Bilister och parkerade motorcyklar.....

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Flickvännen kom precis hem. Hon berättade att hon parkerat sin hoj i en mc-parkeringsruta utanför en mataffär som hon skulle in i och när hon kom ut igen hade några tagit och flyttat på hela hojen och burit ut den i vägbanan. Det stod en liten bil väldigt nära mc-rutan och det troliga är nog att föraren parkerat för trångt och inte fått ut bilen. Och då helt sonika flyttat på den hojen närmast framför som stod i mc-rutan för att få mer plats. Hojen var larmad och styrlåset låst. När hon kom ut några minuter senare tjöt larmet för fulla muggar och hojen stod i längdriktningen ute i körbanan. En ursinnig taxichaffis hoppade på henne och skällde ut henne för att hon parkerat sin hoj i vägbanan. Hojen väger över 300 kilo och dom måste nästan ha hasat/burit ut den ur mc-rutan med styrlåset låst. Fy faan för bilister. Jag blev helt otroligt sur när hon berättade vad som hänt. Vissa är ju för helvete helt blåsta i huvudet. :tummenner

Jag har hört fler likande historier tidigare så det händer nog ibland. Hon verkar inte vara den första det drabbat. Fy faan. Idioter. Det här hände på Hornsgatan här på Södermalm för ca 20 minuter sedan.

//J

Det skulle vara lag på att ha sånna här mellan bil och Mc-parkeringar så inte bilar kan ta nytta av mc-utrymmet.

4d3741dda1c57c.jpg

Håller alltid rull på mercasinen när jag kör genom söder, så de inte kan sno siktet.

Last edited:
Då tar man lungt och sansat sin nyckel och drar en lååååång fin repa i sidan på bilen, känner lättnaden och stillheten komma över sig, sätter sig på motorcykeln och åker därifrån.

Bilen hade dragit. Den stod parkerad med nosen in över hojparkeringsrutan och han hade väl inte nog med plats när han skulle trixa sig därifrån. Han hade tydligen ställt sig så nära bilen bakom att kofångarna nästan var ihop också och med all trolighet stängt i den bilen också. Och sen kom sambon och parkerade sin hoj helt enligt alla lagar och regler inuti hojrutan. Och då kom han inte ut. Och då tog tydligen han och hans medpassagerare och flyttade på flickvännens hoj. Med larm och låst styrlås..... Vissa bilister verkar bara ha en enda cell i kroppen och den sitter INTE i hjärnan.

Det var flera som hade sett det hela men inte någon kom på den goda idén att skriva upp bilnumret..... Det är ju också lite dåligt kan jag tycka.

//J

Helt sjukt, men ni ska va glada att inget är skadat. Kunde ju också ha tappat den så den ramlat omkull. Man blir förvånad över hur mycket stört folk det finns...

Om bilen var instängd beror det på att de bakom och framför parkerat för nära, han puttade väl inte in sin bil med bredsidan före.

Sen kanske de inte orkade lyfta tillbaka mc:n när de var klara och fått ut bilen, om den nu väger mer än 300 kilo.

Om bilen var instängd beror det på att de bakom och framför parkerat för nära, han puttade väl inte in sin bil med bredsidan före.

Sen kanske de inte orkade lyfta tillbaka mc:n när de var klara och fått ut bilen, om den nu väger mer än 300 kilo.

"Orkar" man lyfta iväg den får man väl bannemej "orka" lyfta tillbaka den?! :va

Jo men samtidigt kan han ju ge faan i att parkera så att bilen upptar en del av en hojparkeringsplats. Det finns inte tillräckligt med p-platser för motorcyklar som det är. Jag vet faktiskt inte om bilen bakom parkerade efter den vars ägare sen lyfte bort flickvännens hoj eller inte. Ska fråga flickvännen men jag tror inte att hon vet. Men till saken hör att hon inte var inne i butiken speciellt länge. 5 - 8 minuter max. Så dom måste kommit till sin bil strax efter att hon parkat och låst hojen och hyffsat omedelbart lyft ut hojen i vägbanan och dragit. Ingenting skadat på hojen som tur är. Det är mest fräckheten som man förundras över. Hade dom vält den så kan det ju som bekant bli dyrt......

Jag tror mer på ett avbrutet stöldförsök.

:rolleyes:

/e

Hur långt var det från A till Ö ? Alltså från parkering till där den stog när ni kom ut.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park