http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5768750&date=&menuids=
Samma problem i linköping. Dock med taxibilar.
Samma problem i linköping. Dock med taxibilar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är bara köpa upp bilarna som står på gatan i snabbare takt än han hinner köpa in nya. Sen låter du dem stå kvar där de står ju...
![]()
Det vore helt omöjligt då han har ett enormt garage med bilar o att själv ställa kvar bilar på parkeringarna skulle ju inte lösa mitt bekymmer med parkering till min egen bil direkt![]()
????????
Lemonad?
Har jag bommat att dena mytomspunna kalleanka-dryck har börjat säljas i sverige, backvis?
I min värld är lemonad något som görs på färskpressade citroner, socker och vatten.
Inte ens jag som är så förbannat gammal har någonsin hört någon använda "Lemonad" om läskedrycker.
Inte ens mina mor/far föräldrar har använt det uttrycket någonsin...
Hur mycket äldre än så kan ordet vara?
I min värld är lemonad något som görs på färskpressade citroner, socker och vatten.
Kan det vara lokalt? Jag har ofta hört uttrycket lemonadback. Även om jag nog aldrig hört någon säga lemonad istället för läsk.![]()
Kan det vara lokalt? Jag har ofta hört uttrycket lemonadback. Även om jag nog aldrig hört någon säga lemonad istället för läsk.![]()
Dax för SH,s samlade ligister att göra nytta juSamla ihop så många som möjligt,åk dit och provkör så många bilar som det bara går,samtidigt.Parkera dem på olämpligt ställe och ring och anmäl felparkeringen,nycklarna låter ni sitta kvar i bilarna och hoppas någon snor dem.bilar borta,parkeringsplatser till er.Glöm inte att filma bara
![]()
Om du bott i civiliserade trater, så kunde jag ha tagit en nattlig utflykt med gödselspridaren.
Dom skulle ju vara dina då så inget problem?![]()
Jo, finlandssvenskar använder ordet har jag hört, men aldrig någon annan, inte ens personer från 10,20,30,40 eller 50 talet...
Inte ens jag som är så förbannat gammal har någonsin hört någon använda "Lemonad" om läskedrycker.
Inte ens mina mor/far föräldrar har använt det uttrycket någonsin...
Hur mycket äldre än så kan ordet vara?
Jag är inte förvånad att språket är annorlunda i Lappland*, långt ifrån där civilisationen finns i Sverige
* Ett land norr om Stockholm
Vilken handlare var det förresten?
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |