Billigt batteri?

zunky

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
gsxr 750
Skulle behöva köpa nytt batteri till min honda cbr 600, är det någon som vet var jag i malmötrakten kan köpa ett bra, hysat billigt sådant?
Tack på förhand :D

zunky skrev:
Skulle behöva köpa nytt batteri till min honda cbr 600, är det någon som vet var jag i malmötrakten kan köpa ett bra, hysat billigt sådant?
Tack på förhand :D

Kolla på biltema, jag köpte ett därifrån och det är skitstarkt... Iofs var det större än original men eftersom jag har skippat luftburken så byggde jag fästanordning i 1,5mm aluminiumplåt... :tummenupp

Dom är skitbilliga också (nästan gratis! :kocko )

Zana skrev:
Kolla på biltema, jag köpte ett därifrån och det är skitstarkt... Iofs var det större än original men eftersom jag har skippat luftburken så byggde jag fästanordning i 1,5mm aluminiumplåt... :tummenupp

Dom är skitbilliga också (nästan gratis! :kocko )

Dom suger fett hårt!!!!!!! Köp inte biltema om du inte vill få problem :huvet

ja hade fundering på o köpa biltema batteri te min gixxer. Saken är den att det nog ska sitta ett underhållsfritt batteri i, för det gör det nu. Och mitt batteri sitter ganska lutat, inte 45 grader men kanske 30, borde inte de göra att delar av blystavarna kommer att ligga ovan ytan? Nån som vet nåt om detta?

Mvh. Hannes

Hur ska ni ha det nu då????
Var biltemabaterierna bra eller inte???? :confused:
Jag som tänkte inhandla ett Biltemabateri, o nu vet man ju inte.

Klart att det vore bäst med ett underhållsfritt hojbateri, men dom kostar ju uppåt tusingen :huvet
Får nog bli biltema ändå.

Nån som har koll på om det går o montera ett vanligt(typ biltema) batteri i lutad vinkel? (gsxr-92)

Davvan skrev:
Hur ska ni ha det nu då????
Var biltemabaterierna bra eller inte???? :confused:
Jag som tänkte inhandla ett Biltemabateri, o nu vet man ju inte.

Klart att det vore bäst med ett underhållsfritt hojbateri, men dom kostar ju uppåt tusingen :huvet
Får nog bli biltema ändå.
Det verkar som att dom som provat biltemas batterier är nöjda och dom som vägrar pga fördomar fortfarande är övertygade om att det är skit.
Mitt nästa batteri blir nog ett biltemabatteri.

Jag har provat biltemabatterier och de är inte särskilt långlivade. De brukar hålla en säsong ungefär.

Mattias skrev:
Jag har provat biltemabatterier och de är inte särskilt långlivade. De brukar hålla en säsong ungefär.
Dom hade förut 2 års garanti så det är väl bara att byta efter varje säsong :banana

HanneZ:
Du ska nog inte montera ett öppet batteri lutande. Om du inte vill åka med konstant stoppie, wheelie eller nedlägg åt ett och samma håll. :D
Däremot är det nog ok att wheela eller så med ett öppet batteri om det sitter upprätt i knarren, då lutar det ju bara en kort stund.

Ang Biltema så är min erfarenhet av batterierna att de går minst en säsong, jag har inte haft kvar hojarna så mycket längre. :)
Men se det så här: Du får många fräscha Biltemabatterier för de stålar som ett mer påkostat kostar, så varför inte prova.

Mitt biltema har överlevt förvånansvärt bra...

Jag har ett till Biltema batteri, det sitter i bilen. Och det har aldrig krånglat, inte så mycket som gett en antydan till urladdning även då man skulle till jobbet klockan 0520 dom där mornarna när det var över?! 20minusgrader...

Billigt och bra, det är min melodi iallafall...

/Zana aka. biltemadyrkare!

Mitt Biltema batteri varade i tre säsonger. Nu är det dock dags för byte.

gladh

Om man kollar i Biltemas nya katalog så har dom underhållsfria (täta) batterier till salu i år.
Har dock ingen aning om kvalitet el dyl. men det kansk kan vara värt att testa.

Har inte orkat läsa hela tråden, men jag ska köpa på batterilagret för 400 spänn.

#11 skrev:
Om man kollar i Biltemas nya katalog så har dom underhållsfria (täta) batterier till salu i år.
Har dock ingen aning om kvalitet el dyl. men det kansk kan vara värt att testa.

ja hittar inget tätt på deras sida? gör du?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph