Bilder på Caféracers

Den där var sjukt vacker. :tummenupp

Det tycker jag med, gillar den gamla motorn med sina snygga ventilkåpor och runda cylindrar.

Lite för mycket upturn och getingarselform på baken för min smak dock. Jag gillar när kutsen får vara mer platt i underkant och mindre uppstukad, så att hojen ser tyngre ut. Kanske skulle jag även gillat trådekrat med alubanor från Borrani, Morad eller Akront

Men stuket på bilden ger ju helt klart ett mer gracilt och modernt utseende på hojen! Bara jag som har stockkonservativ smak :D

Ursnygg hoj helt klart. Gillar när det är både vackert (och som i detta fall) funkionellt.

Att bygga utseende med ofunktionella ornament och liknande tycker jag är tårtigt
 
Oki, glöm mitt tidigare inlägg...
main.php


Mer bilder:
http://www.nakedgoldwings.com/forum/viewtopic.php?t=4781&highlight=bulldogbobber
 
mitt projek -
xs 500 med dunstal kit
ev till salu
för många projekt för lite tid suck
 

Bifogat

  • PICT0033.jpg
    PICT0033.jpg
    244 KB · Visningar: 124
=*ÅKE*;4530622]En bild på en härlig Guzzi.

MotoGuzziv4CafeRN.jpg

Denna var läcker.:)
Är det någon kännare här som vet vad den är byggd på, 1100 sport ?
Vad är det för tank ?

Vore roligt att få veta mer om den,skulle mycket väl kunna tänka mig att bygga en liknande på Guzzi. :yoparty[/QUOTE]

Fin Guppi detta!:)

Det är en 1100 sport, skulle tro det är en -95:a då det är förgasare på den. Har för mej det blev insprutning -96.
Tanken är original.
Det som är utbytt som jag ser så här lite snabbt är:
#Sadel/kuts
#Gaffel/framskärm
#Kåpa
#Sumpen
sen har han bytt till en generatorkåpa i putsad alu. + avgassystem.

(Jag har en sån i garaget som är till salu. Det är min brors.
Pm:a vid intresse.)
 
även nyare hojar kan bli fina !
det här kittet går att köpa dessutom om man är lat.
 

Bifogat

  • yamaha_07_mt0s01 cafe racer.jpg
    yamaha_07_mt0s01 cafe racer.jpg
    29 KB · Visningar: 249
Allt måste inte ha mycket kubik..
Dream50.jpg

Mmmm! Honda dream. Orgianalet RC110/111 från 1962 är inte heller så illa.
50cc 4t med dubbla överliggande kamaxlar, som varvade 14000rpm och utvecklade 9.5 hästar. De kunde fås med 8, 9 eller 10 växlar.
IOM TT versionen (RC111) varvade 16000rpm och kunde gå uppemot 145km/h, inte illa på 50cc:yoparty
 

Bifogat

  • RC1101962.jpg
    RC1101962.jpg
    67.3 KB · Visningar: 95

Bifogat

  • krugger_overmile.jpg
    krugger_overmile.jpg
    112.6 KB · Visningar: 301
  • M090811_Krugger_120.jpg
    M090811_Krugger_120.jpg
    27.2 KB · Visningar: 344
  • krugger4.jpg
    krugger4.jpg
    39.6 KB · Visningar: 316
Lite ot, men är nyfiken, finns det några mer eller mindre moderna hojar med radialmotor, som är godkända för allmän väg (alltså inte några superspejsade konceptbyggen)?




Sådär skulle min hoj kunna se ut om jag hade mekkunskap och garage:

Åhh likadan motor som jag hade i den gamla Silver wingen!
Helvete jag ångrar att jag sålde den, den hade varit en perfekt utgångspunkt för en café räser!
Kardan ftw :)

Har man inte en guzzi så är det här inte långt ifrån! :kär
2465241370_72893520ef_o.jpg


2464410895_daf92eb683_o.jpg

Åhh där är den igen!!
Ge mig!
 
Last edited:
Mmmm! Honda dream. Orgianalet RC110/111 från 1962 är inte heller så illa.
50cc 4t med dubbla överliggande kamaxlar, som varvade 14000rpm och utvecklade 9.5 hästar. De kunde fås med 8, 9 eller 10 växlar.
IOM TT versionen (RC111) varvade 16000rpm och kunde gå uppemot 145km/h, inte illa på 50cc:yoparty

Tack för lite bakgrundsinfo! Tänk att se någon bli omkörd på motorvägen av en 50 kubikare! :yoparty

Hardrock Ragge: Det var nog inte så dumt att du sålde den, för du kan använda en del av summan till att köpa en vanlig CX, de är lägre värderade och det finns många projekthojar att finna. Har själv en i standard (street) utförande. Gillar den som fan! Så slipper du peta bort en massa kåpor mm.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top