Bilfråga,Chrysler 300c? /BMW 5-serie?

Tack för att ni svarade:tummenupp

Lutar åt det beprövade märket, gjorde som ni sa ställde samma fråga på Auto.

Den största anledningen är nog att Chryslern kostar runt 3000 MER att försäkra än BMW'n, som då INTE är billig..+ att den dessutom är väldigt törstig.

Möte på banken om en timme... Mycket att fundera på :):va

Den största anledningen är nog att Chryslern kostar runt 3000 MER att försäkra än BMW'n, som då INTE är billig..+ att den dessutom är väldigt törstig.

Den största anledningen är väl snarare att BMW:n är bättre på precis allt? Chryslern spelar inte ens i samma liga.

Clarkson skrev om Chryslern rätt, i mina ögon iaf, träffande.

"You need to think of this car as one of those home-brand council house stereos that you find in department stores. It’s cheap, but it’s cheap for a reason, which becomes abundantly clear when you turn it on. It’s rubbish. So it goes with the 300C. Chrysler, which is owned by Mercedes these days, is at pains to point out that this car is not — as I’ve previously claimed — based on the old Mercedes E-class. They say they considered this idea but dismissed it.

Pity. Basing it on a well-proven car would have been a better idea than basing it on a crème brûlée. God, it’s a wallowy old hector. You have absolutely no sense that you’re connected to the road in any way. Imagine, somehow, fitting an engine to your duvet and you start to get the picture. Of course this might not bother you but the ride comfort will. Despite the wallow-matic suspension and the tall tyres, it crashes and jolts where a normal, proper European car glides and hangs on.

Then there’s the sat nav screen, which is so bright it’s like driving into a second world war searchlight, and the difficulty you’ll have while parking and the sheer ghastliness of the half-timbered steering wheel."

Last edited:
http://www.svd.se/naringsliv/motor/bmw-och-toyota-har-sveriges-nojdaste-kunder_2434357.svd
http://www.metro.se/se/article/2008/08/28/16/3149-65/index.xml
Kan dock förstå att man blir sugen på lite variation, lär hända mig med i framtiden, har haft 3 bmw på raken nu och vad skulle man annars köpa? Känns inte som det finns några vettiga alternativ när man vill ha en kvalitetsbil som är rolig att köra, har bakhjulsdrift och bra komfort...

Är du händig när det kommer till att laga rost så är merca ett helt ok alternativ :hihi

Kan dock förstå att man blir sugen på lite variation, lär hända mig med i framtiden, har haft 3 bmw på raken nu och vad skulle man annars köpa? Känns inte som det finns några vettiga alternativ när man vill ha en kvalitetsbil som är rolig att köra, har bakhjulsdrift och bra komfort...

Lite så resonerade jag när det var dags för något nytt. Ville ha en udda bil, och "enda" kravet jag hade var kombi / 4-hjulsdrift. Men just Chryslern och Dodgen föll bort pga att de inte kändes gediget byggda.
Så det blev en extremt udda bil som skall vara byggd i 10 exemplar. En Saab Turbo X i Cadillac kostym. Nöjd än så länge iaf, och har inte mött en likadan än.

Om du inte redan kollat med http://www.originalforsakring.com/ rekommenderar jag att du hör med dem. Fick ca 50% lägre premie med dem än trygg-hansa som annars var billigast för mig.

Gjort:tungan

Clarkson skrev om Chryslern rätt, i mina ögon iaf, träffande.

"massa engelska"
Hahahaha!:D

Kan dock förstå att man blir sugen på lite variation, lär hända mig med i framtiden, har haft 3 bmw på raken nu och vad skulle man annars köpa?

Detta blir min 5:e... (om jag handlar) dock inte på raken... på snedden!:tungan (hade Audi en liten stund imellan..)

Last edited:
Nyare 5 serien är ruskigt snygg, på utsidan. Din gamla E39 är ju mycket roligare inuti, det är synd.

Jag skulle ha gillat Xlern om den fullföljt jänkenostalgin.
Mycket design och utrustning för pengarna, men ingen kvalitet.
Som på den gamla goda tiden.
Men då skall bilen vara billig.

Känns ju så old på insidan!

Fan Rigge, lever du än??? Länge sedan mannen:tummenupp!

Hellre gammal än tråkig som den nya är, fast jag tycker absolut du ska köpa en 5 serie ändå.

Lever gör ja väl, leker mest med bilar så man kan ju inte göra för mycket väsen av sig här.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg