Boven till min öppna fraktur i vaden!

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Kollade på min utrustning igår.. gick igenom hur den såg ut o kolla hur mkt som var skadat.. tittade på min högerstövel.. när man först kände i skon o då kände man att ett hål som gick rak genom stövlen.. hållet kommer från den plastskena som ska stabilisera upp foten.. de så kallade TCS systemet Oxtar använder sig av.. men den plastskenan har gått av o in genom stövlen o skurit upp hela vaden.. lite tråkigt tyvärr.. man ser även att skenan på baksidan oxå e av.. men där sitter den kvar som vanligt..

Har rödmarkerat var plastskenan eg skulle ha suttit..

Bifogat

• stövelmhöger.jpg
    stövelmhöger.jpg
    62.5 KB · Visningar: 1,803
Tittar man på vänsterstövlen så e den gott som hel.. o där e ju inte frakturen heller lika allvarlig..

Bifogat

• copy-bild 007.jpg
    copy-bild 007.jpg
    66.8 KB · Visningar: 1,405
Här e hjälmen.. så gott som helt oskadd.. ett par smårepor iden.. men inte mer.. ändå har jag åkt ca 35 m i diket.. visiret e oxå helt..

Bifogat

• hjälm1.jpg
    hjälm1.jpg
    85.4 KB · Visningar: 1,342
Skorna har nog skyddat dig till viss del men att plast skenan går av och orsakar värre skador på benet är nog inte riktigt.
Hör av dig till importören och kolla vad han säger.

Frågan e ju hur mkt skenorna ska tåla.. men visst så känns de mindre kul att de e skenan som har gjort den värsta skadan i foten/benet.. man kanske skulle ta o dra iväg ett mail me bilder till dom..

humm bra idé.. få nog bli så.. kan ju vara kul o höra vad dom iaf säger om de..

Inte kul alls Maverick. Tycker du ska höra av dig till importören eller ngt. Kanske kan få viss ersättning. BORDE FÅ. Detta är ju dessutom ett steg i deras utveckling av stöveln om man får se det så.

Eftersom stöveln gått sönder känns det rimligt att den fick en rejäl smäll vid vurpan även om du inte märkte det då. Hur hade foten då sett ut om du åkt i vanliga skor? Jag gissar på sämre än vad det är nu.

Lite som att få blåmärken efter bilbältet vid en krock... Hellre det än de smällar man får utan bältet...

Bara lite spekultaioner från min sida... Givetvis ska du höra av dig till importören, för det KAN ju vara ett tillverkningsfel på stöveln. Om inte annat så är de säkret intresserade av att veta hur stöveln ser ut efter en rejäl smäll. Ingen produktutveckling/testning i världen kan överträffa verkliga situationer.

erik skrev:
Eftersom stöveln gått sönder känns det rimligt att den fick en rejäl smäll vid vurpan även om du inte märkte det då. Hur hade foten då sett ut om du åkt i vanliga skor? Jag gissar på sämre än vad det är nu.

Lite som att få blåmärken efter bilbältet vid en krock... Hellre det än de smällar man får utan bältet...

Bara lite spekultaioner från min sida... Givetvis ska du höra av dig till importören, för det KAN ju vara ett tillverkningsfel på stöveln. Om inte annat så är de säkret intresserade av att veta hur stöveln ser ut efter en rejäl smäll. Ingen produktutveckling/testning i världen kan överträffa verkliga situationer.

Har aldrig tänkt på att klaga på stövlarna.. utan att jag bara hittade boven i dramat.. sen e de ju väldigt olyckligt att skenan har gått in i vaden.. men håller me.. skulle inte vilja se mig själv efter samma olycka me ett par vanliga skor.. då hade jag inte haft några fötter kvar..

Fast jag tror jag ändå ska ta kontakt me dom o se vad dom säger om de.. kan gärna skicka upp/ner skorna till dom så dom få se vad som hänt.. kan ju kanske rädda andra mot liknande skador... :)

Last edited:
Marals76 skrev:
Vi kräver bild på vaden :crash

Har bara det på vanlig bild.. ska fixa så nån scanna in de.. men de e ju inte allt för vackert.. så ni behöver ju inte titta om ni inte vill.. :crash

Maverick skrev:
Visst visst.. en skön bild på spenks kära sofie.. :D

Ja, hon är väl för härlig...:kär

MEN nu ska inte DET ta fokus ifrån vad tråden handlar om egentligen!!!!!! :fakta

Fortsätt läka Mavve!!!!! Vi ses snart igen!!!! :hej

så där blir det om man köper plagiat!!
hade du haft orginalet (alpinestar) så hade du varit säkrare!!

Sug på den!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...