Bilder från SM i enduro 17/4

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Bilder från Revinge...

Felicia är såååååå stolt över att ha träffat Anders Eriksson. Hon fick autograf som hon ska sätta upp på väggen :)
 

Bifogat

  • revinge_eriksson.jpg
    revinge_eriksson.jpg
    111 KB · Visningar: 296
  • revinge1.jpg
    revinge1.jpg
    109 KB · Visningar: 310
  • revinge2.jpg
    revinge2.jpg
    137.7 KB · Visningar: 343
Last edited:
Mer bilder...
 

Bifogat

  • revinge5.jpg
    revinge5.jpg
    133.6 KB · Visningar: 212
  • revinge6.jpg
    revinge6.jpg
    136.8 KB · Visningar: 251
Men seriöst... mer bilder, filmer och resultat tack! Man måste ju få vet vem som vann och så! :tungan
 
Paradoxy skrev:
Vadå bilder? Jag vill se filmer!

Har filmat lite med mobilen, men vet inte hur man lägger upp...

Resultatlista har jag inte hittat någonstans (på nätet) och sååååå intresserad var jag inte, så att jag skrev upp den... Vi var mest ute för att titta & njuta..
 
Last edited:
lassnig skrev:
Men seriöst... mer bilder, filmer och resultat tack! Man måste ju få vet vem som vann och så! :tungan

Jag har 30min film med DV cam som jag håller på att redigerar, jag och brorsan åkte efter Mats Nilsson och några andra tunga grabbar, vi åkte alltså bredvid spåret och filmade. Blev riktigt fräckt! Lägger upp när jag är klar

EDIT** http://pansartrofen.kowal.dk/ <- lite bilder... film kommer sen..
 
Last edited:
vilka goa sträckor det ser ut att vara!
man blir ju lite lätt sugen på att vara med.
 
TRAILER UTE på min och brorsas film!!!
Vi bor inte tillsammans så vi ska försöka kombinera våra band imorgon :)
Men tills vidare finns en fultrailer med intervju med Anders Eriksson (7 faldig VM mästare i Enduro) och lite annat i FUL kvalite.
Hoppas vi blir klara snart med filmen för jag är SJUKT sugen på den nu...
http://kowal.dk/trailer.wmv
Enjoy
 
Det är ju onekligen lockande att börja köra enduro asså! :yoparty
Om ni skulle gissa, vad tror ni då att ett vettigt "startpaket" (hoj, utrustning, osv) skulle kosta? Jag är sugen på en hyffsad honda eller KTM-hoj. Någon som vågar dra till med en gissning?
 
lassnig skrev:
Det är ju onekligen lockande att börja köra enduro asså! :yoparty
Om ni skulle gissa, vad tror ni då att ett vettigt "startpaket" (hoj, utrustning, osv) skulle kosta? Jag är sugen på en hyffsad honda eller KTM-hoj. Någon som vågar dra till med en gissning?


Kan försöka. utgår från att du inte måste ha en sprillans ny hoj..

hoj: 4-t typ -00 runt 30-35 000
Utrustning: Alla skydd, hjälm och stövlar runt 4 000. lite mer kanske.
 
KarlJohan skrev:
Kan försöka. utgår från att du inte måste ha en sprillans ny hoj..

hoj: 4-t typ -00 runt 30-35 000
Utrustning: Alla skydd, hjälm och stövlar runt 4 000. lite mer kanske.

4000:- får du knappt stövlar & hjälm för! :va Ska man ha nya grejer av hyffsad kalité går det upp mot 10'000:-. Letar man lite bland rea-grejer går det väl få ner priset en aning.
 
lassnig skrev:
Det är ju onekligen lockande att börja köra enduro asså! :yoparty
Om ni skulle gissa, vad tror ni då att ett vettigt "startpaket" (hoj, utrustning, osv) skulle kosta? Jag är sugen på en hyffsad honda eller KTM-hoj. Någon som vågar dra till med en gissning?

Vad jag föreslår ? Gissa ?

Köper du en Gas Gas får du en lika vass hoj med samma kvalité som KTM, fast billigare. 25-30' för en nyrenoverad 01-02:a. Betydligt mer konkurrenskraftig än en Honda. Dessutom sitter det ofta Öhlinare både fram & bak. KTM har ju mer "inne" status så du får betala 7-10' extra för det. Annars är det samma filosofi -
"ready for race - out of the box"
 
Fan va nice att ni gör en klippning och så. Men skynda er jag vill se den NU! För er som tyckte det såg fint ut kan jag säga att de va kanon men VÄLDIGT jobbigt för att vara ett SM tom Anders och Björne o co tyckte att det va tungt
 
Barrett skrev:
4000:- får du knappt stövlar & hjälm för! :va Ska man ha nya grejer av hyffsad kalité går det upp mot 10'000:-. Letar man lite bland rea-grejer går det väl få ner priset en aning.

Jasså? Beror nog väldigt mycket på var man köper grejorna. Jag handlade allt mitt på cross&endurokompaniet i gbg. Brukar ha riktigt bra priser.
Men ok, lägg på 1000-2000 så blir siffran lite mer rätt kanske. Var ju ett par år sen jag köpte min utrustning så jag kanske förskönade siffrorna lite omedvetet. :rolleyes:

10.000 var det iaf INTE jag betalade, och jag var ändå noga med att det skulle vara kvalitet på sakerna.
 
Last edited:
gick in på crossendurokompaniets hemsida o kolla lite på vad komplett utrustning skulle kosta.
Tog med: Hjälm, stövlar, benskydd, ryggskydd inkl. njurbälte, ufo-axelskydd, armbågsskydd, glasögon samt crossbrallor +tröja.
6900:- skulle kalaset gå på. Och då var det inte rea-på några av de varorna tror jag.

om om man har lite flyt kan man nog pressa priset iaf en 500:- :yoparty
 
jra_racing skrev:
Fan va nice att ni gör en klippning och så. Men skynda er jag vill se den NU! För er som tyckte det såg fint ut kan jag säga att de va kanon men VÄLDIGT jobbigt för att vara ett SM tom Anders och Björne o co tyckte att det va tungt

Filmen är klar, den håller på att komprimeras!
Den blir ungefär 37min lång och cirka 350mb stor. Ska försöka hitta nånstans att lägga den, blir klar runt 22.00 tiden :)
 
Ser ut att vara riktigt torrt å fint underlag. Förutom lerhålet då :D
Är ju tyvär inte lika fint här runt Stockholm. Nu får solen skynda sig å torka upp så banorna öppnar :tummenupp
 
Filmen är klar. PM för url, kan tyvärr inte överbelasta linan, hade 1200gb på 3 veckor innan och man fick lite klagomål.
har sökt tillstånd hos cayle, får se om han svarar :)
 
KarlJohan skrev:
gick in på crossendurokompaniets hemsida o kolla lite på vad komplett utrustning skulle kosta.
Tog med: Hjälm, stövlar, benskydd, ryggskydd inkl. njurbälte, ufo-axelskydd, armbågsskydd, glasögon samt crossbrallor +tröja.
6900:- skulle kalaset gå på. Och då var det inte rea-på några av de varorna tror jag.

om om man har lite flyt kan man nog pressa priset iaf en 500:- :yoparty

Jag gick för skoj skull in & gjorde samma sak, slutade på 9900:- :tungan
När det kommer till skydd tog jag då så klart inte det billigaste hela tiden, utan la mig på en nivå där jag anser att man får hyffat bra grejer.
 
Barrett skrev:
Jag gick för skoj skull in & gjorde samma sak, slutade på 9900:- :tungan
När det kommer till skydd tog jag då så klart inte det billigaste hela tiden, utan la mig på en nivå där jag anser att man får hyffat bra grejer.

Ok, där ser man. Men hoppas du förstår att man får anpassa sig till sina ekonomiska tillgångar. Jag studerar.

Jag säger inte vad som är rätt eller fel, bara att det går att komma hyffsat billigt undan, utan att köpa ren skit. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top