biljävel!!

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
tror att generatorn har farit på chevan.
någon som vet hur man kollar det?

Chevageneratorer pajar stup i kvarten,bara å kasta bort.
Har du en multimeter,kollar du om den laddar på batteripolerna.
Helst mellan 13,9 och 14,5 volt.

Enklast att kolla laddningen utan mätare, det är att starta bilen och sen ta bort jordkabeln från batteriet.
Går bilen fortfarande med jordkablen borta, då laddar den.

den ligger på 7 volt. så ja antar att det bara är att köpa ny generator :huvet

Nu vet jag inte hur den generatorn är uppbyggd men du kanske klarar dig med att byta bara kolen eller något laddningsrelä? Om det nu ens finns på en sådan. Ring en verkstad och fråga lite. Lycka Till!

Nu vet jag inte hur den generatorn är uppbyggd men du kanske klarar dig med att byta bara kolen eller något laddningsrelä? Om det nu ens finns på en sådan. Ring en verkstad och fråga lite. Lycka Till!

snackade med en som kan gm och han sa att jag skulle kolla kolet. men en ny generator ca 1200kr så det kanske är lika bra att byta, den har suttit där sedan ny och då vet jag iallafall att den är bytt. om det skulle strula någon annan gång

Jag tror fan inte dom är renoveringsbara di där amerikanska sakerna.

Jag har en polare som har bytt ett par stycken i sin.

KABLA ALDRIG EN ANNAN BIL MED EN CHEVA!!!

Han har fått byta samtliga sina efter att han har givit andra starthjälp.

Observera också att även om kolen ser bra ut så kan laddningsrelät vara trasigt. Alltså: Köp inte ny generator för 1200 spänn efter att ha konstaterat att kolen är bra. Börja med nytt laddningsrelä för kanske 80kr på valfri biltillbehörsfirma...

Och viktigast av allt, jag hade ungefär samma problem på min bil. Bytte relä och allt och hade ändå problem med laddningen. Jag var inte jättesugen på att köpa ny generator så som absolut sista åtgärd kollade jag på min generatorrem. Det var den som slirade...

Observera också att även om kolen ser bra ut så kan laddningsrelät vara trasigt. Alltså: Köp inte ny generator för 1200 spänn efter att ha konstaterat att kolen är bra. Börja med nytt laddningsrelä för kanske 80kr på valfri biltillbehörsfirma...

Och viktigast av allt, jag hade ungefär samma problem på min bil. Bytte relä och allt och hade ändå problem med laddningen. Jag var inte jättesugen på att köpa ny generator så som absolut sista åtgärd kollade jag på min generatorrem. Det var den som slirade...

måste man isär med generatorn för att byta relät? har kollat remmen och den slirar inte.

Jag tror inte det är så enkelt på cheva generatorn, jag har aldrig tittat på en själv, men min polare ägnade en helg åt att bygga nya fästen för en bosch efter sista generator-raset...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg