Billigaste hojjen i vinter!

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Måste ha en hojj i vinter som inte är en moped. Den ska vara hyffsat laglig och inte över 25kw (mellankort). Om jag köper en körbar skrothög nu, måste jag åka och besikta den direkt eller är det nästa vår som gäller med tanke på snön? Så kom med förslag i prisklassen 1500. :banana

Jag letar oxå efter en vinter hoj!!!! Fast i pris klass 20000:- Hälst byte mot min cross!!!! Finns det några bra enduro/offroads för det priset eller???

FUBAR skrev:

Haha, den är för ful för att bli vinterhojj. Men han måste mena 15000 eller?

Gp 125:an verkar bra men det är för långt att åka. Honda cb 125 är det ett två-cylindrigt åbäke eller?

Får man besikta en mc på vintern? Haha, vore nästan värt att se besiktningsmannes min när man kommer in efter att ha kört 4 mil i djup snö med en riktig rishög och blankslitna däck. :) Eller kan man enduroregga en cb125 och säga att man är påväg till "träning" när polisen stoppar en?

Drömmen vore en Yamaha dt 125 och slakta i vinter. Felet är att alla är så jäkla dyra :gnissla

Bomanrd skrev:
Haha, den är för ful för att bli vinterhojj. Men han måste mena 15000 eller?

Gp 125:an verkar bra men det är för långt att åka. Honda cb 125 är det ett två-cylindrigt åbäke eller?

Får man besikta en mc på vintern? Haha, vore nästan värt att se besiktningsmannes min när man kommer in efter att ha kört 4 mil i djup snö med en riktig rishög och blankslitna däck. :) Eller kan man enduroregga en cb125 och säga att man är påväg till "träning" när polisen stoppar en?

Drömmen vore en Yamaha dt 125 och slakta i vinter. Felet är att alla är så jäkla dyra :gnissla
sätt dubb på RDn :mattias

Mögel skrev:
Jag letar oxå efter en vinter hoj!!!! Fast i pris klass 20000:- Hälst byte mot min cross!!!! Finns det några bra enduro/offroads för det priset eller???
Här har du en bra och hyffsat kul offroad i närheten av GBG för 21 000, en KLX650, går säkert att pruta ned lite: http://www.blocket.se/view/6074210.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Eller en större variant, endast 15000 för en DR800: http://www.blocket.se/view/6123100.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Bomanrd skrev:
Om jag köper en körbar skrothög nu, måste jag åka och besikta den direkt eller är det nästa vår som gäller med tanke på snön? Så kom med förslag i prisklassen 1500. :banana

:va beror på slutsiffra på reg skylten.

RD350 duger väl till vinterhoj

Mögel skrev:

jag hade valt en trogen honda xr600r :tummenupp

Mögel skrev:

Suzuki DR 650 r början till mitten av 90talet ligger runt 20k, hade en själv och var mkt nöjd men suget efter hastighet tog över :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT