Billig försäkring på Honda?

Där kunde du sluta skriva, trovärdigheten i ditt inlägg och viss mån tråden försvann.

Bye the way, Jag betalade c:a 900kr i månaden halv för min 929'a för visso årsmodell -00..
929 -97 kanske är en special über modell?

Får man tag på en CBR 900 -92 så faller den väll under classica försäkring nu 2012? Rätt billig sporthoj att försäkra?

"MC-FÖRSÄKRING classica

Den blå texten innehåller klickbara länkar.

REGLER

Fordonet ska vara en landsvägsregistrerad mc eller mc-scooter (enligt vår klassificering) som är 20 år eller äldre och i välvårdat orginalskick.

"

så står det på bilsport mc hemsida, står inget om tidigare sporthojar eller glidare så det borde stämma:)

"MC-FÖRSÄKRING classica

REGLER

Fordonet ska vara en landsvägsregistrerad mc eller mc-scooter (enligt vår klassificering) som är 20 år eller äldre och i välvårdat orginalskick.

"

så står det på bilsport mc hemsida, står inget om tidigare sporthojar eller glidare så det borde stämma:)

Det stämmer. Har min FZR försäkrad där, 1500/år helförsäkrad, härligt det :tummenupp

"MC-FÖRSÄKRING classica

REGLER

"

Nu var det ju en -97:a vi pratade om, den är ju inte direkt 20 år gammal eller? ;)

okej, hur hårda är dom med välvårdat orginalskick? hade du nån som gick igenom din hoj innan dom försäkrade den?

Det är lugnt, fick ta en bild från varje sida och ladda upp till dom bara. Min hoj har annat avgassystem och mycket annat som skiljer sig från original men det gick ju fint :)

Den enda sporthoj som har human självrisk och bra pris på premie är, tro det eller ej, S1000RR via If.

Sorry boyz, men det räcker EJ med att hojen ska vara 20 år gammal för att classica försäkra den. Finns modellnamnet inte med hos bilsport mcs lista så försäkrar de inte den oavsett ålder på hoj som förare. cbr600f som är nyare än 1989 tar de inte ens med en tång, 900rr är bara å glömma!

Får man tag på en CBR 900 -92 så faller den väll under classica försäkring nu 2012? Rätt billig sporthoj att försäkra?

Där kunde du sluta skriva, trovärdigheten i ditt inlägg och viss mån tråden försvann.

Bye the way, Jag betalade c:a 900kr i månaden halv för min 929'a för visso årsmodell -00..
929 -97 kanske är en special über modell?

OK så för att jag skrev en siffra fel så blir allt, mitt inlägg och hela tråden förstörd?
Sen som någon skrev att bilsport inte försäkrar sporthojar, kanske är det så men då hade cheyen som jag pratade med i telefon fel. Hon sa ett pris på min mcförsäkring när jag var under 30 och ett över 30(året man fyller). Vad vet jag, telefonisten kanske bara lekte. Jag har gått i min lilla värld och trott på det hon sa. Ska jag skämmas?

OK så för att jag skrev en siffra fel så blir allt, mitt inlägg och hela tråden förstörd?
Sen som någon skrev att bilsport inte försäkrar sporthojar, kanske är det så men då hade cheyen som jag pratade med i telefon fel. Hon sa ett pris på min mcförsäkring när jag var under 30 och ett över 30(året man fyller). Vad vet jag, telefonisten kanske bara lekte. Jag har gått i min lilla värld och trott på det hon sa. Ska jag skämmas?

Klart att du skall skämmas, det här är sporthoj.com, här gör ingen fel... ;)

Bilsport tar inte sporthojar (om de inte är över 20 år så de blir "klassiska") Svedea tar mig veterligen inte heller sporthojar. Bägge företagen vill bara ha de övriga 90% av kundunderlaget, vilket jag kan förstå. Varför försäkra en massa kunder som bara kraschar...

I synnerhet då du väljer att nämna en modell specifikt. 929 fokuserar på en modell och inte en modell serie. Det är som att säga zx6r -00 när man menar zx10r -05. Jag tröttnat på folk som ställer seriösa frågor men sedan referera till exempelvis Ninja och gixxer. Fattar inte folk att det finns en uppsjö modeller med jusst de beteckningarna?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park