Mr-Mekmans turbo-update

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Updatering från Mr-turbo till användbart turbokit

Bitarna från cadritarhjälptråden i detta grenrör
 

Bifogat

  • HPIM0447.JPG
    HPIM0447.JPG
    100.1 KB · Visningar: 850
  • HPIM0451.JPG
    HPIM0451.JPG
    85.5 KB · Visningar: 678
  • HPIM0452.JPG
    HPIM0452.JPG
    80.1 KB · Visningar: 597
  • HPIM0453.JPG
    HPIM0453.JPG
    88 KB · Visningar: 654
Hur hinner du med allting?

Ditt dygn måste ha 48 timmar... :D

Tippar på att det kommer bli en stor skillnad på hojen efter uppdateringen.
Hur mycket kommer att byggas om från orginal kittet?
 
1000R skrev:
Hur hinner du med allting?

Ditt dygn måste ha 48 timmar... :D

Tippar på att det kommer bli en stor skillnad på hojen efter uppdateringen.
Hur mycket kommer att byggas om från orginal kittet?

Det enda som blir kvar efter uppdatering är soppapumpen :D,

Först byttes soppa regulatorn ut sen fixade Andersson ett nytt plenum och det vart stor skillnad så det blir spännande att prova med resterande :tummenupp :tummenupp :tummenupp .
 
1000R skrev:
Hur hinner du med allting?

Ditt dygn måste ha 48 timmar... :D

Tippar på att det kommer bli en stor skillnad på hojen efter uppdateringen.
Hur mycket kommer att byggas om från orginal kittet?


HEHE nä ja sover nog för mycke de skulle nog gå att hinna med ett par grenrör till om man va mindre lat :D


Rätt festligt de där med Mr turbo

Efter Mekman monterat sitt kitt och efter en del injustering så hadde han hela 90 hk på bakhjulet i Ronny ( NC racing) bromsbänk

Sen bytte dom bränsletrycksregulator och fick fruktansvärda 160 bhp

Förra vintern byggde jag nytt plenum med TRATTAR och intercooler
i stället för den "matlåda" utan trattar som orginalet från MR

Utan större svårigheter så klev dom upp till 240bhp

Men eftersom jag redan tidigare hadde klagat på wastgaten och totalt dömt ut den som laddtrycksreglerande enhet ( den e stor som ett ficklampsbatteri)

Jag hävdade redan tidigt att den där kan inte funka när insugssidan nu börjat fungera , vilket den nu heller inte gjorde

Laddtrycket jojjar upp å ner och går inte att få stabilt

Den nya turbon blir storleksmässigt som volvo kkk k24an
men är med den betydligt bättre k26 lagerdelen samt utan wastgate

Den blir en extern tial 38mm , vilket kommer ge en perfekt laddtryckskontroll

Effektmässigt siktar vi på runt 300 vilket inte blir några som helst problem med den turbon ( 370 hk max)



Vad som blev kvar av MR turbo,,,,,, Jaaa soppapumpen är vist därifrån :D :D
 
:) :d :d :)
 

Bifogat

  • HPIM0461.JPG
    HPIM0461.JPG
    81.7 KB · Visningar: 626
  • HPIM0460.JPG
    HPIM0460.JPG
    72 KB · Visningar: 496
  • HPIM0457.JPG
    HPIM0457.JPG
    95.3 KB · Visningar: 697
  • HPIM0456.JPG
    HPIM0456.JPG
    100.9 KB · Visningar: 372
  • HPIM0455.JPG
    HPIM0455.JPG
    105.1 KB · Visningar: 560
När man ser dina grejor inser man att hojen var riktigt skitig, lessen att jag inte tvättade innan du fick jobba med den :tummenupp :tummenupp
 
avgasningsrör
 

Bifogat

  • HPIM0485.JPG
    HPIM0485.JPG
    104.9 KB · Visningar: 545
  • HPIM0486.JPG
    HPIM0486.JPG
    77.3 KB · Visningar: 518
  • HPIM0487.JPG
    HPIM0487.JPG
    76.4 KB · Visningar: 543
Glidskarv till wastegaten

Jobbigt men ack så nödvändigt
 

Bifogat

  • HPIM0488.JPG
    HPIM0488.JPG
    93.3 KB · Visningar: 709
Börjar bli mycke bilder nu

Ni får säga till om ni tröttnar :D


(avgaspipen är gammal kaserad)
 

Bifogat

  • HPIM0495.JPG
    HPIM0495.JPG
    89 KB · Visningar: 350
  • HPIM0494.JPG
    HPIM0494.JPG
    77.5 KB · Visningar: 312
  • HPIM0493.JPG
    HPIM0493.JPG
    94.4 KB · Visningar: 339
  • HPIM0492.JPG
    HPIM0492.JPG
    93.6 KB · Visningar: 459
  • HPIM0489.JPG
    HPIM0489.JPG
    89.7 KB · Visningar: 392
andersson turbo skrev:
Börjar bli mycke bilder nu

Ni får säga till om ni tröttnar :D


(avgaspipen är gammal kaserad)

Jag tror inte att någon tröttnar på dina bilder, putsen och "känslan" som du lägger ner är imponerande.

Fortsätt att ladda upp bilder!
 
Jonathan skrev:
Vad menas mer exakt med glidskarven ?
Ska WG kunna röra sig i avgsröret ?



Japp det blir för stumt med två fasta flänsar , det rör sig nåt förjävligt
med rostfritt det blir inte tätt

För att inte tala om omöjligt att få det att stämma vid svetsning
Det räcker med att värma lite på ett ställe så förstörs hela passningen
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top