billig solsemester runt nyår?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag och damen har funderingar på att åka på solsemester över nyår. Nu är saken den att vi hinner bara ta en vecka plus att ekonomin tillåter inte thailand (som man för övrigt behöver stanna i 2 veckor för att det skall vara värt det.). Turistställe känns lite överskattat, vi vill bara ha en lugn fin solsemester med härlig strand. Vad rekommenderas?

MVH Niclas

Svårt att hitta en billig solsemester över just nyår tror jag.

Jag va på Mauritius i vintras och det va en höjdare och rekomenderas starkt! :tummenupp

Spara pengarna och åk vid ett annat tillfälle än en storhelg / semester då alla andra åker.

Måste ni åka just då så är väl Spanien / Gran Canaria billigt, varmt och nära.

Spara pengarna och åk vid ett annat tillfälle än en storhelg / semester då alla andra åker.

Måste ni åka just då så är väl Spanien / Gran Canaria billigt, varmt och nära.

Det känns lite trist att fira förlovningen på annat datum bara :tungan

Är Spanien/Gran Canaria varmt och badvänligt vid nyår då? Tänker lite på att man borde väl nästan över till andra sidan ekvatorn då? Jag har ingen aning därför frågar jag :) Är ju bara en simpel svensk blekfis...

Är Spanien/Gran Canaria varmt och badvänligt vid nyår då? Tänker lite på att man borde väl nästan över till andra sidan ekvatorn då? Jag har ingen aning därför frågar jag :) Är ju bara en simpel svensk blekfis...

Njää inte direkt. Det är småkyligt.

Söder om ekvatorn är det som gäller om du frågar mig. Men det är inte billigt.

Du får helt enkelt lätta på lädret!

Njää inte direkt. Det är småkyligt.

Söder om ekvatorn är det som gäller om du frågar mig. Men det är inte billigt.

Du får helt enkelt lätta på lädret!

Får bli lite övertid helt enkelt ;)

Varmt till nyar och lag budget gar tyvarr inte riktigt ihop, billigast ar nog Egyptens rodahavskust typ Sharm El Sheik. Inget om man ar ute efter kulturupplevelser och inhemsk feeling men ar kraven varmt vatten/bra beach/hyggliga hotel sa ar det utmarkt.

Varmt till nyar och lag budget gar tyvarr inte riktigt ihop, billigast ar nog Egyptens rodahavskust typ Sharm El Sheik. Inget om man ar ute efter kulturupplevelser och inhemsk feeling men ar kraven varmt vatten/bra beach/hyggliga hotel sa ar det utmarkt.

Haha..nej att titta på Pyramiderna och sphinxen räknas ju defenitivt inte som kultur. Och de har säkert inte ett enda museum i Kairo ;) Går dagsturer dit för billig peng tror jag bestämt :)

Haha..nej att titta på Pyramiderna och sphinxen räknas ju defenitivt inte som kultur. Och de har säkert inte ett enda museum i Kairo ;) Går dagsturer dit för billig peng tror jag bestämt :)

Sist jag kollade låg inte pyramiderna och sphinxen i varken Sharm El Sheik eller vid Rödahavskusten ;)

Visst gar dar bussturer till bla pyramiderna, min poang var bara att Sharm El Sheik i sig i princip bara ar en mangd hotel utslangda i en sandbunke. Kanon for sol och bad men letar man efter romantiska hotel i gamla stadskarnor och sma uteserveringar dar menyn inte gar att fa pa svenska sa har man kommit fel.

Kanarieholmarna duger utmärkt över nyår, iallafall vädermässigt men det brukar inte vara så billigt. Har varit lite svalare på nätterna förstås men dagarna var 25 grader varmt.
Vi fråga en tjej om dom alltid har så varmt och skönt och hon sa att "nej nej det kan bli så kallt som 22 grader ibland" :yoparty

Du menar alltså att Thailand INTE är ett turistställe?

För övrigt, gran canaria är väl det enda som är billigt och varmt runt då, drog dit, iofs, början på januari 2005 för omkring 3000:- tror jag.

Last edited:
Det tråkiga är att damen råvägrar egypten så det verkar som att man helt enkelt får lätta på lädret och dra på rejält! Tråkigt men sant. Aja lite övertid får lösa biffen! :tungan Man är ju bara en svettig volvoslav...

Blivit tipsad om Cape Verde (stavning?) Någon som varit där och kan ge en liten recension?

Det tråkiga är att damen råvägrar egypten så det verkar som att man helt enkelt får lätta på lädret och dra på rejält! Tråkigt men sant. Aja lite övertid får lösa biffen! :tungan Man är ju bara en svettig volvoslav...

Blivit tipsad om Cape Verde (stavning?) Någon som varit där och kan ge en liten recension?

Det gör hon rätt i, Egyptien kan man lika gärna använda som måltavla vid atombombs-tester.
Varför måste det vara varmt för? Ni lär ju få det lika mysigt/roligt genom att tex åka till Island en weekend, eller varför inte Paris? Då klarar man sig en weekend och man kan hitta billiga utflykter och boende där.

Har varit på kanarie holmarna över jul och det va tillräckligt varmt runt 25 grader på dagen vi hade uppvärmd pool och det va precis badbar :gnissla Vi va riktigt nöjda men vill du ha det varmt så är det längre som gäller :tummenupp

Det är väl mest att det vore mysigt att kunna gå längs en sandstrand i solnedgången och hålla varandra i händerna... Fjolligt eller romantiskt... Avgör själva :P Och man har sparat undan en stor del av skatteåterbäringen så det är inte så jättemycket övertid som fattas :)

Det är väl mest att jag söker ett lugnt och romantiskt ställe... Ös på med tips bara :)

MVH Niclas

*/ ?>
Back