billigt batteri till r6-99, var köpa?

jörgen65

viljan finnes
Gick med
25 May 2004
Hoj
blade o r6 o xr
fick kortis i batteriet idag och ringde till yamahacenter för att kolla pris
måste ett j-la batteri kosta 1200:-. Tacksam för tips/mvh jörgen :3freak

batteri

jörgen65 skrev:
BILTEMA !!!!!! 248 :-

Jo, man kan ju köpa ett Biltema eller Mekonomen-batteri för runt 300 kr, om man hittar ett som passar, håller sedan i 1-2 år, som mest, om man har tur... :gnissla har man tänkt ha kvar hojen mer än något år, köp ett "Original-batteri", även om det svider med 1.200 kr.. :7peta

/B

jörgen65 skrev:

Köp på Mekonomen = Bra skit!

jörgen65 skrev:
har redan kollat biltema men hitta inget som passa ente ens nära/mvh jörgen

Biltemas är ganska höga jämfört med orginal har jag för mig.

När jag var på Micro i Örebro tipsade han mig om att de har möjlighet att ta hem hojbatterier till bra priser. Dock ingår inte dessa i deras ordinarie sortiment så man får snällt vänta tills de har en beställning, verkade dock som de beställde varje vecka. Minns inte fabrikat men det var något av de vanligare.

Jag skakar liv i en gammal tråd eftersom mitt batteri tyvär har sagt godnatt :(

som det framkommit i tråden så kan man prova 80-411 från biltema. Någon som har någon erfarenhet av det batteriet? Eller är det någon som har något annat tips var jag ska köpa ett batteri billigt?

MrD13 skrev:
2081057 Jag skakar liv i en gammal tråd eftersom mitt batteri tyvär har sagt godnatt :(

som det framkommit i tråden så kan man prova 80-411 från biltema. Någon som har någon erfarenhet av det batteriet? Eller är det någon som har något annat tips var jag ska köpa ett batteri billigt?

Jag har haft mitt i under 1 år och det har inte visat några tecken på att strula.

Nu har dock Biltema släppt GEL-batterier och skall jag skaffa ett nytt så kommer jag att titta på den typen av batterier också.

Köpte ett sånt biltema batteri till min ninja för 189kr. Precis samma storlek jag hade innan, men även om det skulle vara lite lägre spelar det ingen roll, basen är densamma som 90% av alla mc-batterier.

Har funkat helt perfekt det året jag körde med det. En av de bästa besparingarna jag gjort.

/a

benkar skrev:
1442017 Jo, man kan ju köpa ett Biltema eller Mekonomen-batteri för runt 300 kr, om man hittar ett som passar, håller sedan i 1-2 år, som mest, om man har tur... :gnissla har man tänkt ha kvar hojen mer än något år, köp ett "Original-batteri", även om det svider med 1.200 kr.. :7peta

/B

En felaktig myt, då jag själv hade mitt Biltema i 10 år, och själv dödade det genom slarv sista vintern då jag inte laddade det alls då det stod i kallgarage där det nästan var lika kallt inne som ute, d.v.s -24 grader.

Sköter man ett biltema håller det lika bra som alla andra.
Batterier (iaf bly/syra) är low-tech och de skillnader man kan hitta motiverar inte de enorma prisskillnaderna.

P.S varför är inte denna tråd i Mekforumet, där det redan finns flera batteritrådar?

Tack för svaren! Med tanke på era erfarenheter så känns det nu ganska självklart att prova ett Biltema batteri. Och skulle det fungera sämre än ett dyrare batteri så är det ändå så pass mycket billigare att man har råd att köpa ett till.

BATTERILAGRET

Dom har så gott som allt. Jag köpte ett nytt till min ZX9R -00 i tisdags för 360:-
Vet inte exakt vilken modell du skall ha, men om jag gissat rätt så ligger det nog på en 7-800 spänn. Men ring o kolla iaf.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra