Billig Glidarbil

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tittar på ny bil och eftersom jag hade min coupe i 6 dagar innan den låg på taket funderar jag på nått gliddaraktigt dvs som ser nice ut, åker sknt och ABSOLUT INTE går/uppmanar att köra fort.

Prisklassen är diskutabel men 20-30 är va jag får för coupen ska jag lägga mer ska det va riktigt nice och kosta lite att äga.

Ideer? Gammel merca är det första jag kom att tänka på.

Chev caprice, alternativt om du vill ha det slöaste som någonsin tillverkats så är första generationens king cab med diesel och dubbelhytt ett bra köp

Chev caprice, alternativt om du vill ha det slöaste som någonsin tillverkats så är första generationens king cab med diesel och dubbelhytt ett bra köp

Polaren har haft 2 capricer, gillar verkligen inte dem.. kan bero på att hans har varigt skrott iof. Och kingcab har jag just blivigt fri från det va det jag hade innan och den åker man fan inte skönt i-

BMW 7-serie. Motor och årsmodell efter budget.

Last edited:
Njää de där e ju verkligen e "jagvillhajänkmenepank" bil

Nä.
Det är en äkta jänkebil.
Det går att köpa halvgamla Cadillac och Lincoln svinbilligt.
Men som billigt sluskskjuts skulle jag egentligen rekomendera Opel Omega.
Förutom de första årsmodellerna (88-89 sisådär) så är det stryktåliga, bakhjulsdrivna bilar som går fort och billigt utan att uppmana till buskörning.

en Volvo S80 .... billiga gubb-bilar man åker suveränt i å inte ens T6an uppmuntrar till nå buskörning :tummenupp

Istället för att köpa glidarbil kanske du skulle lära dig att köra bil?

Det är inte bilens fel att den hamnade på taket.

Nej de har jag väll aldrig påstått heller?:confused:

Känner dock att en glidare med 4 sittplatser och bagage kompleterar hojen bättre än en liten coupe, sen har vi försäkringen på det.

Nej de har jag väll aldrig påstått heller?:confused:

Känner dock att en glidare med 4 sittplatser och bagage kompleterar hojen bättre än en liten coupe, sen har vi försäkringen på det.

det sura med en gammal Beemer eller fläskmerca i dom pengarna kan lätt bli skrot .... dyyyyyrt å laga ens det minsta skitfel på tex 750ins V12a

nä satsa å en trött gammal volvo å tråkigare än S80 är nog svårt att hitta....men jävlar va prisvärda dom e i dessa bensinkris dagar ... vill du kunna lasta hitta en 965/V90 , bekväma och tråkiga :hihi

http://www.blocket.se/stockholm/Messerschmitt_KR200__64_39029548.htm?ca=23_8&w=3

En sån där hade min morbror på 50-talet när han som nybakad tidningsmurvel gled runt i Helsingborg och knegade.

Edit: Fuck, det går nog inte bra att bjuda typ 30 lax för den där.

Enligt dåtida reklam var de så snabbstyrda att det var nästan omöjligt att krocka med dem.
Om man ändå lyckades, så gjorde den rundade fronten att man bara gled undan.
Skulle man lyckas träffa precis mitt på, så var det ingen fara ändå, eftersom karossen gjordes av tyskt höghållfasthetsstål.

De jag va ute efter va tips på bilar som är lite ballare utan att vara snabba.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park