Bilder: Mittsverigebanan 17-18/5 2007

K Lindström

Fotografen i diket !!
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Dinli 450 Lightning -10
PICT0021.sized.jpg

PICT0028.sized.jpg

PICT0036.sized.jpg

PICT0054.sized.jpg

PICT0082.sized.jpg

PICT0091.sized.jpg

PICT0115.sized.jpg

PICT0136.sized.jpg

PICT0199.sized.jpg

PICT0204.sized.jpg

PICT0207.sized.jpg

PICT0216.sized.jpg

PICT9083.sized.jpg

PICT9088.sized.jpg

PICT9721.sized.jpg

PICT9980.sized.jpg

PICT9605.sized.jpg

Var du på platts men saknas på bild ??
Berätta villken cykel du körde så ska jag se om jag har bild på dig :)

Vill passa på att tacka Banåkning.nu för möjlighet till bra foto ställen.

Swedie gjorde 57.3 förra året på R1:an har jag för mig? Vad vart det i år?

Kanonbilder! :tummenupp

Har du någon på en blå R6:a med nr 50, jag körde i racegruppen!

Om du har mer bilder på den svart/gula zxr 400:an så säg till. Det är jag på den sista bilden som du har lagt upp :)

2949642 Swedie gjorde 57.3 förra året på R1:an har jag för mig? Vad vart det i år?
57 högt blev det. Hade mer att ge om jag bara fått fler fria varv så man kunde fokusera på spåren. Men jag är rätt nöjd ändå. Har kommit in mer och mer i Aprilian o den blir roligare och roligare att köra. Det kändes som att 56:or inte alls är omöjligt med bra fart ut ur chikanen, samt genom vänstern efter start och mål. Sedan så hade höger ut på start och mål blivit markant sämre än förra året.

Last edited:
Bäst bilder måste väl ha blivit på flaggvakten:D

Dal-Mausen

2949724 57 högt blev det. Hade mer att ge om jag bara fått fler fria varv så man kunde fokusera på spåren. Men jag är rätt nöjd ändå. Har kommit in mer och mer i Aprilian o den blir roligare och roligare att köra. Det kändes som att 56:or inte alls är omöjligt med bra fart ut ur chikanen, samt genom vänstern efter start och mål. Sedan så hade höger ut på start och mål blivit markant sämre än förra året.
Man kan tänka att just Midlanda skulle kunna gynna en twin, utan långa rakor? Högern sämre än förra året säger du, det låter lagom spännande...

2949750 Kom ner på 1.11.
Hade det varit kanon väder på fredagen så hade jag hoppats på att sänka 1 till 2 sekunder till. Banan är knepig att komma in i, bara bortförklaringar jag vet :tungan
1.11 säger du, hur står det sig mot typ RS250?

Måste vara svårt att köra en hoj som man inte har några bra referenser mot när man vill jämföra. :)

Last edited:
Man kan tänka att just Midlanda skulle kunna gynna en twin, utan långa rakor? Högern sämre än förra året säger du, det låter lagom spännande...

Jag fick lov att göra en ytterrökare som hette duga för att inte studsa av banan helt. Körde man mitt där det var som värst så seriöst hoppade och skuttade hela hojen så man trodde det var dags att marksyna.

Ytterrökaren i sig var nog värd en halv sekund till en sekund tidsmässigt.

Twinnen har bra vrid jepp.. det är därför det går att mata de tider jag ändå la. Banan är faktiskt delvis en effektbana pga t.ex långa nerförsbacken, samt raksträckan över mållinjen, så även backen upp mot chikanen. Med mer effekt sparas det iaf 0.5 sekunder per raksträcka.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT