Bilförsäkringar???

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 SM-06
Jag har en Audi 80 Avant 2,0E-94 jag betalar nästan 5500/år/hel vilket jag tycker är mycket,jag kollade vad jag skulle få ge för en volvo S70-99 2,5l den skulle jag få ge 4000/år/hel, hur är det möjligt att en bil som är värd ca 50k mer kan vara billigare i försäkring,är det bara för att det står volvo på den och inte Audi? :confused: :confused:

GSXR_FREDDA skrev:
Jag har en Audi 80 Avant 2,0E-94 jag betalar nästan 5500/år/hel vilket jag tycker är mycket,jag kollade vad jag skulle få ge för en volvo S70-99 2,5l den skulle jag få ge 4000/år/hel, hur är det möjligt att en bil som är värd ca 50k mer kan vara billigare i försäkring,är det bara för att det står volvo på den och inte Audi? :confused: :confused:
ja så kan det vara.. jag har en 2,6a och ger över 6 lök för den om året..

har du verkligen kollat runt ordentligt. jag betalar 4000 hel/halv för min 95a Nissan 200SX, länsförsäkringar eller tennant är de bolag som varit billigast för mig

//Linus

cloud79 skrev:
har du verkligen kollat runt ordentligt. jag betalar 4000 hel/halv för min 95a Nissan 200SX, länsförsäkringar eller tennant är de bolag som varit billigast för mig

//Linus

Jo,jag har kollat med flera bolag och och Länsförsäkringar var billigast även för mig.

har du kollat tennant?? annars gör det! på min 200a var de klart billigast

//Linus

bilförsäkring

Tjena.
Jag har Volvia och dom var helt klart billigast för mig när man kör 855 T5-R.
716:- i månaden/ billigt.
Gött mos/Lacke.

det är som så.. att tex en kadett gsi är dyrare i försäkring mot vad en calibra är, en bmw 325 är dyrare mot vad en 328a är.. bara för att en massa snorungar har kört omkring i dom och smällt mm.. då blir det så här..

blom skrev:
det är som så.. att tex en kadett gsi är dyrare i försäkring mot vad en calibra är, en bmw 325 är dyrare mot vad en 328a är.. bara för att en massa snorungar har kört omkring i dom och smällt mm.. då blir det så här..

Hmmmm, det där låter bekant på något sätt...

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage