Köpa en YZF750R i fint skick? Name a price![]()
Meeeh föfan, byt ut burnbilden innan du försöker sälja den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"En fet båge för lite pengar. Riktigt skön att köra, bra vrid och effekt, även med 25kW!(har ju bara 125an att jämföra med) Har övningskört lite med den under sensommaren, uppkörning våren -09.
Är strypt och registrerad på 25kW.
Känns lagom modern för sin ålder med USD-gaffel, sexkolvs-ok, hydraulisk koppling osv.
Jag älskar stilen! Klockrent 90tals-racingstuk på hela hojen. Bred och fyrkantig, fet helt enkelt. Ligger som ett lok på vägen.
Har fått på miniblinkers, LED-skyltbelysning och rensat bakdelen nu också! riktigt bra blev det. Har även dragit av alla lila dekaler, så nu är det endast fälgarna som är gheylila.
En större upppimpning av hojen kommer troligtvis att göras. Min idé är: Bakdel från en modernare hoj, ny lack på hela hojen, kanske vit/svart, och lite övrigt småpill. Eventuellt en Streetfighter-konvertering.
Får se när ekonomin tillåter detta, kanske till vintern -09
Fast tillåter ekonomin en större pimpning så tillåter den även köp av ny hoj, så det kan hända att det blir en gammel-R1a istället."
Du har ju förstört hojen, hur tror du dig kunna sälja den då?
Lycka till.

Du har ju förstört hojen, hur tror du dig kunna sälja den då?
Lycka till.
Jag har inte förstört någonting, jag har dock förbättrat det som var dåligt... Vilken samlare vill ha en hoj där inte ens dekalerna finns kvar![]()

Meeeh föfan, byt ut burnbilden innan du försöker sälja den![]()

Är du dum i huvudet på riktigt eller? Det är väl helt jävla personligt vad man gör med sin hoj?!Jag har inte förstört någonting, jag har dock förbättrat det som var dåligt...
Nu frågar jag mig, varför skriver du: "inte ens dekalerna finns kvar"?
dekaler är ju det lättaste att återställa till original igen
Varför påverkar en "burnbild" något? Tar något mer än däck och drivpaket mer skada än vanligt vid en burn? Dessa komponenter är slitdelar som bör bytas för jämnan om fordonet brukas som det skall, så jag ser inte problemet![]()
man drar ju bort lite av hojens själ när man drar av ett par originaldekaler.
Då har vi helt enkelt väldigt olika syn på vad som är hojens "själ", enligt mig är hojens själ vad man gör den till..

Du har en ratbike - gratulerar!
Då har vi helt enkelt väldigt olika syn på vad som är hojens "själ", enligt mig är hojens själ vad man gör den till..
Men snälla - att klaga på miniblinkers och avgas är ju bara löjligt om resten av hojen är i originalskick. Originalkåpor osv....
Och en YZF750R är inte direkt en RC30 eller något... tycker att han med gott samvete kan modda den litegranna.

Har du ens tänkt i 2 sekunder till?
Avgas snackar du om. Jaja, köp hans YZF750R och återställ hans avgas till helt nytt original så ska du få se vad det kostar.
Miniblinkers KAN man ju byta tillbaka - om nu inte personen har sågat sönder bakdelen som de flesta brukar göra.
Nix, original är mer sällan än sönderstylat.
Och förresten, en GSXR750 S K A vara blå/vit - klart snyggast. De andra färgerna är till sånna som ska styla sönder dem![]()
Varför påverkar en "burnbild" något? Tar något mer än däck och drivpaket mer skada än vanligt vid en burn? Dessa komponenter är slitdelar som bör bytas för jämnan om fordonet brukas som det skall, så jag ser inte problemet![]()
Jävlar vad löjligt!
Och kvitton, fullstämplad servicebok osv kan du fan slänga åt fanders när du har en 20 år gammal hoj. Säger ingenting om skicket. Lyssna på hojen, provkör hojen. Kan du hojar så är det inga problem, behöver fan inga kvitton/servicebok för att bevisa det för mig. En ny hoj däremot är ju en annan femma med alla garantier osv.
Flera personer hade fått montera ner hojen från väggen där hemma för att kunna vara med. Där är inga killar som inte gillar orginalstatus
Och kvitton, fullstämplad servicebok osv kan du fan slänga åt fanders när du har en 20 år gammal hoj. Säger ingenting om skicket. Lyssna på hojen, provkör hojen. Kan du hojar så är det inga problem, behöver fan inga kvitton/servicebok för att bevisa det för mig. En ny hoj däremot är ju en annan femma med alla garantier osv.
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |