Maverick
VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Nurse Ratched skrev:Kämpa på med träningen och håll humöret uppe, det går framåt. Dessa bilder väcker oerhört motstridiga känslor i mig.
Å ena sidan så är den typ av skada du har och Hybridramen som sitter där en av de absolut intressantaste och svåraste frakturkirurgier man kan ägna sig åt. Har ännu bara assisterat och gör dom inte än själv. Det är på något vis en av topparna i mitt yrke som ortoped och sådant man helst av allt vill göra på en arbetsdag. Kan säkert förefalla sjukt när man själv går där med sin ställning men det handlar om att fösöka återställa funktion och göra ett fungerande ben igen av smul.
Å andra sidan är det av exakt samma skäl som jag sålde min motorcykel i somras då jag faktiskt började se röntgenbilder för mitt inre öga när jag körde bana och då är det inte kul längre, jag lovar. Mitt jobb har kvaddat mitt intresse tyvärr.
Har sagt det förut, För mig finns inte mycket som är sorgligare än en skadad motorcyklist av det enkla skälet att inget är så kul som motorcyklar men priset blir så oerhört högt ibland. Så än en gång, krya på dig och kämpa med rehabiliteringen.
Bortsett från det tråkiga med skadorna så är motorcyklister de allra bästa patienter man kan ha (förutom att de börjar åka hoj för tidigt efter skadan), positiva människor som inte blir bittra och kämpar järnet med sin rehabilitering. Mer än en gång har jag haft återbesök där det första som berättas är om den nya hojen som är beställd och då är det kul att jobba. Det är annat än gnällkärringarna det som vill bli förtidspensionerade efter att ha stukat tummen.
Häng i och kämpa på med träningen
/Hising
Intressant läsning.. jag e glad att de finns sånna här hjälpmedel som gör ändå att benen kommer bli bra igen.. visst de tar tid men de e skitsamma..
Hur stor skillnad e de på hoffman o hybrid.. för jag fick ju en hoffman först i jkpg innan jag blev uppskickad till linköping.. tyvärr så kommer jag inte alls ihåg hur den såg ut.. men man ser ärren från den (syns ganska tydligt på sidan av vaden).. läste lite i min journal o de första dom visst fick göra var att vrida tillbaka hela benet i rätt läge o sen även foten som oxå var helt snevriden.. o sen fixera allt med en hoffmanställning.. har för mig dom sa att det var åtta stag som gick in i benet/foten..
Hoj kommer jag nog även köra i framtiden.. man har tänkt mkt på hurvida de e värt o köra hoj kontra risken.. men så kul jag haft på hojen slår det mesta..
Japp.. nu blir det mkt träning.. har ju precis fått börja gå på rehab.. o jävla vad svag man blivit.. o jävla vilken träningsverk jag har..

Tackar tackar