Video Bilist kör rakt ut framför mc.

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Fy fan vilken otäck smäll. Idiotisk körning, tragisk utgång :( Kvinnan i bilen måste ju nästan ha strukit med också...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är väl för fan inte bilistens fel att moppefuckot kör i 100 blås på en sån gata? Hon hade ju inte en ärlig chans att hinna reagera ens.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Det är väl för fan inte bilistens fel att moppefuckot kör i 100 blås på en sån gata? Hon hade ju inte en ärlig chans att hinna reagera ens.

Helt rätt ... en mängd olyckliga omständigheter med en kvinna som inte hinner se mc föraren som med en högre hastighet gör en omkörning samtidigt som denna kvinna påbörjar sin körning från utfarten.
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Det är väl för fan inte bilistens fel att moppefuckot kör i 100 blås på en sån gata? Hon hade ju inte en ärlig chans att hinna reagera ens.

Håller helt med, skulden i detta fall ligger på mc-föraren, och han fick betala för det. Hoppas bilföraren blir fullt återställd.
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Till TS.

Jag har svårt att förstå mig på vad du vill få ut av detta.
Du lägger upp en film och sedan skriver du en text som om det är bilistens fel. När man sedan ser filmen så har hon inte en chans i h-vete att kunna göra något åt situationen.
Vad är du ute efter?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Till TS.

Jag har svårt att förstå mig på vad du vill få ut av detta.
Du lägger upp en film och sedan skriver du en text som om det är bilistens fel. När man sedan ser filmen så har hon inte en chans i h-vete att kunna göra något åt situationen.
Vad är du ute efter?
I den takten ts lägger upp filmer hinner han inte alltid se på hela....
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Verkar vara nån ny trend här på SH att skylla allt på mc-förare, märkligt :va

Vettefan vad dte e för hastighetsgräns på vägen eller hur fort hojen kör, men mongot i bilen kör ut rakt framför en bil med en mc brevid/framför sig och har antagligen inte ens tittat vänster alls, om hon hade gjort dte hade hon ju sett en röd bil och en motorcykel komma åkandes även den röda bilen som filmar får ju bromsa för hennes utfart
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
så vad var poängen med den här tråden?

Poängen verkar ju vara att vi skall tycka synd om mc killen men helt ärligt så körde han betydligt fortare än bilen han körde om.

men något vi kan ta lärdom av är att vi motorcyklister är väldigt svåra att upptäcka då vi är små och oftast svarta. Visst blir man lite sur på kvinnan för att hon inte kollat ordentligt innan hon körde ut men redan första gången jag såg klippet ryggade jag tillbaka lite "men vänta lite, det är ju inte bara kvinnans fel".

Så se er för där ute, alla bilister är idioter, vi som motorcyklister får se till att hålla koll på dom samt anpassa vårt körsätt med inställningen alla kommer att köra ut framför mig, jag syns inte.

Istället för att ha inställningen: Har jag förkörsrätt, vilket innebär att alla ser mig och skall lämna mig företräde, då kan jag fritt köra. Jag tycker livet är värt mer än principen att man gör rätt enligt lagen :tummenupp
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det är väl för fan inte bilistens fel att moppefuckot kör i 100 blås på en sån gata? Hon hade ju inte en ärlig chans att hinna reagera ens.

Det är väl dessutom inte bilistens fel att motorcykelföraren...det lilla han? hinner med, siktar på den farligare ändan av bilen...
En bil som för sig framåt försöker man aldrig passera framför...bakom är ett mycket bättre ställe.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bettskena mfl:

Google har numera belöningssystem för välbesökta yt-konton. Det är vad jag tror är meningen med TS alla YT-trådar med snodda filmer.
 
Last edited:

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Google har numera belöningssystem för välbesökta yt-konton. Det är vad jag tror är meningen med TS alla YT-trådar med snodda filmer.

Kan ju inte bli många ören och kronor... jag har för mig att man måste ha hundratusentals
visningar för att det ska bli några pengar att tala om... i övrigt har jag inga synpunkter...
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Google har numera belöningssystem för välbesökta yt-konton. Det är vad jag tror är meningen med TS alla YT-trådar med snodda filmer.

Kan vi inte ge honom en egen tråd för alla sina mc krash filmer han postar varenda dag?
Börjar ju bli deprimerande att nästan varenda tråd i i den här delen av forumet är folk som kör ihjäl sig eller gör illa sig, vad fan hände med att posta andra mc filmer? :(
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kan vi inte ge honom en egen tråd för alla sina mc krash filmer han postar varenda dag?
Börjar ju bli deprimerande att nästan varenda tråd i i den här delen av forumet är folk som kör ihjäl sig eller gör illa sig, vad fan hände med att posta andra mc filmer? :(
Jag är (tack och lov ;) ) endast moderator i Teknikforumet. Men jag ogillar inte din tanke.
 

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
så vad var poängen med den här tråden?

Det är väl lite det ett forum är till för, allsköns trådar om högt och lågt.

Jag har aldrig förstått "Vad är poängen med den här tråden?" liknande frågor...

Hade det funnits krav för att få lov att starta trådar (generellt sett) då hade väl hela
Internet fått plats på en gammal Quantum 120 MB hårddisk... typ...

Edit: Hade Ankan aldrig lagt upp den här filmen, hade jag kanske
aldrig sett filmen. Så i mina ögon var detta en bra tråd. Jag har inga
klagomål alls faktiskt.
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top