Bilder: Gotland Ring 2005 av MikkE

  • Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Spiken skrev:
Vadan alla dessa tider? Trodde tidtagning var strängt förbjuden? :va

Nice bilder mikke :)
Går väl att använda mobiler att ta varvtider med om man har någon som kan sköta den. så svårt är det ju inte att klocka på samma ställe varv efter varv (+- ett par meter lär ju inte göra någon större skillnad i 200+ farter)

Tidtagningsutrustning alla laptimer var inte tillåten nej.
 
fireblade skrev:
Tidtagningsutrustning alla laptimer var inte tillåten nej.

Varför inte? Det var ju ändå en licensgrupp och om alla ändå tar tider så vad spelar det för roll att man inte får avnända viss utrustning?
Jag tycker att det brukar stå så på många bandagar och tycker det verkar helt befängt.
 
Victor skrev:
Varför inte? Det var ju ändå en licensgrupp och om alla ändå tar tider så vad spelar det för roll att man inte får avnända viss utrustning?
Jag tycker att det brukar stå så på många bandagar och tycker det verkar helt befängt.
Det var ingen ren licensgrupp utan en licens/oförsäkrad.

Att man inte får ta tid har med trafikförsäkringen att göra.
 
fireblade skrev:
Går väl att använda mobiler att ta varvtider med om man har någon som kan sköta den. så svårt är det ju inte att klocka på samma ställe varv efter varv (+- ett par meter lär ju inte göra någon större skillnad i 200+ farter)

Tidtagningsutrustning alla laptimer var inte tillåten nej.
Plus att det går bra att kolla tiderna hemma i soffan när man spelat in varven på video :)
 
sandstream skrev:
Det var ingen ren licensgrupp utan en licens/oförsäkrad.

Att man inte får ta tid har med trafikförsäkringen att göra.

Jaha, så man får inte ta tid i den oförsäkrade gruppen pga trafikförsäkringen?
Nu hänger jag inte med, förklara snälla.

Edit: Och vad spelar det för roll när det gäller de andra grupperna oxå förresten? Om förs. bolaget inte gillar det så har väl inte arrangören med det att göra eller?
 
Last edited:
Se det som ett sätt för den som arrangerat bandagen att hålla ner antalet olyckor (skall jag säga som vurpade) för att folk jagat snabba tider som de inte har förmåga att köra.
 
fireblade skrev:
Se det som ett sätt för den som arrangerat bandagen att hålla ner antalet olyckor (skall jag säga som vurpade) för att folk jagat snabba tider som de inte har förmåga att köra.

Helt korrekt. Men också för att dom f-bolag vi talat med har gett rekomendationer för att ett arrangemang inte ska kunna tolkas som en träning vid olycka om man kommer till villkors-texter.
Förekommer tidtagning i en grupp så kan det lika gärna förekomma i en annan grupp utan vetskap.
Är det NEJ för alla så är det solklart och inget problem. Sen vad alla själva räknar i huvudet, eller moderna hojar med tidtagar-ur, kompis med mobiltelefon eller armbandsur kan vi aldrig hindra och det är inte vår avsikt att vara någon ordningsvakt. Lite förtroende under eget ansvar bör väl fungera!

/Nitrous
 
hahaha!! Så jefla skoj! :tummenupp

Såg bland bilderna att han fick med mn soppatorsk.. :död
Pinsamt värre va det!

Grymma bilder Annars :tummenupp
 
Själv körde jag alltså på 1,29 blankt.....


Vill se fler bilder.

Vet att Badtoy har massor som kommer upp på actionpics.se efter nästa helg då han är kvar på kalkön ett tag till. Samt Dea då som anser att åka till Lelle och tälta är viktigare än korten, hmmmmm :va Prioritera bättre Dea ;)
 
Sjuuuuukt bra bilder mikke! Det har du lyckats bra med, jag ser ju riktigt snabb ut på vissa, snyggt photoshopat! :tummenupp :D
 
Hagster skrev:
Sjuuuuukt bra bilder mikke! Det har du lyckats bra med, jag ser ju riktigt snabb ut på vissa, snyggt photoshopat! :tummenupp :D
Hehe, tacka tackar. Många bra, många sämre... men det funkar. Var första gången jag använde nya objektivet till RR-bilder.
Jag har plockat fram lite bilder på dig Hagster.. in på msn genast!
Tack ni andra för goda kommentarer! :Bugar

Seså... sponsra mig nu så att jag kan fota mer!!!
 

Bifogat

  • IMGP0068web.jpg
    IMGP0068web.jpg
    38.1 KB · Visningar: 73
MikkE skrev:
Hehe, tacka tackar. Många bra, många sämre... men det funkar. Var första gången jag använde nya objektivet till RR-bilder.
Jag har plockat fram lite bilder på dig Hagster.. in på msn genast!
Tack ni andra för goda kommentarer! :Bugar

Seså... sponsra mig nu så att jag kan fota mer!!!

Höpp höpp!
Kanske ska tillägga vem som tagit denna fina bild på dig Mikke!

Proffs fotaren RQ. :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top