Billigaste varvräknaren till 1 cyl????

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vart hittar jag den billigaste varvräknaren för att
eftermontera på en 1 Cyl hoj "offroadhoj"

Tacksam för svar alt länkar

Tackar! :Bugar

Billig vet jag inte men www.dinmc.se hade någon i sin tillbehörskatalog för ca 800:- när jag frågade om en.

Aha! ska kolla, hittade även nån som heter sendec på karlströms motor för enduro hojar mfl.

Tackar!

motardnisse skrev:
Aha! ska kolla, hittade även nån som heter sendec på karlströms motor för enduro hojar mfl.

Tackar!

Sendec'n är grymt enkel å koppla in å fungerar kanon, fungerar även som timräknare (finns även enklare modeller av Sendec som enbart räknar tid).
Nackdelen med den är ju att displayen är väldigt liten om du tänkte ha den under körning för å hålla koll på varvet.

Har en ny KTM orginal analog varvärknare liggande om du behövar någe STORT å lättläst ;)

Ta en titt på Tiny-tach (finns på nettet) de har små digitala grejor (om nu digitalt är ett alternativ)
Har själv en på en båtmotor och jag vet att "660" här på forumet har en på sin hoj. Tror att pro modellen med snabbare uppdatering passar bäst på en hoj.

//Kvicken

Köpte en TinyTach till min fiddy. Gick väl på ca 400kr inkl frakt från deras hemsida. Varvräknare och timräknare.

Har du tid att titta på en varvräknare kör du för sakta :D

gasa_photo.jpg

kiko skrev:
Sendec'n är grymt enkel å koppla in å fungerar kanon, fungerar även som timräknare (finns även enklare modeller av Sendec som enbart räknar tid).
Nackdelen med den är ju att displayen är väldigt liten om du tänkte ha den under körning för å hålla koll på varvet.

Har en ny KTM orginal analog varvärknare liggande om du behövar någe STORT å lättläst ;)

Nja! det är inte jag som ska ha den, arbetskollegan ska ha den på sin fyrhjuling!

WestW skrev:
Köpte en TinyTach till min fiddy. Gick väl på ca 400kr inkl frakt från deras hemsida. Varvräknare och timräknare.

gasa_photo.jpg

Har du nån hum om måtten på denna sak?

Gick det att beställa direkt från detta företag eller?

WestW skrev:

gasa_photo.jpg

Kunde du köpa den direkt från dem eller?

motardnisse skrev:
Kunde du köpa den direkt från dem eller?

Det finns en liknande Honda original som ser ut som den, en timräknare (Kan vara bra att ha) som slår över till digital varvräknare när maskinen startas, fästes på tändkabeln. Finns att köpa hos närmsta Honda handlare på art.nr. 08174-881000AH
994:-
{B7BCE703-B691-4C31-8B85-F76A58DF5DD6}.jpg

*/ ?>
Back