Bilhandlaren tar upp alla parkeringsplatser

Vet du vad det värsta är? Det finns såna bilförare. :näsblod

Jag och svärfar stod och snackade utanför en affär för några år sedan när vi hör ett jävligt udda ljud. Då får vi se en beige gammal 242:a med en gammal gubbe bakom ratten och sen ett platt bakdäck som bokstavligt talat vobblade som fan då det måste ha krängt av ena däcksidan från fälgen :D
Varken han eller frun märkte något, kanske hade att göra med att de såg ut att ha passerat bäst-före-datum strax före världskriget. Det första.

Köp en billig skåpbil på blocket och skriv någonting väldigt ofördelaktigt om bilhandlaren på sidan av skåpbilen, parkera bland hans bilar på gatan.

Hmm... Skriva en massa falska annonser på bilarna för halva priset och ge hans hemtelefon?
Gärna skriva att anledningen till det låga priset är att de måste bort för att de står olagligt parkerade... ;)

Var glad att du har gratis parkering och slipper att betala 400_1000 spänn i månaden i boendeparkering.. Sen kan det så klart vara irriterande att det är svårt att få parkering..

Provkör......

.............alla.

.....och när du kört parkerar du på nån gata en bit ifrån och promenerar tillbaka med den ovärderliga grönskylten medan polarna ställer in bilar så fort en av firmans lämnar platsen. Svårt för honom att påvisa det onormalt kraftiga däckslitaget på en 10-minutersrunda och att handbromsen plötsligen är verkningslös. Glömde jag lossa den? Inte då.

Jag tror på blocket annonser, använd en proxy bara ;).

Edit: Betalning behöver man ju iofs också lösa i så fall. Paypal under falsk namn, eller kontantkort till mobilen kanske?

Last edited:
Det ska ju vara en åtgärd som får honom att sluta ockupera alla platserna. Enklast är då att göra platserna oattraktiva. Luftade däck, måla stora kukar med vattenfärg på bilarna på natten, går säkert att hitta på massor av hyss som inte förstör något men gör att han till slut inte vill ha bilarna där.

Lägga ut falska annonser kommer inte ge en enda plats.

Det ska ju vara en åtgärd som får honom att sluta ockupera alla platserna. Enklast är då att göra platserna oattraktiva. Luftade däck, måla stora kukar med vattenfärg på bilarna på natten, går säkert att hitta på massor av hyss som inte förstör något men gör att han till slut inte vill ha bilarna där.

Lägga ut falska annonser kommer inte ge en enda plats.

Men om det ringer massa muppar och ylar "Eeeeyyy brushan! Kompis, billit! Halva priset!" hela tiden så kanske han tröttnar till slut? ;)

Men det är ju klart, det går ju alltid att sprida ut till diverse ligistgäng att han har en faslig massa bilar utan uppsikt så försvinner de nog illa kvickt. ;)

Var glad att du har gratis parkering och slipper att betala 400_1000 spänn i månaden i boendeparkering.. Sen kan det så klart vara irriterande att det är svårt att få parkering..

Det är ju det som är problemet, har gratis parkering, som han tar så jag och mina grannar måste hyra plats för 500.

Vad är det för pajashandlare som sysslar med sånt här? Får ju se till att ha tillräckligt med egen yta för sin verksamhet. Ta med vänner och parkera bilarna längre bort med korttidsparkering/betalparkering. Sen kan du börja lufta däck om han fortsätter, man ska ju göra säkerhetskontrollen varje gång man ska köra, eller hur? ;)

????????

Lemonad?

Har jag bommat att dena mytomspunna kalleanka-dryck har börjat säljas i sverige, backvis?

Hette det inte läskeblask i Kalle Anka?

Lemonad är väl inget konstigt:va

OnT Köp alla bilar och låt dem stå kvar= alla parkeringsplatser är "dina" bilskojaren har ingen stans att att ställa sitt nya lager -->konkurs -->sälj bilarna-->lediga parkeringsplaster-->profit!

????????

Lemonad?

Har jag bommat att dena mytomspunna kalleanka-dryck har börjat säljas i sverige, backvis?

Du menar att du har missat lemonad, den dryck som tillverkas av färskpressade frukter allt som oftast!?
Att de dricker lemonad även i Ankeborg är ju inget konstigt i sig då de är lite fjolliga där vad jag kan komma ihåg.

Vad är det för pajashandlare som sysslar med sånt här? Får ju se till att ha tillräckligt med egen yta för sin verksamhet. Ta med vänner och parkera bilarna längre bort med korttidsparkering/betalparkering. Sen kan du börja lufta däck om han fortsätter, man ska ju göra säkerhetskontrollen varje gång man ska köra, eller hur? ;)

Ett jävla klappmongo.
Det hade varit en helt annan sak om han åtminstone hade flyttat nån bil när man frågade men inte ens det kan idioten göra.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla