Bilder på min nya hoj i raceformat

ja nä rik som man har du väl problem att bli! Tycker dock du verkar rik som fjortis/tjej/kvinna (vad du nu vill bi kallad) ;) du verkar ju alltid ha nått kul för dig! Bli rik på erfarenheter så blir du "rikare" som person.. eh! jag jiddar. Måste börja trolla.

tack ! kul att hojen ser bra ut! Får komma å klappa i takt på nån RR tävling sen :tungan

Fan va najs!! ..ska bli riktigt spännande o se hur de går för dig :banana
Dina varvtider på sviestad(?) verkar iaf lovande :tummenupp

...föresten har du pillat dit hålet själv eller kanske snott Xenos kåpor :va
filmas ska det iaf va?

Swedie skrev:
ja nä rik som man har du väl problem att bli! Tycker dock du verkar rik som fjortis/tjej/kvinna (vad du nu vill bi kallad) ;) du verkar ju alltid ha nått kul för dig! Bli rik på erfarenheter så blir du "rikare" som person.. eh! jag jiddar. Måste börja trolla.

tack ! kul att hojen ser bra ut! Får komma å klappa i takt på nån RR tävling sen :tungan

Är du full? ;) Närå, fint skrivet :tungan

Självklart kommer jag komma å heja på dig! Jag kan bli din mentala tränare! Eller nåt..

Jao! det ska bli riktigt najs nästa år! En dröm jag alltid haft att tävla inom RR! hoppas jag är bra nog att det kan leda nånvart!

Jepp.. du har rätt. Köpte Xenos delar.
Jag skaffar nog en sån där kamera senare i syfte att ha i framkåpan. Har ju iaf en najsisch Sony DV kamera.. dock inget helmetcam. Blir å införskaffa senare.

Full? hmm... ska nog ta en öl. :p Har lite "liggandes" som behöver drickas upp.

hehe! Mentalitetstränare behöver jag säkert, behöver nog tränas fysiskt oxå! är du bra på sånt?
Har även ett paraply som behöver hållare. ;) nä.. fårla stå ensam på gridden.. de är lugnt. Varit ensam länge i mitt liv.. är singel och independent... därav anledningen jag drog upp tshirten då jag var full.. ville visa korset.

1 supporter! woohoo

Swedie skrev:
Har en annan hoj för stuntande sirru. Billigare med en 10kkr hoj att stunta med än en 80kkr, iaf i sverige.
10 tusenkronors stunthoj!!? vad är det för hoj, kan inte finnas många stunthojjar för det priset :3freak

Swedie skrev:
Jao! det ska bli riktigt najs nästa år! En dröm jag alltid haft att tävla inom RR! hoppas jag är bra nog att det kan leda nånvart!

Jepp.. du har rätt. Köpte Xenos delar.
Jag skaffar nog en sån där kamera senare i syfte att ha i framkåpan. Har ju iaf en najsisch Sony DV kamera.. dock inget helmetcam. Blir å införskaffa senare.
Även om du inte kommer i topp(första året iaf) så kan jag lova dig att du kommer ha förbannat kul :tummenupp

Hehe... Måste ha SHs skarpaste öga :cool:
...eller så har jag helt enkelt glott för mkt på den svarta skönheten :D

Låter rätt klokt att skita i filmandet tills du har koll på det, för cracha kommer du :gnissla

stunthoj stavas även "sunkhoj" ala YZF750 93a.. kraschad.

fr%e5n%20sidan%2012a.jpg

Goodstuff skrev:
Har du någonsin sett en riktig racehoj med tonat kåpglas?
Dessutom gav jag mig på ännu ett av mina fruktlösa försök att vara lite rolig eller ironisk. Brukar funka sisådär. Du får gärna ha helt kolsvart glas för min del men det är ju inte racigt. :tungan
Xenos hoj hade svart glas..

jag körde svart glas på min innan jag kracha... funka för mig... snyggt om man har svart topkåpa.....

Last edited:
Ser ut som om hojen visslar... (kolla framifrån :) )

Som du själv sa ! första gången man tittar på den ser färgen lite väl stark ut men sitter man å blänger ett tag så blir den snyggare å snyggare..

// TOK :fyllisar

Swedie skrev:
Har en annan hoj för stuntande sirru. Billigare med en 10kkr hoj att stunta med än en 80kkr, iaf i sverige.

asså swedie, jag har undrat detta ett tag, och när du skriver "iaf i sverige" så måste jag fråga.
i filmer från staterna ser man mycker hojar (stunt / busåkning) med orginalkåpor, viist åker vi på baxx med det i sverige med men, men alla vurpor och tillsammans med att folk tycks skita i syddskläder så undar jag hur försäkringläget är overthere?
och finns det gott om vurpade hojar att köpa? vad kostar nya?i förhållande till vad en vanlig knegare tjänar?
eller är det "fula" hojar i filmerna?( alltså som folk stuntar med)

Last edited:
Swedie skrev:

Hur fan har de (ni) råd att vurpa så mycket over there? Är det helt enkelt så att de som håller på med stuntsen har så gott om flis att det inte spelar nån roll, eller är det sponsring? Själv tjänar jag inte så jäkla dåligt, men det blir ju inte pengar över till nya "slitdelar" så ofta...

Hmmmm verkar som om fler än jag hade samma tanke :lol

Last edited:
Swedie skrev:
Full? hmm... ska nog ta en öl. :p Har lite "liggandes" som behöver drickas upp.

hehe! Mentalitetstränare behöver jag säkert, behöver nog tränas fysiskt oxå! är du bra på sånt?
Har även ett paraply som behöver hållare. ;) nä.. fårla stå ensam på gridden.. de är lugnt. Varit ensam länge i mitt liv.. är singel och independent... därav anledningen jag drog upp tshirten då jag var full.. ville visa korset.

1 supporter! woohoo

Japp, din första och största (nåja kanske inte så stor på jorden men..) supporter!! Glöm inte det!

Klart jag kan köra fysträning med dig oxå. Häng med mig på gymet 3 ggr i veckan så ska du se att vi får ordning på det. :banana

Dessutom är jag jätteduktig på att hålla paraply ;) Fast helst skulle det va ombytta roller, jag tävlar å du e paraplypojke!! Eller så blir vi konkurrenter.. Då ligger du illa till grabben :spöaswediepåbanasmajli :D

R2 och PMR, jag hade jobb där borta. Iaf i slutet. Där borta är priserna hälften av vad dem är här. Jag hade väldigt många vänner med MC intresse, som jobbade på MC affärer, gjorde egna delar osv. Min hoj har varit ... lätt... i 5 olika skepnader sen jag köpte den (a 6000 dollar). Jag har lagt ner såååå mycket pengar... men det har varit värt det.. i flesta fallen :D .. och varit mycket billigare än å vara i sverige. jag har tittat här i sverige på originaldelar och seriöst "you're getting ass fucked".. priser här är gigantiska överpriser. T.ex så kostar en framkåpa här i sverige till en 02 R1 4000kr. Omväxlat och grejer i kr mot dollarn så kostar en likadan del där borta 2000kr. Vad gäller däck, så fick jag dem gratis oftast eller fick köpa dem för max 500kr för två par däck .. (race däck i mycket bra skick). Jag kraschade en dag.. och bytte ut skiten nästa dag typ. Så enkelt gick det där.

Försäkringen.. jag hade en som kostade 400 dollar om året. Det var endast s.k Liability och täcker skadorna på den andra personens fordon. Försäkring måste man ha.... fick nämligen böter två gånger för att inte haft försäkring.. a 600 dollar styck böters... (körde även för fort i sammanhanget.. typ bakhjul förbi polisen på en hoj utan lyse eller baklyse... dem var snälla mot mig även fast dem omringa mig och gjorde värsta scenen och stoppa upp bilarna på motorvägen.. ) ... har även haft tur.. t.ex när jag blev stoppad av en s.k Sheriff's helikopter.. dem diggade väl bakhjulsåket jag gjorde när dem låg precis bakom mig. fick stilpoäng kanske. Då kom 3 polisbilar oxå och nästan rammade oss och typ drog vapen.. lol. :rock

Polly polly! Du gör mig glad :D ser fram emot nästa år! Wohoo!

ok då hajar jag, tack för svaret, föresten så får du gärna berätta mer, jag har noll koll när du va där och hur länge mm, alltid kul med galna stories.
Kul att du ska börja tävla nästa år, om du har polly med i ditt team måste jag parkera intill dig i depån,,,, 10meter buss+lika mycket tält... du som inte tycks dra dig för galna grejer, prova att åka med brorsan som burkslav i vår sidecar nånn gång, helt sinnes.
då kan det ha vart bra att springa på gym också. (som om du inte hade anledning nog nu)

Bifogat

• 10 Botnia ring 2003.jpg
    10 Botnia ring 2003.jpg
    31.4 KB · Visningar: 32
Last edited:
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...