Bilhandlaren tar upp alla parkeringsplatser

Det är bara köpa upp bilarna som står på gatan i snabbare takt än han hinner köpa in nya. Sen låter du dem stå kvar där de står ju...
:tungan

Det vore helt omöjligt då han har ett enormt garage med bilar o att själv ställa kvar bilar på parkeringarna skulle ju inte lösa mitt bekymmer med parkering till min egen bil direkt :D

Dax för SH,s samlade ligister att göra nytta ju :-) Samla ihop så många som möjligt,åk dit och provkör så många bilar som det bara går,samtidigt.Parkera dem på olämpligt ställe och ring och anmäl felparkeringen,nycklarna låter ni sitta kvar i bilarna och hoppas någon snor dem.bilar borta,parkeringsplatser till er.Glöm inte att filma bara :-)

Det vore helt omöjligt då han har ett enormt garage med bilar o att själv ställa kvar bilar på parkeringarna skulle ju inte lösa mitt bekymmer med parkering till min egen bil direkt :D

Dom skulle ju vara dina då så inget problem? :va

Jag har samma problem när jag jobbar. Med privatbilar. De blir lagom glada när man trycker in dem så de får krångla sig ur taxifickN :)

Inte ens jag som är så förbannat gammal har någonsin hört någon använda "Lemonad" om läskedrycker.

Inte ens mina mor/far föräldrar har använt det uttrycket någonsin...

Hur mycket äldre än så kan ordet vara?

I min värld är lemonad något som görs på färskpressade citroner, socker och vatten.

I min värld är lemonad något som görs på färskpressade citroner, socker och vatten.

Det där lät gott... Nu vart jag törstig...

On topic:
Snart är snön är, snacka ihop dig med lokale snöplogaren och låt han ploga in bilarna...

Inte ens jag som är så förbannat gammal har någonsin hört någon använda "Lemonad" om läskedrycker.

Kan det vara lokalt? Jag har ofta hört uttrycket lemonadback. Även om jag nog aldrig hört någon säga lemonad istället för läsk. :va

Kan det vara lokalt? Jag har ofta hört uttrycket lemonadback. Även om jag nog aldrig hört någon säga lemonad istället för läsk. :va

Jo, finlandssvenskar använder ordet har jag hört, men aldrig någon annan, inte ens personer från 10,20,30,40 eller 50 talet...

Dax för SH,s samlade ligister att göra nytta ju :-) Samla ihop så många som möjligt,åk dit och provkör så många bilar som det bara går,samtidigt.Parkera dem på olämpligt ställe och ring och anmäl felparkeringen,nycklarna låter ni sitta kvar i bilarna och hoppas någon snor dem.bilar borta,parkeringsplatser till er.Glöm inte att filma bara :-)

Ja nåt sånt vore ju trevligt :D

Om du bott i civiliserade trater, så kunde jag ha tagit en nattlig utflykt med gödselspridaren.

Örebro, jävla bonnesamhälle.
Såna här tillfällen jag längtar tillbaka till mitt civiliserade Karlskoga.
:D
Jag är fortfarande Karlskoging i själen så tänker inte byta ort i profilen :mad:

Dom skulle ju vara dina då så inget problem? :va

Problemet är ju som sagt bara att såfort jag då skulle flytta på en av mina bilar så skulle han ta en ny plats till en av sina, o då måste jag flytta en av mina för att få plats med min andra o då står jag ändå där med en bil för mkt :D
Ond cirkel.

Last edited:
Jo, finlandssvenskar använder ordet har jag hört, men aldrig någon annan, inte ens personer från 10,20,30,40 eller 50 talet...

lemonadin sa alltid min gammla mormor :)

Jag är inte förvånad att språket är annorlunda i Lappland*, långt ifrån där civilisationen finns i Sverige :)

* Ett land norr om Stockholm

Vänta lite här nu! Du är ändå på sporthoj.com, det absolut första du måste göra är att skriva ut en lapp(alt. fixa en sporthoj.com sticker) med en beklagan över att vederbörande antingen är:
A. Medlem på zatzy
B. Är sosse

Eftersom jag är så juste idag så fixar jag en lapp till dig:

sosse2.jpg

Är han medlem på zatzy.com, fixa 10 sporthoj.com stickers och klistra på bilarna.

Är han både sosse och medlem på zatzy.... spring

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing