Bilen är DÖD!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Bilen är en Audi 80 2,6 quattro från 93.

Pappa och jag var ute och körde, ingenting lät kostigt eller så. Vi stannade hos en granne och parkerade, sedan när vi skulle köra hem så vägrade den starta. :mad:
Den hade ingen tendens till att vilja tända, det gick inte att rulla igång den ner för en backe heller. :huvet

Någon som har en ide eller två vad som kan ha hänt?

Cyren skrev:
2153582 Bilen är en Audi 80 2,6 quattro från 93.

Pappa och jag var ute och körde, ingenting lät kostigt eller så. Vi stannade hos en granne och parkerade, sedan när vi skulle köra hem så vägrade den starta. :mad:
Den hade ingen tendens till att vilja tända, det gick inte att rulla igång den ner för en backe heller. :huvet

Någon som har en ide eller två vad som kan ha hänt?

Väser soppa pumpen när du slår på tändningen?
Sitter i tanken och är vanligt fel på Audi..

tror det är kolvarna som smält fast i cylindrarna

hur är de med den där check engine lampan då?
inge sånt som lyser..kanske ska lysa när man gnuggar :va

ozeo skrev:
2153656 hur är de med den där check engine lampan då?
inge sånt som lyser..kanske ska lysa när man gnuggar :va
Inga varningslampor lyser eller något sånt, ska gå ut snart och kolla bränslepumpen. Om det inte är den blir det nog verkstaden :huvet

får den gnista?
får den soppa?

utgå ifrån det. Osv..

"problemet" löst!

Den startade när jag var ute. Förklaring : När vi parkerade den utanför grannen så lutade gatan väldigt kraftigt och vi hade inte så mycket besin i tanken, så när vi vred på tändingen sög den i sig luft. :hihi

morlock skrev:
2153780 Går väl att eftermontera larm med startspärr på alla bilar.
Exakt. Jag hade en Jetta från -89 med larm och startspärr som trilskades. För det mesta gick det att få igång den om man tände innerbelysningen. :näsblod

Fast det var ju mindre kul de gånger som man avaktiverat larmet och det ändå tjöt när man öppnade en dörr. Då var det bara till att börja sota under huven med tjutaqnde larm innan man hittade säkringen. Det var förvånansvärt få som ens reagerade att man höll på och pillade på en bil med tjutande larm. :va

darth_igel skrev:
2154047 Larm med startspärr som jävlades hade jag på min Alfa 90 2.5 -86 så det är inte helt omöjligt att det kan vara något sånt.

På en Alfa kan ALLT jävlas. Man ska inte bli förvånad över något...

Back