Bilder: Tyresörakan & Bulten 090624

Noooo..... det kan det inte vara.... denna man plåtar väl alltid under 1/125. Vilket för en annan blir en enda smet!

En MAN går aldrig över 1/100!! :yoparty

Tips: Går man in i hans galleri och tittar på EXIF för varje bild, så får man besked ;)

Edit: Jag tar tillbaka det där med "man"... han ligger över 1/100, men tar å andra sidan fan så mycket bättre bilder än jag. :Bugar

Last edited:
Vem är det ni pratar om ??? Jag låg iallafall på 1/125-1/200 igår för första gången sedan hedenhös .. mest 1/200 eftersom jag fipplade med lite iso..

Last edited:
Vem är det ni pratar om ??? Jag låg iallafall på 1/125-1/200 igår för första gången sedan hedenhös .. mest 1/200 eftersom jag fipplade med lite iso..

Jo, jag såg det när jag kikade i galleriet.

Om man nu ska vara allvarlig en stund till den som undrar, det går ju inte att säga att man ska använda si eller så slutartid vid panorering, det beror ju inte bara på ljus, bländare, ISO etc utan också på brännvidden.

Själv kör jag ofta kring 180 i brännvidd med 1/100 - 1/125 vilket jävligt ofta resulterar i "smet". Det blir riktigt bra när det blir bra, men många fiaskon bli're däremellan...

Är ju onekligen kopplat till hastigheten på objektet man fotar också ... kromslädar eller bombarrepa .. folk som vinglar runt på bakan är inte samma sak som en svepande kurvtagning ...

Ok 1/250 och 1/4 är inte samma sak .. det är en 250dels sekund vs en fjärdedels sekund
Alla mått är i delar av sekunder ..

Är ju onekligen kopplat till hastigheten på objektet man fotar också ... kromslädar eller bombarrepa .. folk som vinglar runt på bakan är inte samma sak som en svepande kurvtagning ...

Så är det ju, man får vara snabb på reglaget. Kör med slutarprio för det mesta, så det går smidigt.

Enda jag saknar på Canon är ett m1cke-läge, så att man snabbt kan gå tillbaka till rätt inställningar igen efter att krompråms-Kurt åkt förbi. :)

Så är det ju, man får vara snabb på reglaget. Kör med slutarprio för det mesta, så det går smidigt.

Enda jag saknar på Canon är ett m1cke-läge, så att man snabbt kan gå tillbaka till rätt inställningar igen efter att krompråms-Kurt åkt förbi. :)

Kör slutaprio på M1cke & ev P alt AV på kromnissen

haha du fick fingret denna gång också:näsblod
nä men många bilder blev bra:tummenupp får ta och sno ditt objektiv nån dag när du vänder ryggen till.

Man kan skita i kromslädar. Kör också sluttarprio. Jag får väl labba med ISO också.

Stativ kanske ?

Måste tacka er som har intresset och orken att stå där i kurvan och plåta. 9 av 10 bilder blir svinbra. Även om just jag råkade köra på fel sida :gnissla men det är ju inte ert fel.

main.php

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...