Video Bilist kör rakt ut framför mc.

Kan inte låta bli att förundras över hur ofta man ser folk på mc köra onödigt fort och göra helt onödiga omkörningar på vägavsnitt som den i filmklippet, kanske speciellt när man kör i grupp... man ska till varje pris köra om bilen framför, även om bilarna håller 60 på en 50 sträcka.. Vad är poängen? Att tjäna 30 sekunder fram till nästa korsning? :va

Bettskena mfl:

Google har numera belöningssystem för välbesökta yt-konton. Det är vad jag tror är meningen med TS alla YT-trådar med snodda filmer.

Nu börjar vi närma oss pudelns kärna. Han nämner sin blogg också. Nåt belöningssystem där också, månntro? :hihi

Det är väl lite det ett forum är till för, allsköns trådar om högt och lågt.

Jag har aldrig förstått "Vad är poängen med den här tråden?" liknande frågor...

Hade det funnits krav för att få lov att starta trådar (generellt sett) då hade väl hela
Internet fått plats på en gammal Quantum 120 MB hårddisk... typ...

Edit: Hade Ankan aldrig lagt upp den här filmen, hade jag kanske
aldrig sett filmen. Så i mina ögon var detta en bra tråd. Jag har inga
klagomål alls faktiskt.

vad är bra med tråden?

allsköns trådar om högt och lågt är inget argument.

Verkar vara nån ny trend här på SH att skylla allt på mc-förare, märkligt :va

Vettefan vad dte e för hastighetsgräns på vägen eller hur fort hojen kör, men mongot i bilen kör ut rakt framför en bil med en mc brevid/framför sig och har antagligen inte ens tittat vänster alls, om hon hade gjort dte hade hon ju sett en röd bil och en motorcykel komma åkandes även den röda bilen som filmar får ju bromsa för hennes utfart

Det är Ryssland. Vad väntar ni er egentligen?
The Land of Gruvmongon slår till igen. Hårt!

Dashcam-filmerna på nätet från Rodina-Mat visar på en befolkning befriad från konsekvensanalys och med endast rudimentär förståelse för kinetisk energi och de naturlagar vi andra har att hålla oss till.

Att posta sådana filmer är trots allt en god gärning: "Kör som en idiot och du dör som en" är en bra påminnelse inför varje resa man skall göra.

vad är bra med tråden?

allsköns trådar om högt och lågt är inget argument.

Han har lagt en mc-video i forumet som heter "Filmer och Bilder (Endast MC)".

Det finns alltså inga fel. Bra eller dåligt det är en helt annan fråga, det ligger endast
i betraktarens ögon. Vem ska bestämma vad som är bra? Du? Jag? Någon annan?

Jag förstår mig inte på din synpunt alls.

Verkar vara nån ny trend här på SH att skylla allt på mc-förare, märkligt :va

Vettefan vad dte e för hastighetsgräns på vägen eller hur fort hojen kör, men mongot i bilen kör ut rakt framför en bil med en mc brevid/framför sig och har antagligen inte ens tittat vänster alls, om hon hade gjort dte hade hon ju sett en röd bil och en motorcykel komma åkandes även den röda bilen som filmar får ju bromsa för hennes utfart

Från att du ser fronten på bilen så går det mindre än en sekund för hojen att köra in i bilen. Att du ens försöker. Det har inte med någon trend att göra. Om folk slutar upp med att posta videos där mc-föraren är orsaken till olyckan så skulle ingen säga att det var mc-förarens fel. Simple as that.
Alla här har säkert varit med om idiotiska bilister ute på vägarna. Detta klipp tillhör inte en sådan kategori.

Man brukar säga att reaktionstiden är cirka en sekund, grovt räknat. Bilisten hann nog precis snappa upp vad som höll på att hända, innan det smällde. Den som filmar hinner stanna i god tid för övrigt. Coincidence?

. Den som filmar hinner stanna i god tid för övrigt. Coincidence?

Såklart inte, hojen håller ju högre hastighet och är dessutom närmare bilen som kör ut när den kör ut.

Vad som är solklart är att tjejen i bilen kör rakt ut i vägen utan att titta, reaktionstid behövs ju knappast när man (iaf bör) står still för att svänga ut på en väg. Nu var det ett mongo på hojen som körde fort på ett farligt ställe, men även om det varit nån som kört lungt hade hon kunnat ha livet av dem, om de varit lite närmare korsningen när hon kör ut eftersom hon helt sonika inte tittar.

Ett bilmongo och ett hojmongo = tragisk olycka

men att säga att bilföraren inte hade en chans är ju så urkorkat att man tror det e nån som försöker "trolla", och sen håller alla med.......

Så fort det kommer en skön snubbe som gillar att posta filmer när andra MC-förare går i bitar så börjar vi klaga och fråga vad meningen med hans trådar är :rolleyes:
Är det inte solklart? Han tycker att det är kul att se när folk bryter nacken:död
För övrigt så gillar jag dina trådar och inlägg Ankan1 :hej

Han har lagt en mc-video i forumet som heter "Filmer och Bilder (Endast MC)".

Det finns alltså inga fel. Bra eller dåligt det är en helt annan fråga, det ligger endast
i betraktarens ögon. Vem ska bestämma vad som är bra? Du? Jag? Någon annan?

Jag förstår mig inte på din synpunt alls.

jag frågade vad som var bra med tråden.

nu säger du bara att den platsar för att filmen faller inom 'filmer och bilder (endast mc)'.

så återigen - vad är bra med tråden?

Jag tycker att det ser ut som att bilen försöker att hinna ut framför bilen som filmar och att i samma ögonblick detta sker så kommer det en MC som gör en riktigt dum omkörning och som dessutom kör alldeles för fort.

Så sammanfattningsvis så kan man ju kanske tycka att bilisten inte borde ha "stressat" ut och samtidigt borde inte MC-föraren försökt sig på en idiotomkörning utan sikt och för hög fart innan en korsning...
Jag tror dock att bilisten tittade vänster vilket någon här i tråden inte alls trodde att denna gjorde, bara det att personen helt enkelt inte såg MCn då den låg i en sådan vinkel till den bilen som filmade att det inte var möjligt.

Istället för att ha inställningen: Har jag förkörsrätt, vilket innebär att alla ser mig och skall lämna mig företräde, då kan jag fritt köra. Jag tycker livet är värt mer än principen att man gör rätt enligt lagen
Gäller gångare på övergångsställen också. Det är därför zebra-lagen är ett misslyckande, de fick plocka bort massor av övergångsställen för att det olycksstatistiken inte skulle bli helknas.

Vems fel?

Det händer också att det kan vara både en bilist och en motorcyklist som är vållande. Till exempel att bilisten är ouppmärksam i kombination med en mc i för hög hastighet.
Inte alltid "svart eller vitt".

Det är väl för fan inte bilistens fel att moppefuckot kör i 100 blås på en sån gata? Hon hade ju inte en ärlig chans att hinna reagera ens.
Jag vet inte om de 13 som i nuläget har gillat detta inlägg också brukar göra långsamma utkörningar när man inte har fri sikt men den där bilisten borde åtminstone bli av med lappen! Säger inte att motorcyklisten gjorde rätt men den där utkörningen är långt ifrån korrekt...

Last edited:
Ankan1

Kan du inte göra en tråd som heter "Ankans stora youtube-tråd" och samla alla dina klipp där ?

Jag vet inte om de 13 som i nuläget har gillat detta inlägg också brukar göra långsamma utkörningar när man inte har fri sikt men den där bilisten borde åtminstone bli av med lappen! Säger inte att motorcyklisten gjorde rätt men den där utkörningen är långt ifrån korrekt...

Du menar att bilisten borde ha stämplat plattan i mattan, rattat ut ett fett ställ och kört iväg med samma höga hastighet som hojen?

Bra film som visar varför man inte ska köra fort inne i ett samhälle!

ryssland vodka fortkörning tja slutet ser ni på videon... idioter finns det gött om :fakta

Tycker filmen är "bra" om man ser den med lite självrannsakan och konsekvensanalys, personligen tycker jag inte bilföraren är speciellt klandervärd.
Hojåkaren kör fort och kör om där det är en rad med parkerade bilar som skymmer sikten samt en sidoväg ut från höger. Ponera att åtminstone några som ser filmen inte automatiskt skyller hela händelsen på bilföraren utan faktiskt får sig en tankeställare vad som kan hända, då kanske vi sparar några mc-liv.

Last edited:
Back