LiteDalan skrev:2154182Jag har inte läst hela tråden, men har du provat att borra?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
LiteDalan skrev:2154182Jag har inte läst hela tråden, men har du provat att borra?![]()
juha01 skrev:2154154På en Alfa kan ALLT jävlas. Man ska inte bli förvånad över något...
juha01 skrev:2155014Nu när problemet är löst så är det väl dags att snacka annat.
Hur mycket soppa drar den med 2,6an?? Ärligt. Känns den pigg eller är den lite trög i karaktären såsom den nyare 2,4 l 6an?
Har nämligen funderat på en dyl eller sista modellen av 100 (heter a6 på slutet) med C4 karossen. Vet dock inte vilke motor det ska bli...
1,8 5v
2,0
2,6
2,8
2,8 30v
Iceman1975 skrev:2155319
2.8 Ingen som helst erfarenhet.. 24HK mer än 2.8:an.. och 2.8 finns väll bara med 30V??
Och ska du köpa en A6 95-97..
Se upp för ROST! Framskärmarna äts upp innifrån pga innerskärmen.
juha01 skrev:2155397Jodå, finns en med 193 hk och den är 30v.
Men 1,8 20v har väl ändå rem?? Det är ju samma maskin som i a4 a3 osv. Den gamla hinken som fanns redan på 80-talet har nog en kedja. 20v kom väl första gången -96?
Rost??? Wtf?? Blir lite förvånad på en audi!
Det finns några schyssta på blocket som inte har gått långt alls.
http://www.blocket.se/vi/8057471.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/8108288.htm?ca=15_s
Det är ju en vagn med klass! Borde ju kännas tighta trots ålder, eftersom min 100 -89 var stabil trots många mil. Bästa bilen jag haft! (och då har jag tom köpt en sprojtans golf variant -00 en gång)
Iceman1975 skrev:21554781.8 har kedja OCH rem.. Kom 1995 i A4:a och A6.
193Hk är i nyare modellen av A6 98-
Men som du säger Audis på 80 talet var skönare och bättre kvalité..
Så tro att Audi är rostfria är helt fel..
Glömde: Blocket annonserna..Guud vilka överpriser..
juha01 skrev:2155499
Får nog sikta på en 2,0 eller en 2,3 med låååga mil. Helst med quattro.
Vore iofs inte dumt med en 100 från -89-90 heller som någon gubbe har sparat på i garaget och knappt är använd. Det är ju evighetsmaskiner!
Esquire skrev:2153825Exakt. Jag hade en Jetta från -89 med larm och startspärr som trilskades. För det mesta gick det att få igång den om man tände innerbelysningen.![]()
Fast det var ju mindre kul de gånger som man avaktiverat larmet och det ändå tjöt när man öppnade en dörr. Då var det bara till att börja sota under huven med tjutaqnde larm innan man hittade säkringen. Det var förvånansvärt få som ens reagerade att man höll på och pillade på en bil med tjutande larm.![]()
Cyren skrev:2153649vi satte iofs på en bamsedekal igår, sägs att dom ger minst ett stall. Blev antagligen för mycket![]()
Fan.. tänkte inte på detTjet skrev:2158663Man får inte häfta fast den FÖR hårt, motorn smälter av all extrafjong!![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |