Video Bilist gör idiotomkörning vid vägarbete & håller på att fronta med mig

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
för oss som missade klippet men tycker tråden verkar intressant....var kan man se det?
 

jais

Medlem
Gick med
10 Sep 2014
Ort
TÄBY
Hoj
Aprilia Tuono 1100 V4 Factory 2018, Kawasaki Z750 2008
Skönt att allt gick bra ändå och att ingen kom till skada. Som många tipsat i tråden, slå av för säkerhetsskull så fort man anar oråd är en bra regel. Jag själv har en gammal käpphäst och det är att aldrig gena vänsterfilen. För några veckor sedan ute på Bogesundsrepan trummande jag lite på denna regel, inte mycket men var straxt över mittlinjen i vad jag tyckte då tom kurva. Det är när flera omständigheter läggs på varandra som olyckan kan inträffa. När jag var mitt i kurvan så ser jag tre mötande hojar som alla tre bestämt sig för att köra om en cyklist. Det blev under några millisekunder väldigt trångt i kurvan men jag hade ändå viss marginal och lyckades bromsa ned och lägga hojen väl mitt i egen fil men kunde känna vinddraget av mötande hoj vilket fick mig att bestämt aldrig ruska på min grundregel igen. Situation på situation är det man hålla utkik efter i trafiken.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Så som varandes ateist är jag utan synd, får jag kasta sten då? :D Eller sitter vi i ett glashus?

Nja jag är inte religiös heller. Tycker fortfarande att man kan hitta en fyndigheter i dessa böcker. Annars har jag en annan som funkar för dom mindre troende :) 1c9.jpg
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top