Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ething skrev:Konstigt eller ej men kör man om någon som svänger vänster och det blir krock som är den som kör om vållande. Fick du 50/50 i det läget skall du vara glad.
Skalman skrev:Nehej du, nu är det ute och cyklar på den hala isen. Den som svänger vänster är alltid vållande eller medvållande.
Japp ta med dig polisen till plats.philsson skrev:ska polisen hänga med till platsen? ska jag ta korten före anmälan?. Har inte fått skjuts dit än..Tänkte vänta tills efter jag tagit kort med polisanmälan fast det kanske är dumt också.
![]()
n'Lasse skrev:Följande kan vara bra att känna till:
En kompis till mig (också sporthojsåkare) körde på en taxi med sin bil som gjorde en u-sväng från en p-plats till höger om vägen precis när kompisen skulle köra förbi den parkerade taxin. Det gick inte alls fort men en hel del plåtskador blev det. Taxichauffören hade bråttom till dagis så hon skrev på skaderapporten in blanco dvs hon erkände att det var hennes fel. Min kompis fyllde sedan i rapporten och ritade skisser etc och trodde att allt var frid och fröjd.
Men icke. Taxichauffören nekade sedan och sade att min kompis kört på henne snett bakifrån när hon var tvungen att bromsa för en buss!!! Försäkringsbolaget sade att underskrifterna på den där skadeblanketten inte betyder ett smack! Deras rekommendation var att ha en engångskamera i bilen och dokumentera allt. Samt att försöka få vittnen. Det slutade med att ord stod mot ord och min kompis fick utnyttja sin egen vagnskadeförsäkring (självrisk 3000. Dock slapp han bonussänkning.
Skulle antagligen bara förvärra saken?Nisse Järnet skrev:Jag kan vittna åt dig om du vill! Visa flashen för f-bolagen också![]()
Ringde dem idag men de sa att vi inget kunde göra/dokumentera då olyckan skedde igår.Lindén skrev:Japp ta med dig polisen till plats.
Han var inte drogad eller berusad?
Du skulle ha ringt dom med 1 gång!
Hans lapp har vingar kan jag ju säga!
Silwer skrev:aj fan, ta och tänk på att du INTE ska väja in på mötande körbana, väj höger.
Nej, det är farligt, väj höger, även om det är diket.PacMan skrev:Om det är där det finns plats så kan det väl gå alldeles utmärkt att väja in på mötande körbana...? OK, det lyckades inte så bra i det här fallet, eftersom det säkert var väldigt svårt för phillsson att veta vad bilföraren hade tänkt göra, men man väljer troligtvis hellre en väg där det finns asfalt än siktar ut i skogen.
Men om han följt väjningsplikten måste ju du ha gjort ngt fel enligt honom, vad är det isf?philsson skrev:kan man få ut något extra för kringutrustning på hojen? hur blir det med skyddskläderna?. Jag har fortfarande inte haft någon kontakt med försäkringsbolaget. Det får jag ta först imorgon.
Ringde föresten han som körde på mig och försökte få honom att kryssa för den rutan som finns där om att han inte lydde väjningsplikten!. men han ansåg sig ha följt denoch vill därmed inte skriva i den rutan. Dock har jag redan skrivit på papperet.
philsson skrev:Nu hävdar han att det var en häst på min körbana och jag var över på hans sida vägen innan han körde utVittnet är med honom om detta.
Jag minns att det var en häst med någonstanns men i mitt minne finns den efter korsningen. Hästen gjorde förståss också att jag dämpade hastigheten. De brukar bli rädda när man blåser förbi.
Hur kan detta nu vändas?
här tror jag vi börjar gå över till "jag tror att". Det känns logiskt som du säger men å andra sidan så försäkrar det ju inte att det är så. Aja.. allt tyder som ni säger på att det är hans fel men att jag väjade fel men ack så surt om jag blir "vållande". Har nämligen bara halvförsäkring.robeen skrev:Spelar ingen roll om du körde på hans sida med flit, han ska lämna företräde oavsett.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |