Billiga Mc Batterier?

Uff..... jag e en sån där "pallar-inte-strula" snubbe.... Men samtidigt kan det va kul att mecka om det flyter på bra och man vet vad man håller på med....
Men det e bara en dröm :(

dumbo skrev:
Njae... Problem och problem.
Det är inte skruvanslutning som det var på mitt originalbatteri utan det är avsett för montering med kabelskor, så man får ju göra en liten abrovinsch(sp?). Jag gjorde så att jag lödade fast två lagom tjocka kablar på batteriet och skruvade sedan fast detta på orinalanslutningarna i hojen med en skruv genom varje anslutning bara. Sen drar man krympslang eller eltejp runt.
Det går säkerligen bra med kabelskor åxå om man inte vill löda.
Det är tom tänkbart att det går att skruva fast direkt på batteriet om kablarna räcker till, men det sitter nog inte lika bra.

För mig gick arbetet på ca 10min. Är man inte van vid kablar och kopplingar så tar det kanske lite längre tid, men det är inget svårt. Sen är det ju upp till var och en om man vill "strula" med dylikt en liten stund eller betala 1100kr för ett originalbatteri. :-) (Ja, det finns säkert andra "piratbatterier" som har "rätt" anslutningar som inte kostar riktigt 1100 men...)

har kört i dag och den startar lika bra somm alltid förr =)

nu har jag mina sladdar och nästa gång är det LÄTTARE att byta till ett nytt biltema batteri än till ett yamaha orginal då det sitter med kabelskor och inte med skruvar!

kan vara värt att tänka på för er som inte orkar mecka eller pilla själva!

ps Jag återkommer om jag skulle få något problem med batteriet och berättar vad när hur och varför! ds

Mv. Oskar

Kabelskor.... men du ringar som man skruvar runt polerna då?

Jag vet att det e en idiotfråga.... men mobba inte....

hornet oskar skrev:
har kört i dag och den startar lika bra somm alltid förr =)

nu har jag mina sladdar och nästa gång är det LÄTTARE att byta till ett nytt biltema batteri än till ett yamaha orginal då det sitter med kabelskor och inte med skruvar!

kan vara värt att tänka på för er som inte orkar mecka eller pilla själva!

ps Jag återkommer om jag skulle få något problem med batteriet och berättar vad när hur och varför! ds

Mv. Oskar

kan inte föra över bilder från mobilen till datorn på grund av jag vet inte varför!

det är i alla fall inte samma annslutning som till orginalbatteriet men det finns kabelskor som passar på biltemas batteripoler så jag köpte sådana.

sedan klämde jag fast dom på två kablar som jag sedan skruvade fast i orginalkontakten (den som vanligtvis fästes i batteriet)

så jag har nu "snabbkoppling" till batteriet :)

hänger ni med?

Mv. Oskar

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka