Bilfråga,Chrysler 300c? /BMW 5-serie?

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har börjat kolla på bil, och tycker att Chryslern är riktigt snygg, någon som har en, har hört ngt om dom? SH folk kan ju allt, så jag vill gärna ha lite råd om ngn har!:tungan

Lär ju tänka på att de drar en del, så stora 3,5l bensinen tror jag att jag hoppar, men diesel kan klart vara av intresse... Hur ligger de försäkringsmässigt?

Det eller en BMW 5-Serie lär det bli (IGEN:rolleyes: ) Vad skulle ni välja? Jag har haft 5st BMW:s och alltid varit nöjd, men kan ju vara kul med ngt nytt! (Vid BMW 04 och framåt, Vid Chrysler 06 och framåt..)

2 ex vad jag kollar på:

BMW:
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_525_iA___Aut___Lader___Navi___Taklucka___25693534.htm?ca=10&w=1

Chrysler:(utan bild, diesel)
http://www.blocket.se/stockholm/Chrysler_300C_CRD_Touring_Navigator_25786291.htm?ca=10&w=1

Med bild, bensin.:
http://www.blocket.se/landskrona/Chrysler_300C_Touring_193hk_25115880.htm?ca=10&w=1

http://data.bytbil.com/largepics.cg...ona/DYB886-1000.jpg&look=bilanulandskrona/new

Last edited:
Chryslern är väl baserad på Mercedes E-klass, 00-03 har jag för mig.

Jag har suttit i en 300c, och jag vart enormt imponerad!
Chrysler måste vara världsbäst på att göra en enorm bil pytteliten invändigt...

Jag har suttit i en 300c, och jag vart enormt imponerad!
Chrysler måste vara världsbäst på att göra en enorm bil pytteliten invändigt...

hahahaa :D:D:D

Men de ser rätt tuffa ut ändå! Tveksam om man kan nämna chrysler och kvalitet i samma mening.

Nu var ju inte alternativet en 3 serie bil men den är ju annars vansinnigt trång.

Köp bmw, skit i Chryslern. Jag har en 300 HEMI, skön motor, men det är LÖJLIGT dåligt kvalitetskänsla på inredningen. Gäller allt från skinnet, navigationen och all plast... Just det, värt att nämna är att allt annat extriört oxå känns sjukt billigt (vilket den inte var)... Sa jag att du skulle köpa BMW:n??

Apprå på en helt annan grej, du vill inte köpa en billig chrysler...:näsblod

Om du är van med Bmw så kommer du bli besviken inom kort med Chryslern. Dieseln går skapligt billigt, speciellt med lite optimering. En kompis kör en sån som taxi ibland och gillar den men det är ju fortfarande en amerikansk bil invändigt :(

300c är plastig, tror du blir mer nöjd med bmw i alla lägen.

De jag vet som haft 300an har varit riktigt irriterade på bilarna, mycket elfel och riktig taskig kvalitets känsla.

Köp BMW

Kört chryslern via jobb i 60 mil och sätena verkar gjorda för en fet amerikan på 120 pannor, jag själv som klassar in på runt hälften fick ont i ryggen efter 15mil pga att sätena är så svampiga. Hade den lilla 6:an o det var en jäkla bil till att dricka soppa. Bilen e skittuff utvändigt men den e äckligt plastig invändigt, slår ett slag för bmwn men jag e partisk numera

Haha Chryslers bästa bil någonsin är en gammal Merc och det som är dåligt på bilen har de gjort själva!

Haha Chryslers bästa bil någonsin är en gammal Merc och det som är dåligt på bilen har de gjort själva!

Exakt :hihi

Personligen skulle jag inte köpa något som är besläktat med merca efter -95. Än mindre blandat med amerikanska gener :)
Fast mercorna som går av bandet nu verkar faktiskt vara ett steg i rätt riktning. Time will tell...

Edit: Varför finns det aldrig en knapp där det står "förbättrat rostskydd" eller liknande när de introducerar nya modeller? Det är bara en massa "spara soppa" "design" "latteperkulator" som går att läsa om.

Kollade på både 300C samt Dodge Magnum 4-hjulsdrivna med Hemi innan jag köpte den jag har nu. Tuffa, men dålig kvalitetskänsla överlag. Skinnet känns mer som galon i dem.

//D

Jösses..

Inte ens föremål för diskussion. Som att jämföra att äta bajs eller oxfilé. Köp BMW:n för böveln.

• Gilla
Reaktioner: MaG
Svaret är givet (om du inte redan fattat vinken :D ) - en femserie och varför då inte en 535d ?

Om du fortfarande inte är riktigt säker så kan du ställa samma fråga på autopower. Där finns folk med riktig kunskap om vilka bilar man kan ha, och vilka man kan hoppa över.

går knappt att jämför dessa bilar!!
behöver jag nämna att bmw tillverkar i princip världens bästa och mest effektiva dieselmotorer...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg