Kollar polisen ramnummer särskilt ofta?

Kay skrev:
Illegalt ja; men om man har 2 st R1or, kan man inte bara ha den ena legalt reggad, sedan bara slå¨på regskylten på denna 02an, tyskan? Kollar polisen ramnummer särskilt ofta?

När jag blev stoppad ifjol kollade de ramnummer...fast jag kanske verkade extra suspekt :rolleyes:

Kay skrev:

polisen kanske inte gör det men jag kan nog lova att förs. bolaget gör det om nåt skulle hända.. dom letar ju efter kryphål för att blåsa en på pengarna..

Nej! Om man har 1 02:a så överför man det ramnummret till den man köpte på blocket ju! :) Då lär ju inget hända, många gör så om de har skevram så köper de en ny ram och över för nummret. Men sen får man säga att den ena är reservdels hoj eller något.

need-4-speed skrev:
Nej! Om man har 1 02:a så överför man det ramnummret till den man köpte på blocket ju! :) Då lär ju inget hända, många gör så om de har skevram så köper de en ny ram och över för nummret. Men sen får man säga att den ena är reservdels hoj eller något.

Vattentätt! :tummenupp

need-4-speed skrev:

Somsagt, köp papper på en r1:a och "justera" ramnummret och motornummret lite :hihi

Kay skrev:
ramnummer kollas annars på besiktningen, är det fel så blir det körförbud.

Vet inte hur noga bp är på hojar men på rallybilar bryr de sig inte särskilt mycket om man flyttat ramnumret...

Silwer skrev:
ramnummer kollas annars på besiktningen, är det fel så blir det körförbud.

korrekt, bilprovningen ska kolla ram-nummer.

Igår blev jag dock MÄKTA förvånad.
Jag kraschade våran hoj förra året, fick till en deal med Länsförsäkringar om kontantersättning och behålla hojjen.
I år när vår året om försäkring skulle förnyas med 12mån så ringde jag dem och sa att det är väl ingen mening med helförsäkring när bolaget har noterat att hojjen är löst och skadad. Fick svar att dom visste om det och för att kunna få full ersättning om olyckan är framme igen så måste jag besiktiga hojjen på deras en skadebesitknings-station.

Sagt och gjort, eftersom hojjen är iordninggjord till orginal så ringde jag dem och sen åkte dig för att visa upp hojjen.
Damen i receptionen skrev ut nåt papper med alla uppgifter och där på pappret fanns ram-nummer samt en ruta som besiktningsmannen kunde kryssa i "KONTROLLERAT"

Dock missade killen att kolla ram-nummer och kryssa rutan så jag kunde med andra ord åkt dit med vilken jäkla R1:a som helst men med vår reg-skylt.
Väl hemma när detta upptäcktes så blev jag lite besviken när man ägnat vintern och massa DOLLARS på att göra iordning hojjen och sen visar det sig att någon skulle kunnat åkt dit med vad som helst och fått OK !

Hur som helst så fick vi beröm för att hojjen var i så bra skick och mkt bättre än många andra av samma modell och år enligt honom :tummenupp
Kul att höra, och killen som besiktigade hojjen var förresten Supercool och hojåkare själv. Han kanske finns här på forumet, jag glömde fråga!!

/Nitrous

Chefen Alabama skrev:
Vet inte hur noga bp är på hojar men på rallybilar bryr de sig inte särskilt mycket om man flyttat ramnumret...

Tja, en snubbe som bytte ram på en zx6a i år kom inte igenom med flyttat ramnummer.
Säkert kan man ha tur eller otur, men tanken är ju att de ska kolla upp det hela.

Chefen Alabama skrev:

Skillnaden är att på rallybilar är det tillåtet med ett visst antal "karossbyten" och det är det inte på hojar och gatbilar.

törnan skrev:
Skillnaden är att på rallybilar är det tillåtet med ett visst antal "karossbyten" och det är det inte på hojar och gatbilar.

Så det är så det är.
Lite konstigt ändå, men det kanske inte är så mycket stulet gods som cirkulerar i rallykretsar...

Man kan väl säga att min "gamla" hoj blev skev i ramen så jag köpte den här "nya ramen" och överförde alla andra grejjer. Då lär de ju inte säga något. Så för man över motornummer och ramnummer till den nya hojen och tar bort det gamla. Frågar någon något så säger man att gamla ramen blev skev och därför köpte jag enbart en ny ram och överförde nummer och delar. :tummenupp

need-4-speed skrev:
Man kan väl säga att min "gamla" hoj blev skev i ramen så jag köpte den här "nya ramen" och överförde alla andra grejjer. Då lär de ju inte säga något. Så för man över motornummer och ramnummer till den nya hojen och tar bort det gamla. Frågar någon något så säger man att gamla ramen blev skev och därför köpte jag enbart en ny ram och överförde nummer och delar. :tummenupp

nej, det ska till intyg från nån aktoriserad på att få göra ett sånt nummerbyte.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8