billig försäkring

• Thread starter Thread starter warrior
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
hållundan skrev:
Vem fan gör inte det? :va

ja du vem gör inte det...

jag va lite trött på allt gnäll bara...
många som ska va så jävla duktiga, det är väl ok men då vill jag inte se att dom kör för fort, fuskar med skatten eller köper smuggelöl.
det är väl mycket värre (att snylta av staten istället för ett FB)...

ozto skrev:
men vilket jävla gnäll... alla är så jävla duktiga!

lika som i ngn annan tråd när bror duktig skulle berätta hur dumt det va att dra snuten men sen visade det sig att han visst gjort det flera gånger när han va ung...

jag tycker att det är kul med en kille som är student o inte har så mycket pengar men gör allt för att kunna köra hoj! läggar alla pengar han har på sitt intresse...
sen att han kanske fuskar lite är väl inte hela världen, hur mycket har man inte läst om fusk bland försäkringbolags chefer och försäkringsbolag som verkar ha skitbra villkor när man ringer o ska täckna försäkringen men sen när olyckan har hänt så har man ett jävla problem o få ersättning...

sluta gnäll för fan!
Tycker du och de andra två nötterna i den här tråden kan tjacka varsin EU-moppe och åka omkring på istället om ni inte har råd eller tycker synd om varandra! :kocko :tomten

ozto skrev:

många som ska va så jävla duktiga, det är väl ok men då vill jag inte se att dom kör för fort, fuskar med skatten eller köper smuggelöl.
Mogen argumentation du kör med :rofl

ozto skrev:

Grejen är ju den att de som skenar inte blåser fb utan blåser oss "andra" vettiga som pyntar ärligt.

sandstream skrev:
Tycker du och de andra två nötterna i den här tråden kan tjacka varsin EU-moppe och åka omkring på istället om ni inte har råd eller tycker synd om varandra! :kocko :tomten

visst fan har jag råd... men det va inte det jag pratade om!

jag bara vill bara säga ifrån lite, är sånt gnäll från folk som ska va så jävla duktiga. finns det många sporthojsåkare som aldrig tex kör för fort?
jag tror nästan alla tummar lite på samhällets reglar för o kunna köra sporthoj...

ni låter lite som alla ej hojåkare som gnäller på "galna-hojåkare"

Om många skenförsäkrar på sina pappor så borde olycksstatistiken bli högre för äldre män dvs högre premier. Detta i sin tur kommer att gynna de "yngre" som försäkrar på sig själva iom färre olyckor. Men när de som skenförsäkrar (även de andra) blir äldre så kommer premien att vara skyhög för just 50 åringar. Då får man kanske försäkra hojen på sin son då istället :va

... bara en tanke :corn

men gud vad ni alla är helgon jävla nöter, jag älskar att åka hoj och det kommer jag at göra på ett eller annat sätt. jag frågade en jävla fråga och " ni helgon ballar totalt ur" och ni som skriver att jag ska drabbas av olycka och sånt what goes around comes around fuckers" och alla andra som har stötat mig tusen tack

warrior skrev:
men gud vad ni alla är helgon jävla nöter, jag älskar att åka hoj och det kommer jag at göra på ett eller annat sätt. jag frågade en jävla fråga och " ni helgon ballar totalt ur" och ni som skriver att jag ska drabbas av olycka och sånt what goes around comes around fuckers" och alla andra som har stötat mig tusen tack
Ett het tips: Skriv inte att du skenförsäkrar nästa gång så lär du få bättre respons. Man kan nästan tro att det bara är en retsticka som är framme :tungan

mm intressant att den här diskussionen ska locka fram så mycket heta känslor!

Kan någon svara på hur alla skenförsäkringar drar upp priset på "hederliga" försäkringar? Många som gnäller på alla som har sin mc på nångon annan, men jag har inte fattat varför premien går upp för folk kör skenfösäkring???

Tilläggas kan att jag betalar 1400/mån på mig själv, tar dock inte illa upp om någon skenförsäkrar, det berör inte mig, eller gör det??? Vill någon chansa så får dom väl göra det, det ända jag kan tänka är att premien sjunker för mig eftersom alla som kraschar är farsor på 45 bast :rolleyes:

ozto skrev:

jag bara vill bara säga ifrån lite, är sånt gnäll från folk som ska va så jävla duktiga. finns det många sporthojsåkare som aldrig tex kör för fort?
jag tror nästan alla tummar lite på samhällets reglar för o kunna köra sporthoj...

Jag tycker fortfarande att du resonerar lite konstigt.
Ska jag ha dåligt samvete för att jag äter 3 gånger om dagen när det finns barn som svälter i Afrika?

mamartin skrev:
Kan någon svara på hur alla skenförsäkringar drar upp priset på "hederliga" försäkringar? Många som gnäller på alla som har sin mc på nångon annan, men jag har inte fattat varför premien går upp för folk kör skenfösäkring???

Tilläggas kan att jag betalar 1400/mån på mig själv, tar dock inte illa upp om någon skenförsäkrar, det berör inte mig, eller gör det??? Vill någon chansa så får dom väl göra det, det ända jag kan tänka är att premien sjunker för mig eftersom alla som kraschar är farsor på 45 bast :rolleyes:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1249527&postcount=22

warrior skrev:
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag, för nuvarande ( länsförsäkringar ) är ganska dyra (3000/mån) fasten hojen står på farsan.

Som sagt tidigare,,,ställ hojen på dig själv om du bor på annan ort än Din pappa, försäkringsbolagen är inte dumma, det kan bli så att de inte accepterar någon utbetalning om du kraschar hojen. då är det bättre att du bara trafikförsäkrar hojen och kör lugnt.

3000spänn/mån för en 600 låter extremt dåligt, själv betalar jag 4300/År för min halvförsäkrade Bandit 1200 i Stockholm.

Men som säkerligen många sagt,,,kolla runt på alla bolag

Bandit 1200

ozto skrev:

Men har du inte fattat grejjen än??? jösses, om DU kör för fort får DU betala. Om DU skenar och betalar mindre än den risk du utgör går det ut över ANDRAS premier. Kapisch!??

Skenar man och berättar här bevisar det ju hur smart man är, och sen dessutom försöker försvara det ... finner inte ens ord. :huvet

Köp motard ist! Hur kul som helst... för en spottstyver av vad en plastraket går lös på.

sandstream skrev:
Jag tycker fortfarande att du resonerar lite konstigt.
Ska jag ha dåligt samvete för att jag äter 3 gånger om dagen när det finns barn som svälter i Afrika?

hmm tycker allt att det är du som inte ser likheterna mellan att bryta mot FBs regler o andra regler i samhället...
jag ser stora likheter.. men jag bryter motvilligt mot vissa regler ibland...

vad har dina matvanor med det att göra? det är väl inte förbjudet o äta? eller jag vet inte vad du har för regler hemma..

Suomalainen skrev:
Men har du inte fattat grejjen än??? jösses, om DU kör för fort får DU betala. Om DU skenar och betalar mindre än den risk du utgör går det ut över ANDRAS premier. Kapisch!??

Skenar man och berättar här bevisar det ju hur smart man är, och sen dessutom försöker försvara det ... finner inte ens ord. :huvet

Köp motard ist! Hur kul som helst... för en spottstyver av vad en plastraket går lös på.

varför tror du att hastighetsgränseerna finns? för att samhäller ska bli så säkert som möjligt o förhindra allvarliga olyckor... inte är det bara du som betalar om du råkar köra ihjäl dig själv

ozto skrev:
hmm tycker allt att det är du som inte ser likheterna mellan att bryta mot FBs regler o andra regler i samhället...
jag ser stora likheter.. men jag bryter motvilligt mot vissa regler ibland...

vad har dina matvanor med det att göra? det är väl inte förbjudet o äta? eller jag vet inte vad du har för regler hemma..

Men kom in i matchen nån gång väl... folk blir inte sura för att du bryter mot nån regel, utan för att du i praktiken snor pengar från dem. De vill inte lägga ut sina slantar för att du ska ha nåt du inte har råd med själv.

hmm nu ska jag sova, det har varit en mycket intressant diskussion...

Suomalainen skrev:
Men kom in i matchen nån gång väl... folk blir inte sura för att du bryter mot nån regel, utan för att du i praktiken snor pengar från dem. De vill inte lägga ut sina slantar för att du ska ha nåt du inte har råd med själv.

jag har aldrig stulit några pengar... var har jag skrivit att jag har gjort det?

Jag orkar inte moraltjafsa men jag kan väl säga att jag har gjort flera skenförsäkrare ledsna efter krasher och efterföljande skryt "jag har faan hojen på farsan och Folksam kommer betala fett. Jag bor i X". Folksams skadeutredare är jätteglada för att man ringer och informerar dom....

Enkelt att minimera deras utbetalningar framöver....

Här är en länk om en skenförsäkrad M5a som krockades... Läs den tråden...

//jaG

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...