Bilder på 125an som den står nu

lorkan skrev:
2643506 Exakt hur mycket har du jobbat för att kunna köpa två såna bestar? Riktigt fina hojar! :tummenupp

Törs jag inte en gå in på:P

kieL skrev:
2643599 tidigare ägaren av min hoj var faktiskt oxå sm-förare. fast vad jag vet så sitter det inget extra på min. då han hade den som 3dje cykel..

Det kans inte sitter nå extra grejer på din, eftersom de va hans 3dje hoj...han som rådde om min hade den som första hoj så de e inte så konstigt att det sitter de grejer som de gör på den:rolleyes:

KTM_Driver skrev:
2644384 Törs jag inte en gå in på:P
Kvittar hur mycket man har jobbat, dom hojjarna är värda varenda krona. :tummenupp Själv hade jag varit överlycklig om jag bara hade köpt en sådan 125. :)

Last edited:
Tewdie skrev:
2644997 Kvittar hur mycket man har jobbat, dom hojjarna är värda varenda krona. :tummenupp Själv hade jag varit överlycklig om jag bara hade köpt en sådan 125. :)

Alldeles riktigt, dom är värda varenda krona:P Man lever bara en gång som ja bruka säga:arsele

KTM_Driver skrev:
2644384Det kans inte sitter nå extra grejer på din, eftersom de va hans 3dje hoj...han som rådde om min hade den som första hoj så de e inte så konstigt att det sitter de grejer som de gör på den:rolleyes:

det var precis det jag menade :tungan

Tewdie skrev:
2645069 Helt klart,kan man så är det bara att handla. :) Har du kört mycket med 125:an?

precis:P Njaaooo lite halvt som halvt, köpte den i sommras då körde jag mest bara på crossbanan och i skogen sen när jag fick tummen ur :arsele och slände på motardfälgarna så vart de inte så mkt kört lite tokkörning på byn vart det ju men klarade upkörningen den 5e oktober(sista tiden för iår) sen efter det vart de inte så mkt kört...dåligt väder vettu:rolleyes: den hade gått 96h när ja köpte den sen nu när ja kolla på timmätaren så står den på 112h så 16h sammanlagt, hoppas på mera i sommar:tungan

En fråga är det dina föräldrar som betalar eller du?? sen fattar ja inte varför alla säger "ohh shit du måste vara stenrik" bara för man kör en ktm 125 05...

Liksom om du köper en hoj för 10 000 eller 100 000 så förlorar man lika mkt procent om du säljer hojen du köpte för 10 000 för ungär 8 000 så kan man säga att du har haft hojen för 2 000.

Om du säljer hojen som kostade 100 000 för 98 000 så får du tillbaka 98 k och förlorat 2 000

Nu överdrev jag med sifforna bara för att det ska var enkelt..

KTM_Driver skrev:
2645097 precis:P Njaaooo lite halvt som halvt, köpte den i sommras då körde jag mest bara på crossbanan och i skogen sen när jag fick tummen ur :arsele och slände på motardfälgarna så vart de inte så mkt kört lite tokkörning på byn vart det ju men klarade upkörningen den 5e oktober(sista tiden för iår) sen efter det vart de inte så mkt kört...dåligt väder vettu:rolleyes: den hade gått 96h när ja köpte den sen nu när ja kolla på timmätaren så står den på 112h så 16h sammanlagt, hoppas på mera i sommar:tungan
Ok. Kanske inte så konstigt när du fick lappen så sent. Till sommaren ska det köras så mycket det bara går. :yoparty Fyfan vad jag längtar dit. :) Kanske kan man till och med blåsa runt på en sån fin hoj som du har...

Tewdie skrev:
2645412 Ok. Kanske inte så konstigt när du fick lappen så sent. Till sommaren ska det köras så mycket det bara går. :yoparty Fyfan vad jag längtar dit. :) Kanske kan man till och med blåsa runt på en sån fin hoj som du har...

funderar du på att byta "upp" dig ? =) :yoparty

125_next skrev:
2645184 En fråga är det dina föräldrar som betalar eller du?? sen fattar ja inte varför alla säger "ohh shit du måste vara stenrik" bara för man kör en ktm 125 05...

Liksom om du köper en hoj för 10 000 eller 100 000 så förlorar man lika mkt procent om du säljer hojen du köpte för 10 000 för ungär 8 000 så kan man säga att du har haft hojen för 2 000.

Om du säljer hojen som kostade 100 000 för 98 000 så får du tillbaka 98 k och förlorat 2 000

Det är inte det att han har en KTM 125 - 05 utan att han UTÖVER det har en KTM 525sx. :pannkyss

kan ju säga såhär. inte för jag har kört någon sån hoj du har. men det bör ju vara mkt roligare med en offroad/motard hoj. då dom är hel busiga =) .. inte direkt så man drar runt o gör feta stoppies & wheelies med en mito direkt..

125_next skrev:
2645184 En fråga är det dina föräldrar som betalar eller du?? sen fattar ja inte varför alla säger "ohh shit du måste vara stenrik" bara för man kör en ktm 125 05...

mmm brukar vara så....

kieL skrev:
2646417 kan ju säga såhär. inte för jag har kört någon sån hoj du har. men det bör ju vara mkt roligare med en offroad/motard hoj. då dom är hel busiga =) .. inte direkt så man drar runt o gör feta stoppies & wheelies med en mito direkt..
Det är det, men eftersom jag älskar att köra lite längre sträckor så är det mycket mer praktiskt att kör sporthoj. På sommaren kör jag varje dag. :) Dessutom är motard ända valet om man bor inne i stan, men jag bor mitt ute på landet. Att ligga och trycka på landsväg är mkt skönare med sporthoj.

Härnborg skrev:
2646424 Tewdie, är du inte nöjd med din Mito? :confused: :D
Jo, det är klart. Men när jag köpte hoj stod valet mellan Mito och en KTM motard, och det blev MIto eftersom den passar bättre att köra mycket med. Hade velat ha en motard att köra och busa med, men när det gäller sporthoj är Mito det givna. :)

Btw. Den hoj verkar riktigt fin. :tummenupp

Last edited:
Tewdie skrev:
2646608
Jo, det är klart. Men när jag köpte hoj stod valet mellan Mito och en KTM motard, och det blev MIto eftersom den passar bättre att köra mycket med. Hade velat ha en motard att köra och busa med, men när det gäller sporthoj är Mito det givna. :)

Btw. Den hoj verkar riktigt fin. :tummenupp

Jaha, okej.. Jo, jag har flickvän och polare ute på landet, så det blir mycket landsvägs körning, och till det är den gudomlig! :yoparty
Tackar :D Jag funderade faktiskt på att köpa den som du har, eftersom den låg på blocket när jag letade ;) Men sen hittade jag denna med 160cc och sånt, så det blev den här. :)

125_next skrev:

Öh, 2000 av 10000 är inte lika många procent som 2000 av 10000 :s

2000 av 10000 är en förlust med 20% medans 2000 av 100000 är en förlust med 2%, en jävla stor skillnad enligt mej. Sen så sjunker en nyare hoj mycket mer i pris snabbare vilket en äldre hoj inte gör, så sett så så får man tillbaka mer pengar av inköpssumman om man köper en äldre hoj. Därför undrar man om dom som köper sprillernya hojer är rika, för man förlorar ju en 5-10k bara genom att ha kört hojen ifrån affären till sin kåk.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!