Billiga Makitamaskiner - blås?

Åter till ämnet

åter till ämnet:

Det var även en våg med exakt samma uplägg med Armanikläder för några år sedan...

Sen har vi dessa skinnjackor överallt också. "Vi har varit på leverantörsmässa och fått lite ex över och vi måste tulla dessa när vi åker tillbaka blabla, du får köpa för mindre än inköpspris!!!!"
Samma liga av zigenare allt som oftast, och nu snackar jag inte finska romer.

Samma människor har försökt kränga guld under premiäröppningen av Mediamarkt/Elgiganten i Örebro, kände igen dessa direkt. Patrask är vad det är helt enkelt, men sen är jag inte fördomsfri å andra sidan :D

Råkade skicka in lilla 135mm "vad-den-nu-heter" kniven i kaklet, kniven vann! Så ja vass e den, men vette fan om maten blir så mycket bättre med dom.

Dina knivar är säkert riktigt fina, det tvivlar jag inte en sekund på men om du skulle kasta en supervass skalpell och en slö Rambokniv i kaklet, i vilket av kasten skulle kaklet gå sönder?

martor_skalpell.jpg

rambokniv_15415360.jpg

Samma sak med elverktyg, dom flesta köper för att imponera på vänner.

En skruvdragare för 3000:- för att dra i 20 skruvar om året:va Känns bra att accarna gått frammåt så dom inte dör 1a året iaf.

Funkar skitbra, grannarna blir superimponerade.

Ja, även bekanta som kommer förbi på kaffe, de blir också impade... ;)

Last edited:
Jag skulle behöva en bättre batterimaskin. Använder min nästan dagligen eftersom jag inte har nån sladdborrmaskin.
En black o decker för 1200:- med dubbla accar.
Jag har den till allt från att skruva altaner o plåttak till att renovera motorer

Men det är för dålig orker när man borrar i stål.

Äh Global hit och globar dit.

Dis is teh shiiiit
Hattori
Img525.jpg

Det är vackert med Damaskussmide!

Tjejen fick en knivslip i julklapp. En konstig designerpryl, som förmodades vara helt värdelös. Men jäklar vilken skärpa det blev i mina fådda OBH nordica knivar!
Där får man se upp så man inte lökhakkar upp halva näven av misstag!

Dina knivar är säkert riktigt fina, det tvivlar jag inte en sekund på men om du skulle kasta en supervass skalpell och en slö Rambokniv i kaklet, i vilket av kasten skulle kaklet gå sönder?

martor_skalpell.jpg

rambokniv_15415360.jpg

Funkar skitbra, grannarna blir superimponerade.

Ja, även bekanta som kommer förbi på kaffe, de blir också impade... ;)

Jag var inte det minsta avundsjuk:arsele eller:tungan

Det där stålet påminner om IKEAs dyraste kniv (som jag ej handlat, har en uppsättning Global hemma som jag är nöjd med), som verkar mycket bra enligt recensioner. Inte jättebillig dock

Pris 499 spänn, Namn: Slitbar Kockkniv.

"Kärna av hårt stål som ger en mycket skarp egg, omsluten av mjukare stål som gör bladet tåligt.
Stålkvalitén i kniven gör att skärpan bevaras länge.
Kraftigt blad; bra att dela och hacka t.ex. kött och stora rotfrukter med.
Formgivare:
Mårten Cyrén
Storlek
Knivbladets längd: 21 cm
Totallängd: 35 cm

0089569_PE222249_S4.JPG

Rätt lik faktiskt men likheterna stannar nog där, saxat det här från dom jag köpte dem ifrån

Traditional technology has combined with modern material for high cutting performance. Available in 13 different blades to meet with every cutting task. Made of VG10 core cutting edge forged with 63 layered Nickel Damascus stainless steel blade. VG10 is the newly developed High Carbon (0.95 to1.05%) Molybdenum (0.90 to1.20%) and Vanadium (0.10 to 0.30%) stainless steel plus 1.30 to 1.50% Cobalt added to increase strength. Rockwell hardness 60 to 61 HRC.

The beautiful Damascus blade is hand engraved with Ichiro Hattori name in Kanji and permanently welded with stainless steel bolster. Full tang black Pakkawood handle with three stainless steel rivets. Comes with fancy gift box.

Men åter till ämnet.
Riktiga Makita kostar! Allt som verkar billigt och "inte så dyrt" om det är nytt är fake. En fake är en kopia av utseendet, resten innanför är vad helst som är billigt. Funkar bra till två-tre enkla skruvar men för något mer avancerat nej.

Köp hellre en beggad Makita på blocket. Gjorde jag förut, 600:- för en bättre beggad BPS130 slagskruvdragare ink väska, laddare + extra batteri är inte fy skam. Nej stulen var den inte, den köptes bara i precis rätt läge från en egenföretagare (finanskrisen, nypris 4-7k).
Har Hilti på jobbet men säger Makita alla dagar, ny eller beggad så Makiatooo.

Men vill du ha något nytt och kunna skryta för mindre pengar så köp en fake du. Håll den på avstånd från folk bara. Brukar kunna vara riktigt plastiga de där kopiorna

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025