Bilförsäkringar???

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM-06
Jag har en Audi 80 Avant 2,0E-94 jag betalar nästan 5500/år/hel vilket jag tycker är mycket,jag kollade vad jag skulle få ge för en volvo S70-99 2,5l den skulle jag få ge 4000/år/hel, hur är det möjligt att en bil som är värd ca 50k mer kan vara billigare i försäkring,är det bara för att det står volvo på den och inte Audi? :confused: :confused:
 
GSXR_FREDDA skrev:
Jag har en Audi 80 Avant 2,0E-94 jag betalar nästan 5500/år/hel vilket jag tycker är mycket,jag kollade vad jag skulle få ge för en volvo S70-99 2,5l den skulle jag få ge 4000/år/hel, hur är det möjligt att en bil som är värd ca 50k mer kan vara billigare i försäkring,är det bara för att det står volvo på den och inte Audi? :confused: :confused:
ja så kan det vara.. jag har en 2,6a och ger över 6 lök för den om året..
 
har du verkligen kollat runt ordentligt. jag betalar 4000 hel/halv för min 95a Nissan 200SX, länsförsäkringar eller tennant är de bolag som varit billigast för mig

//Linus
 
cloud79 skrev:
har du verkligen kollat runt ordentligt. jag betalar 4000 hel/halv för min 95a Nissan 200SX, länsförsäkringar eller tennant är de bolag som varit billigast för mig

//Linus

Jo,jag har kollat med flera bolag och och Länsförsäkringar var billigast även för mig.
 
har du kollat tennant?? annars gör det! på min 200a var de klart billigast

//Linus
 
bilförsäkring

Tjena.
Jag har Volvia och dom var helt klart billigast för mig när man kör 855 T5-R.
716:- i månaden/ billigt.
Gött mos/Lacke.
 
det är som så.. att tex en kadett gsi är dyrare i försäkring mot vad en calibra är, en bmw 325 är dyrare mot vad en 328a är.. bara för att en massa snorungar har kört omkring i dom och smällt mm.. då blir det så här..
 
blom skrev:
det är som så.. att tex en kadett gsi är dyrare i försäkring mot vad en calibra är, en bmw 325 är dyrare mot vad en 328a är.. bara för att en massa snorungar har kört omkring i dom och smällt mm.. då blir det så här..


Hmmmm, det där låter bekant på något sätt...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top