Du kör ju för satan 125:aÄr väl inga problem att försäkra en 11kilowattare för under 8000
![]()
Vet ville bara bevisa att de går att försäkra en CBR under 8000kr om året

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du kör ju för satan 125:aÄr väl inga problem att försäkra en 11kilowattare för under 8000
![]()
Där kunde du sluta skriva, trovärdigheten i ditt inlägg och viss mån tråden försvann.CBR929 -97
"MC-FÖRSÄKRING classica
Den blå texten innehåller klickbara länkar.
REGLER
Fordonet ska vara en landsvägsregistrerad mc eller mc-scooter (enligt vår klassificering) som är 20 år eller äldre och i välvårdat orginalskick.
"
så står det på bilsport mc hemsida, står inget om tidigare sporthojar eller glidare så det borde stämma![]()
Det stämmer. Har min FZR försäkrad där, 1500/år helförsäkrad, härligt det![]()
929 -97 kanske är en special über modell?
"MC-FÖRSÄKRING classica
Den blå texten innehåller klickbara länkar.
REGLER
Fordonet ska vara en landsvägsregistrerad mc eller mc-scooter (enligt vår klassificering) som är 20 år eller äldre och i välvårdat orginalskick.
"
så står det på bilsport mc hemsida, står inget om tidigare sporthojar eller glidare så det borde stämma![]()
Får man tag på en CBR 900 -92 så faller den väll under classica försäkring nu 2012? Rätt billig sporthoj att försäkra?
okej, hur hårda är dom med välvårdat orginalskick? hade du nån som gick igenom din hoj innan dom försäkrade den?
Nu var det ju en -97:a vi pratade om, den är ju inte direkt 20 år gammal eller?![]()
Får man tag på en CBR 900 -92 så faller den väll under classica försäkring nu 2012? Rätt billig sporthoj att försäkra?
JaGäller det med classic för 18 åringar med?
Där kunde du sluta skriva, trovärdigheten i ditt inlägg och viss mån tråden försvann.
Bye the way, Jag betalade c:a 900kr i månaden halv för min 929'a för visso årsmodell -00..
929 -97 kanske är en special über modell?
OK så för att jag skrev en siffra fel så blir allt, mitt inlägg och hela tråden förstörd?
Sen som någon skrev att bilsport inte försäkrar sporthojar, kanske är det så men då hade cheyen som jag pratade med i telefon fel. Hon sa ett pris på min mcförsäkring när jag var under 30 och ett över 30(året man fyller). Vad vet jag, telefonisten kanske bara lekte. Jag har gått i min lilla värld och trott på det hon sa. Ska jag skämmas?
CBR 954 03,a Hel/Helår = 6800kr på Folksam 35+ Försäkring....
OK så för att jag skrev en siffra fel så blir allt, mitt inlägg och hela tråden förstörd?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |