Uff..... jag e en sån där "pallar-inte-strula" snubbe.... Men samtidigt kan det va kul att mecka om det flyter på bra och man vet vad man håller på med....
Men det e bara en dröm
Men det e bara en dröm

dumbo skrev:Njae... Problem och problem.
Det är inte skruvanslutning som det var på mitt originalbatteri utan det är avsett för montering med kabelskor, så man får ju göra en liten abrovinsch(sp?). Jag gjorde så att jag lödade fast två lagom tjocka kablar på batteriet och skruvade sedan fast detta på orinalanslutningarna i hojen med en skruv genom varje anslutning bara. Sen drar man krympslang eller eltejp runt.
Det går säkerligen bra med kabelskor åxå om man inte vill löda.
Det är tom tänkbart att det går att skruva fast direkt på batteriet om kablarna räcker till, men det sitter nog inte lika bra.
För mig gick arbetet på ca 10min. Är man inte van vid kablar och kopplingar så tar det kanske lite längre tid, men det är inget svårt. Sen är det ju upp till var och en om man vill "strula" med dylikt en liten stund eller betala 1100kr för ett originalbatteri.(Ja, det finns säkert andra "piratbatterier" som har "rätt" anslutningar som inte kostar riktigt 1100 men...)