billig försäkring

• Thread starter Thread starter warrior
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
grymt bra sagt där wavesurf och vågen kan inte ha sagt det bättre själv

Men hur korkade är ni egentligen?
Vilka tror ni det är som får betala mer för att ni skenförsäkrar på er farsor etc?
Att det blir billigare med pappa som ägare beror på att den åldersgruppen han tillhör inte är inblandad i lika många olyckor.
De som blir kvar i de grupper som kraschar oftare får alltså betala mer för att täcka upp kostnaderna för att ni skenförsäkrar.
Hoppas ni inte får ut en spänn när försäkringsbolaget får veta att det är ni som har varit den som använt hojen mest :crash :mad:

Är det för dyrt så köp en annan hoj....

warrior skrev:

Det är inte så att jag stödjer skenförsäkring... Tycker bara det är dumt mot sig själv :va

Jag ser det dock inte som skenförsäkring om du har tillåtelse från FB att det är DU som är den huvudsakliga nyttjaren av hojen och försäkringen står på din far.

Försäkringsforumet är ett bra ställe, kolla i MrK's lista eller dom andra stickysarna som har listor på FB'n. Ringde själv runt till alla bolag i veckan och Folksam är bäst för mig.

sandstream skrev:
Vilka tror ni det är som får betala mer för att ni skenförsäkrar på er farsor etc?
Att det blir billigare med pappa som ägare beror på att den åldersgruppen han tillhör inte är inblandad i lika många olyckor.
De som blir kvar i de grupper som kraschar oftare får alltså betala mer för att täcka upp kostnaderna för att ni skenförsäkrar.
Hoppas ni inte får ut en spänn när försäkringsbolaget får veta att det är ni som har varit den som använt hojen mest :crash :mad:

:tummenupp

tar man lika mycket ut i försäkring som hojen kostar så tar man självklart till det metoder som är billigare, ser inget ont i det

sandstream skrev:

:tummenupp :tummenupp

Sandstream, ska vi inte starta en poll om var alla idoter kommer ifrån?
Tänk om alla kunde lära sig betala för sig, så mycket billigare det hade blivit för många (nej inte dom som idag skenförsäkrar och bluffar).

Var fan är vi på väg? Måste man ha hoj? Oavsett om man har råd eller inte?

"Fattig student" skulle det vara ett skäl till att stjäla mat på ICA eller sno Agdas handväska? "För jag har inte råd"

Har du inte råd så har du inte!
Sluta parasitera på oss som betalar vad det kostar. Fucko!

warrior skrev:
ja får kolla upp det, säsongen närmar sig, och jag blir bara ivrigare för att gränsla hojen, men som student har man inte mycket klirr i kassan. tack för alla svar

Fattar ni långsamt?! Det billigaste är att köra utan försäkring, det kostar ingenting!

warrior skrev:
tar man lika mycket ut i försäkring som hojen kostar så tar man självklart till det metoder som är billigare, ser inget ont i det

Anledningen till att de flesta ärliga hojåkare anser att ställa hojen på farsan är fel, är att sådana som du PARASITERAR och SNYLTAR på oss som är ärliga. Det är VI som får betala för att just du tycker att du tvunget måste ha en hoj du inte har råd att försäkra själv.

Haha

warrior skrev:

Haha, allas smarta inlägg är rätt intressanta.
Mycket teorier, mitt är mitt, ditt är ditt..

Men varför fuskar vi inte satan med försäkingarna,
och skickar iväg pengarna till behövande?
Man skulle säkert rädda flera liv varje år på den vägen, men nä.. vi håller plikten först och betalar våra 50 000 i försäkring till bolagen som inte alls drar in stora summor i egen fick av detta...

Whatewwa.. :tuttar

men vilket jävla gnäll... alla är så jävla duktiga!

lika som i ngn annan tråd när bror duktig skulle berätta hur dumt det va att dra snuten men sen visade det sig att han visst gjort det flera gånger när han va ung...

jag tycker att det är kul med en kille som är student o inte har så mycket pengar men gör allt för att kunna köra hoj! läggar alla pengar han har på sitt intresse...
sen att han kanske fuskar lite är väl inte hela världen, hur mycket har man inte läst om fusk bland försäkringbolags chefer och försäkringsbolag som verkar ha skitbra villkor när man ringer o ska täckna försäkringen men sen när olyckan har hänt så har man ett jävla problem o få ersättning...

sluta gnäll för fan!

Som de flesta säger, har man inte råd att försäkra själv så får man helt sonika välja en annan motorcykel.

Jag har själv haft två R1:or och båda har jag försäkrat på mig själv. Insåg till slut att det inte var värt att betala de summorna jag gjorde för den korta säsong vi ändå har i Sverige så jag köpte mig en sju år gammal Thunderace som ändå ser "bra" ut och har hyffsad prestanda och faktiskt har en riktigt billig försäkring.

Hojåkandet kommer förmodligen kännas lite mer "prisvärt" denna säsong, trots att jag helst skulle vilja ha en av de nyare sporthojarna.

Men men, detta är ju MITT val.....

warrior skrev:
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag, för nuvarande ( länsförsäkringar ) är ganska dyra (3000/mån) fasten hojen står på farsan.

Har min på mig själv och får betala 1200:- i månaden... Hade du varit duktig och haft den på dig själv hade jag tipsat om vilket bolag det är...

Sen kan man ju ge fan i att ha en helförsäkring med...

ozto skrev:
men vilket jävla gnäll... alla är så jävla duktiga!

lika som i ngn annan tråd när bror duktig skulle berätta hur dumt det va att dra snuten men sen visade det sig att han visst gjort det flera gånger när han va ung...

jag tycker att det är kul med en kille som är student o inte har så mycket pengar men gör allt för att kunna köra hoj! läggar alla pengar han har på sitt intresse...
sen att han kanske fuskar lite är väl inte hela världen, hur mycket har man inte läst om fusk bland försäkringbolags chefer och försäkringsbolag som verkar ha skitbra villkor när man ringer o ska täckna försäkringen men sen när olyckan har hänt så har man ett jävla problem o få ersättning...

sluta gnäll för fan!
Så om ett pucko fuskar så är det okej att alla andra gör det också?
Jaja, det blir ett trevligt samhälle att leva i. Hoppas du blir drabbad. Så får vi se hur lite du tänker gnälla.

warrior skrev:
Är det någon som kan rekomendera en billig försäkringsbolag, för nuvarande ( länsförsäkringar ) är ganska dyra (3000/mån) fasten hojen står på farsan.
Hur kan man betala så mycket för en försäkring där man riskerar att få nedsatt eller utebliven ersättning pga skenförsäkring!?

Maverick_ou812 skrev:
Så om ett pucko fuskar så är det okej att alla andra gör det också?
Jaja, det blir ett trevligt samhälle att leva i. Hoppas du blir drabbad. Så får vi se hur lite du tänker gnälla.

nä klart det inte är det men om man tittar sig lite omkring i samhället så ser man ju att det fuskas överallt... du får gärna va frälsare och föregå med gott exempel och hoppas att alla ska göra som du men jag har svårt att tro att det funkar.

dom senaste månaderna har jag varit runt i kolla på ganska mycket hojar som varit till salu. inte en enda har haft den försäkrad på sig!

edit: pröjsar killen 3000/mån så kan man ju fan inte klaga på han.. han drar ju sitt strå till stacken iaf..

ozto skrev:
jag tycker att det är kul med en kille som är student o inte har så mycket pengar men gör allt för att kunna köra hoj! läggar alla pengar han har på sitt intresse...!
Vem fan gör inte det? :va

warrior skrev:

Du måste ju vara hjärndöd, grabben.. :näsblod Tänker du som en 12-åring eller?!

Jag hoppas också du kvaddar hojen och att du sen inte får ut en enda spänn, eftersom du skenat..

..så kan du köra en EU-moppe sen istället. Då ska du få c hur bra det går att köra billigare o effektsvagare hojar.

Edit: Glömde.. :corn

warrior skrev:
Börjar tro detta är ett flamebite....

Om man försäkrar en sån hoj på sin farsa och ändå betalar 36 000 om året i försäkring, då är man inte på riktigt.... :va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP