På en fest för ett par veckor sen hände något som inte skådats på åtminstone 5 år. Jag ramlade över en polares gitarr och började sätta mig och klinka. Trodde inte jag kom ihåg ett dugg hur man gjorde, men bitarna föll sakteliga på plats. Strax for plektrumet som ett yrväder mellan strängarna medan fingrarna formerade d-moll, g-sus, b-ess och ackorden som gud glömde. Sen åkte tabulaturhäftena fram och det blev allsång några timmar.
Blev nästan sugen på att skaffa en gura och försöka lära sig spela mer ordentligt. Frågan är vad man ska satsa på med min risiga ekonomi. Hade tänkt mig en begagnad stålsträngad i så fall. Behöver en sån där hållare för munspelet också som jag aldrig lärt mig spela på. Äh förresten, varför inte slå till med ett par fler tonarter när man ändå är i igång. Någon som har tips på bra bluesmunspel?
Alla tankar mottages tacksamt.
Blev nästan sugen på att skaffa en gura och försöka lära sig spela mer ordentligt. Frågan är vad man ska satsa på med min risiga ekonomi. Hade tänkt mig en begagnad stålsträngad i så fall. Behöver en sån där hållare för munspelet också som jag aldrig lärt mig spela på. Äh förresten, varför inte slå till med ett par fler tonarter när man ändå är i igång. Någon som har tips på bra bluesmunspel?
Alla tankar mottages tacksamt.
Last edited:

).