Bilder på mitt ben

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Har fått en hel del PM om vad min avatar föreställer.. så jag tänkte bara lägga upp lite bättre bilder på hur det hela ser ut..

För övrigt så känns de som det börjat hända lite nu iaf.. fått börja träna hos medicinska rehab.. har tagit mina första steg i ett så kallat gåbord.. e dock forfarande så svag så att nån måste putta på bordet för att jag ska komma nånstans o jag orkar bara stå upp ca en minut..

Bifogat

• gå.JPG
    gå.JPG
    121.7 KB · Visningar: 1,220
  • hela.JPG
    hela.JPG
    134.6 KB · Visningar: 638
  • muskel.JPG
    muskel.JPG
    88.1 KB · Visningar: 1,015
  • ny.JPG
    ny.JPG
    136.5 KB · Visningar: 437
  • ovanfrån.JPG
    ovanfrån.JPG
    135.8 KB · Visningar: 391
  • speglebild.JPG
    speglebild.JPG
    98.3 KB · Visningar: 909
För oss som e nya, kan du inte berätta historien bakom det?

Ser rent lite otäckt ut :( Hoppas allt går som det ska!

Ush! Stackare.
Får man fråga vad du gjort och varför det är en knöl på din vad?

OlleR6 skrev:
För oss som e nya, kan du inte berätta historien bakom det?

Ser rent lite otäckt ut :( Hoppas allt går som det ska!

det finns beskrivet ganska utförligt om du söker har jag för mig...

krya på dig!

Swedie skrev:
Gör ont o titta på dina bilder!!! krya på dig! När är du helt återställd?
Det vet man tyvärr inte.. hörde ett ryckte av en sjuksyster att ställningen iaf kanske skulle tas bort i mars.. så det e ju bara o hoppas på de bästa.. sen börjar ju ännu mer rehab efter det.. o så ska man ju fastställa hur dålig foten e.. om den ska steloperaras eller inte..

Usch, det där ser inte så skönt ut, har en gammal arbetskompis som oxå har en sån där ställing på foten.

Last edited:
sEiKo skrev:
Ush! Stackare.
Får man fråga vad du gjort och varför det är en knöl på din vad?
Man har tagit en del av dom fyra muskler man har på framsida av låret o satt in där.. därav att den e allt förstor o sticker ut ganska mkt.. eller "busig utsvullnad" som läkaren säger..

Edit: som du ser på första bilden.. så har jag ett ganska fint zick-zack ärr.. det e där dom tagit muskeln..

Maverick skrev:
Man har tagit en del av dom fyra muskler man har på framsida av låret o satt in där.. därav att den e allt förstor o sticker ut ganska mkt.. eller "busig utsvullnad" som läkaren säger..

Edit: som du ser på första bilden.. så har jag ett ganska fint zick-zack ärr.. det e där dom tagit muskeln..
Såg inte särskilt mysigt ut alls dedär... första jag tänkte när jag såg bilderna var... vad är vad igentligen :rodnar

Hoppas du blir återställd innan sommaren, nu e det ändå inge kul :tummenupp
Krya på dig!:hej

Fy, f-n det ser fortfarande för jävligt ut. Hoppas det blir bättre. krya på dig!

snygg gå sto föresten :tummenupp

Ja de är ju inte snygga direkt dina ben, men de fungerar ju iallafall. :tummenupp
Men man behöver inte vara snygg för att dricka sprit, så det kommer vi ner och hjälper dig med framåt våren :fyllisar

Kyckling skrev:
Ja de är ju inte snygga direkt dina ben, men de fungerar ju iallafall. :tummenupp
Men man behöver inte vara snygg för att dricka sprit, så det kommer vi ner och hjälper dig med framåt våren :fyllisar
Haha.. jävligt sant.. men man blir otroligt snygg av att dricka sprit.. me andra ord få jag dricka sprit hela tiden.. :)

Ni e alltid hjärtligt välkommna ner.. de vet du.. :tummenupp

AJ AJ ser inte skönt ut.

Krya på dig.

Hur gick det med mailet till Duell ?.

Gott nytt tillfrisknande År !!!!!

Maverick skrev:
Det vet man tyvärr inte.. hörde ett ryckte av en sjuksyster att ställningen iaf kanske skulle tas bort i mars.. så det e ju bara o hoppas på de bästa.. sen börjar ju ännu mer rehab efter det.. o så ska man ju fastställa hur dålig foten e.. om den ska steloperaras eller inte..

Kämpa på med träningen och håll humöret uppe, det går framåt. Dessa bilder väcker oerhört motstridiga känslor i mig.

Å ena sidan så är den typ av skada du har och Hybridramen som sitter där en av de absolut intressantaste och svåraste frakturkirurgier man kan ägna sig åt. Har ännu bara assisterat och gör dom inte än själv. Det är på något vis en av topparna i mitt yrke som ortoped och sådant man helst av allt vill göra på en arbetsdag. Kan säkert förefalla sjukt när man själv går där med sin ställning men det handlar om att fösöka återställa funktion och göra ett fungerande ben igen av smul.

Å andra sidan är det av exakt samma skäl som jag sålde min motorcykel i somras då jag faktiskt började se röntgenbilder för mitt inre öga när jag körde bana och då är det inte kul längre, jag lovar. Mitt jobb har kvaddat mitt intresse tyvärr.

Har sagt det förut, För mig finns inte mycket som är sorgligare än en skadad motorcyklist av det enkla skälet att inget är så kul som motorcyklar men priset blir så oerhört högt ibland. Så än en gång, krya på dig och kämpa med rehabiliteringen.

Bortsett från det tråkiga med skadorna så är motorcyklister de allra bästa patienter man kan ha (förutom att de börjar åka hoj för tidigt efter skadan :) ), positiva människor som inte blir bittra och kämpar järnet med sin rehabilitering. Mer än en gång har jag haft återbesök där det första som berättas är om den nya hojen som är beställd och då är det kul att jobba. Det är annat än gnällkärringarna det som vill bli förtidspensionerade efter att ha stukat tummen.

Häng i och kämpa på med träningen

/Hising

Gixxer skrev:
Krya på dig.

Hur gick det med mailet till Duell ?.

Gott nytt tillfrisknande År !!!!!
Fick ett svar om att han som skulle svara på de var bortrest.. sen har jag inte hört mer.. har inte mailat tbx till dom o frågat igen.. få ta tag i de igen..

Duell

Maverick skrev:
Fick ett svar om att han som skulle svara på de var bortrest.. sen har jag inte hört mer.. har inte mailat tbx till dom o frågat igen.. få ta tag i de igen..

Gör det om du orkar kan vara kul att höra va de säger.

Ska du fortsätta köra hoj? När beräknas du i så fall kunna köra igen? Krya på dig! :tummenupp

Läste igenom tråden... skummade dom gamla. Stum.

Krya på dig. Hoppas du blir 110% återställd så småningom. Tålamod är en dygd, i ditt fall är det nog ett måste... lycka till med det med. Hoppas innerligt att du kommer upp på en hoj så småningom.

//P (som också vobblade ut i ett dike i sommras, utan men överhuvudtaget förutom hojjen)

Fy sjutton, skönt som sagt att du överlevde! Jag håller tummarna för att du blir helt återställd (och lite till) :)

Hela familjen hälsar krya på dej! :hej

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...