biljävel!!

måste man isär med generatorn för att byta relät? har kollat remmen och den slirar inte.

vad jag vet så sitter inte laddningsreläet i generatorn, i alla fall inte på äldre volvo så tvivlar på att jänkare skulle hade det så.

laddar du upp batteriet med en batteriladdare och bilen startar fint efter det så kan du ju utesluta att det är fel på batteriet

Last edited:
vad jag vet så sitter inte laddningsreläet i generatorn, i alla fall inte på äldre volvo så tvivlar på att jänkare skulle hade det så.

laddar du upp batteriet med en batteriladdare och bilen startar fint efter det så kan du ju utesluta att det är fel på batteriet

Har en audi a6 avant fick från 95, där sitter relät inne i generatorn.
men man kan även lämna in generatorn till vissa verkstäder o få den lagad om generatorn i sig kostar mkt...

Enklast att kolla laddningen utan mätare, det är att starta bilen och sen ta bort jordkabeln från batteriet.
Går bilen fortfarande med jordkablen borta, då laddar den.

NEJ, NEJ och åter NEJ.
En växelströmsgenerator får aldrig köras utan ett batteri kopplat till den, är inte generatorn kass innan så är risken överhängande att den blir det.
Grundkurs 1A inom fordonselektronik.
Vissa generatorer klarar det, på andra eldar man upp antingen stator eller dioder eller både och.

Jag tror fan inte dom är renoveringsbara di där amerikanska sakerna.

Jag har en polare som har bytt ett par stycken i sin.

KABLA ALDRIG EN ANNAN BIL MED EN CHEVA!!!

Han har fått byta samtliga sina efter att han har givit andra starthjälp.
Jaså? Hmm polarn kabla igång min bil säkert 5 ggr med sin sur urban utan att nått pajja.

Sen ska du inte gnälla över en generator, jag har 20 rätters ventilsallad för att en typ 500 mil gammal rem hoppa 5 hack, blir ingen mc i år här inte!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg