Bilder på några turbohojar! Inspiration inför vintern... :-)

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag hittade denna sidan http://www.mab-power.de/turbowerkstatt.html nyss och tyckte att den kan vara värd att posta. En tysk turbohojfirma som har byggt ganska många turbohojar. GSXR1000, ZX12, Bandit, Z1000 och till och med på BMW K1200S och R! Fett! Först tyckte jag maxeffekterna såg lite tama ut, men då såg jag inte att det var i kW :tomten
Där finns ganska många bilder på hojarna utan kåpor så man kan se ordentligt.

En annan länk jag hittade var denna... http://www.bomber.fi/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=29986
http://www.kopteri.net/koti/niamola/mopo/oikeaetu.JPG
En 1100R -87 med dubbelturbo. Svetsarna kan man ju klaga lite på om man vill. Jag fattar inte finska så jag vet inte hur det går med den.

Håll tillgodo!
 
lahi skrev:
2461829 En 1100R -87 med dubbelturbo. Svetsarna kan man ju klaga lite på om man vill. Jag fattar inte finska så jag vet inte hur det går med den.

Hahaha Dra åt helvete va tryckrören kommer kroka i backen när han försöker svänga först gången...:D :D
 

Bifogat

  • oikeasivu2.jpg
    oikeasivu2.jpg
    93.6 KB · Visningar: 314
Silverryggen skrev:
2470070 Hahaha Dra åt helvete va tryckrören kommer kroka i backen när han försöker svänga först gången...:D :D
Hehe, det där ser ju lite lustigt ut... :D Det blir kanske lätt att skava hål på tryckrören. Snyggare bygge har jag ju sett, det borde ju gå att vrida huset mer och få lite mer normal dragning av rören.
 
Kommer någon ihåg vem som byggde zzr1100 turbon här på sporthoj, skulle vara kul att se när den blev klar.

Mvh Stephenj
 
Den finska hojen använder sig av 2 toyota turbo med 0,7 bar. Han fick frän kritik även på den sidan med anledning av lågt dragna rören men ansåg att det skulle bli för krånligt att ändra det så han skulle få nya fästen o va han nu sa.
 
Finnishstallion skrev:
Han fick frän kritik även på den sidan med anledning av lågt dragna rören .


Kan jAG TÄNKA MIG... Varför inte bra vrida kompressordelen, han visste kanske inte att det gick...:va
 

Bifogat

  • oikeasivu2.jpg
    oikeasivu2.jpg
    98.3 KB · Visningar: 175
Om man vrider kompressordelen så skulle det innebära att wgn följer med, och då
skulle man behöva göra nya fästen för den.

Så kanske han tyckte det var bättre att dra rören så istället.
 
RaZoR skrev:
2475632 Om man vrider kompressordelen så skulle det innebära att wgn följer med, och då
skulle man behöva göra nya fästen för den.

Så kanske han tyckte det var bättre att dra rören så istället.

Ja, för det är ju så mycket enklare... Och mer praktiskt med rören sådär...:D
 
Silverryggen skrev:
2474194 Kan jAG TÄNKA MIG... Varför inte bra vrida kompressordelen, han visste kanske inte att det gick...:va


Det var just då han skulle ha fått göra nya fästen för ngt, kommer inte ihåg vad. Enligt han själv. Men hade väl vart värt o gö d ordentligt direkt
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top