Bilder på mitt ben

Nurse Ratched skrev:
Kämpa på med träningen och håll humöret uppe, det går framåt. Dessa bilder väcker oerhört motstridiga känslor i mig.

Å ena sidan så är den typ av skada du har och Hybridramen som sitter där en av de absolut intressantaste och svåraste frakturkirurgier man kan ägna sig åt. Har ännu bara assisterat och gör dom inte än själv. Det är på något vis en av topparna i mitt yrke som ortoped och sådant man helst av allt vill göra på en arbetsdag. Kan säkert förefalla sjukt när man själv går där med sin ställning men det handlar om att fösöka återställa funktion och göra ett fungerande ben igen av smul.

Å andra sidan är det av exakt samma skäl som jag sålde min motorcykel i somras då jag faktiskt började se röntgenbilder för mitt inre öga när jag körde bana och då är det inte kul längre, jag lovar. Mitt jobb har kvaddat mitt intresse tyvärr.

Har sagt det förut, För mig finns inte mycket som är sorgligare än en skadad motorcyklist av det enkla skälet att inget är så kul som motorcyklar men priset blir så oerhört högt ibland. Så än en gång, krya på dig och kämpa med rehabiliteringen.

Bortsett från det tråkiga med skadorna så är motorcyklister de allra bästa patienter man kan ha (förutom att de börjar åka hoj för tidigt efter skadan :) ), positiva människor som inte blir bittra och kämpar järnet med sin rehabilitering. Mer än en gång har jag haft återbesök där det första som berättas är om den nya hojen som är beställd och då är det kul att jobba. Det är annat än gnällkärringarna det som vill bli förtidspensionerade efter att ha stukat tummen.

Häng i och kämpa på med träningen

/Hising

Intressant läsning.. jag e glad att de finns sånna här hjälpmedel som gör ändå att benen kommer bli bra igen.. visst de tar tid men de e skitsamma..

Hur stor skillnad e de på hoffman o hybrid.. för jag fick ju en hoffman först i jkpg innan jag blev uppskickad till linköping.. tyvärr så kommer jag inte alls ihåg hur den såg ut.. men man ser ärren från den (syns ganska tydligt på sidan av vaden).. läste lite i min journal o de första dom visst fick göra var att vrida tillbaka hela benet i rätt läge o sen även foten som oxå var helt snevriden.. o sen fixera allt med en hoffmanställning.. har för mig dom sa att det var åtta stag som gick in i benet/foten..

Hoj kommer jag nog även köra i framtiden.. man har tänkt mkt på hurvida de e värt o köra hoj kontra risken.. men så kul jag haft på hojen slår det mesta..

Japp.. nu blir det mkt träning.. har ju precis fått börja gå på rehab.. o jävla vad svag man blivit.. o jävla vilken träningsverk jag har.. :)

Tackar tackar

Pungis skrev:
Ska du fortsätta köra hoj? När beräknas du i så fall kunna köra igen? Krya på dig! :tummenupp
Vill köra hoj.. men när det blir har jag inte en aning om just nu.. då de känns som att skaderna drar ut på tiden.. det vill inte läka som det ska.. :(

Don't give up!

Maverick skrev:
Vill köra hoj.. men när det blir har jag inte en aning om just nu.. då de känns som att skaderna drar ut på tiden.. det vill inte läka som det ska.. :(

Tjena Maverick
Jag har läst dom olika trådarna om dig,
o jag har själv lagt mig ett gäng gånger.
Men jag har hittills klarat mig bättre än du gjort..
Men det som alltid är jobbigast är att "komma tillbaka"
Ena dagen så var jag på fighting spirit, men vissa dagar
så börja psyket spela en spratt...

För att gå framåt så måste man ibland gå ett steg bakåt...

Vi är många som följer dina framsteg,
o många av oss har varit där du är just nu...

Jag ville bara ge dig lite ny energi omifall det kändes lite surt just nu!!

Krya på dig ...o GOTT NYTT ÅR!
/Arcon

Maverick

Kul att se hur det går för dig. :tummenupp
Jag tror att dom flesta inklusive mig själv, behöver se vilka skador man kan få om man vurpar. Man får en odödlighetskänsla i bland när man är ute och gasar.

Man har ju helt klart tänkt till lite extra när det gäller stövlar. Jag har ett par stövlar i dag utan riktigt fotledsskydd (man kan böja foten i sidled hur som helst)
dessa åker i soptunnan och det blir Alpinestars Supertech innan säsongen börjar igen. 50% av det beslutet hjälpte dina bilder till med. :Bugar

Visst var man tvungen att byta ändå men du skyndade på det rejält.

Krya på dig nu och glöm inte att tala om för din flickvän hur mycket hon betyder.

:)

Maverick skrev:
Skit i hojar, koncentrera dig på att bli så bra som möjligt, jag håller tummarna!

/A

Vill se legitimation nästa gång vi ses så att jag vet att det är du.......
Jävla va du har slimmat till dej.
Fan maverick vilket slit du har......
det ända som mår bra av det här är din lever :) :fyllisar
jävligt skönt att se dej i lodrätt läge....
ett bevis på att det går åt rätt håll.

Du skulle på mässan eller?

Maverick skrev:
Har fått en hel del PM om vad min avatar föreställer.. så jag tänkte bara lägga upp lite bättre bilder på hur det hela ser ut..

För övrigt så känns de som det börjat hända lite nu iaf.. fått börja träna hos medicinska rehab.. har tagit mina första steg i ett så kallat gåbord.. e dock forfarande så svag så att nån måste putta på bordet för att jag ska komma nånstans o jag orkar bara stå upp ca en minut..

Kul att du du orkar vara uppe iallafall! Kommer ihåg när man tvingade upp mig i gåstolen, två dagar efter min krasch. Trodde benet skulle explodera....

Lycka till med rehabiliteringen. Det är tråkigt som djävulen, och det finns inga genvägar. Bara att trycka ned huvudet och köra!

Freppa skrev:
Gött att se dig "på bena".
Lycka till med rehab!!!!

/Freppa
jo iaf på ena benet.. få än så länge bara belasta 25 kg på vänsterbenet o då me den brolinstövlen som jag har på mig..

Måste bara fråga oxå.. hur går det för dig o din överkänslighet?? behandlar du den på något mer sätt än med medicin??

Tack desamma.. :)

BENSON skrev:
Vill se legitimation nästa gång vi ses så att jag vet att det är du.......
Jävla va du har slimmat till dej.
Fan maverick vilket slit du har......
det ända som mår bra av det här är din lever :) :fyllisar
jävligt skönt att se dej i lodrätt läge....
ett bevis på att det går åt rätt håll.

Du skulle på mässan eller?

Hehe.. jo jag har nog tappat ett par kilon.. har blivit riktigt tunn.. min lilla ölbuk har försvinnit helt o har fått svårt o ta min spruta nu.. som skall tas i fläsket runt naveln... o levern mår väl inte heller helt bra.. den bara skriker efter alkohol ju.. den fattar ju inte vad som har hänt då den inte fått arbeta på riktigt sätt på fyra månader.. :tungan

Japp.. de blir nog en resa till sthlm/älvsjö o kolla på mässan.. ska ni oxå dit??

Maverick skrev:
Måste bara fråga oxå.. hur går det för dig o din överkänslighet?? behandlar du den på något mer sätt än med medicin??

Jag går på akupunktur för smärtlindring men i övrigt är det medicin som gäller. Har varit och mätt nerverna och de har konstaterat att nerverna är kraftigt smällda vid knät, därav funktionsnedsättningen och smärtorna i foten. men jag är optimistisk :) Har ju en ny hoj i garaget - Jag SKALL ha tagit premiärturen innan 10 April.

/Freppa

Maverick skrev:
Hehe.. jo jag har nog tappat ett par kilon.. har blivit riktigt tunn.. min lilla ölbuk har försvinnit helt o har fått svårt o ta min spruta nu.. som skall tas i fläsket runt naveln... o levern mår väl inte heller helt bra.. den bara skriker efter alkohol ju.. den fattar ju inte vad som har hänt då den inte fått arbeta på riktigt sätt på fyra månader.. :tungan

Japp.. de blir nog en resa till sthlm/älvsjö o kolla på mässan.. ska ni oxå dit??

Är du diabetiker också?
Isådanafall kan du få låna lite fläsk av mig att sätta dit så slipper du få insulin kuddar :D

Krya på dig!

Maverick skrev:

Jag känner mig ganska säker på att din lever kommer att få veta att den lever rätt snart.:D

Bara att kränga på kraschpuckar på rullstolen sen blir det en kanna sprit på Bongo...;)

Jag förtår att det måste vara svårt att läka det om du är diabetiker också. Tanken slog mig när jag såg bilderna vad som skulle hänt mig om det var jag som råkat ut för det där. Trodde att det bara skulle vara att kapa benet p.g.a de känsliga ben och fötter man får som diabetiker.
Men det här visar ju på att jag hade fel.
krya på dig!

/Ludde

Lurvas skrev:
Jag förtår att det måste vara svårt att läka det om du är diabetiker också. Tanken slog mig när jag såg bilderna vad som skulle hänt mig om det var jag som råkat ut för det där. Trodde att det bara skulle vara att kapa benet p.g.a de känsliga ben och fötter man får som diabetiker.
Men det här visar ju på att jag hade fel.
krya på dig!

/Ludde

För att klargöra...

Maverick är inte Diabetiker.

Kommer inte ihåg vad det var för nåt i sprutorna, men jag har för mig att det är nåt blodförtunnande eller nåt sånt junk...

Maverick skrev:

Fy det ser inte kul ut, hoppas att du kommer och bli riktigt återställd :)

Vad var det för skitsnack från vissa personer här på forumet i det första inskickade inlägget som du hade klistrat med :mad: Lyfta upp sig själv och säga att andra skall lära sig att köra, vad tänker människorna på :kocko
Olyckor kan hända dom allra flesta och visst premierna kommer väll att gå upp, givetvis. Men inte fan är det så att vi får höga premier pga det finns självmords kandidater som kör hoj. Alla som kör sporthoj gör det för att man gillar och köra fort, och det gör att 90% av förarna iblan kör fortare än vad dom klarar av :fakta

Maverick, riktigt synd att du inte kunde komma o festa med oss!
Men, vi kanske ses på mässan iallafall!

Du hade nog änglavakt när man ser hur hojen ser ut. Hoppas du läker ihop snart.
Skadorna ser inte alls roliga ut!

Men du är nog envis! Krya på dig :tummenupp

Rodentboy skrev:
För att klargöra...

Maverick är inte Diabetiker.

Kommer inte ihåg vad det var för nåt i sprutorna, men jag har för mig att det är nåt blodförtunnande eller nåt sånt junk...
Nääää så få du ju inte säga.. :fatta! jag har ju levt i tron o i hoppet på att de varit knark i sprutorna.. fan nu blev jag besviken.. :4skrika :hihi tycker dock det har varit lite dålig effekt i skiten.. så du kan nog ha rätt.. :tungan sprutan e mot blodproppar eftersom jag inte rör på benen tillräckligt för att få en bra cirkulation.. o så här jobbigt e de varje dag o ta den jävla sprutan.. nålen e ju typ två cm lång o jävligt smal.. så de känns knappt o ta den.. men lik förbannat så ta de ca 10 min o ta den..

Bifogat

• spruta.JPG
    spruta.JPG
    109 KB · Visningar: 129
Freppa skrev:
Jag går på akupunktur för smärtlindring men i övrigt är det medicin som gäller. Har varit och mätt nerverna och de har konstaterat att nerverna är kraftigt smällda vid knät, därav funktionsnedsättningen och smärtorna i foten. men jag är optimistisk :) Har ju en ny hoj i garaget - Jag SKALL ha tagit premiärturen innan 10 April.

/Freppa

Hur lång tid trodde dom då att de skulle ta för dig innan nerverna växt färdigt då??

En annan.. om inte viktigare fråga.. du käkar ju oxå neuvrontin.. dricker du nån alkohol?? eller käkar du nån annan medicin oxå??

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla