Bilder från MotoGP Assen 2008

Här är lite dassiga bilder ja tog...Tyvär dålig kvalite men de blir inte bättre med mig bakom en skit kamra.
DSCN1594 (Medium).JPG

DSCN1606 (Medium).JPG

DSCN1608 (Medium).JPG

DSCN1621 (Medium).JPG

DSCN1668 (Medium).JPG

DSCN1673 (Medium).JPG

DSCN1676 (Medium).JPG

DSCN1670 (Medium).JPG

Jag var också på plats och råkade av en slump ta en bild på nummer 27 under kvalet, utan att veta vem det var. :)

EDIT: Undrar föresten två saker ang. sidvagnsracing. Vad är det för motorer i dom, och skiljer sig kurvhastigheten mycket mellan höger- och vänster-kurvor?

Vi kör med gsxr1000 k6 motor. Tyvärr fick vi byta till en standard då den trimmade inte ville längre.
Ang kurvhastigheten H vs. V så beror det mest på hur kurvan ser ut men enklast beskrivet så har man högre ingångshastighet i en höger och bättre traction ut ur en vänster.

Kallio röker Toth, Luthi beställer en grillad med bröd, Abraham #17 bygger street fighter, läktarna är ganska fullsatta, Stoner dominerade, Rossi letar efter något på marken.

Bifogat

• Picture 736.jpg
    Picture 736.jpg
    53.2 KB · Visningar: 103
  • Picture 727.jpg
    Picture 727.jpg
    52.7 KB · Visningar: 56
  • Picture 688.jpg
    Picture 688.jpg
    119.6 KB · Visningar: 56
  • Picture 563.jpg
    Picture 563.jpg
    94.8 KB · Visningar: 49
  • Picture 558.jpg
    Picture 558.jpg
    65.6 KB · Visningar: 71
  • Picture 518.jpg
    Picture 518.jpg
    117.4 KB · Visningar: 50
Vissa tror att Sheene fortfarande kör, nyttig kalorisnål mat för den kostmedvetne, på griscampingen har man soffor med sig, Rossivagnar och tvättmaskin ombyggd till eldtunna.

På vägen till campingen fanns även budgetcamping i metallrör.

Bifogat

• Picture 412.jpg
    Picture 412.jpg
    131.4 KB · Visningar: 112
  • Picture 578.jpg
    Picture 578.jpg
    128.4 KB · Visningar: 102
  • Picture 585.jpg
    Picture 585.jpg
    142.6 KB · Visningar: 75
  • Picture 575.jpg
    Picture 575.jpg
    92.2 KB · Visningar: 75
  • Picture 422.jpg
    Picture 422.jpg
    97.4 KB · Visningar: 48
  • Picture 419.jpg
    Picture 419.jpg
    140.6 KB · Visningar: 61
  • Picture 108.jpg
    Picture 108.jpg
    50.9 KB · Visningar: 36
  • Picture 177.jpg
    Picture 177.jpg
    64.1 KB · Visningar: 37
Kallio röker Toth, Luthi beställer en grillad med bröd, Abraham #17 bygger street fighter, läktarna är ganska fullsatta, Stoner dominerade, Rossi letar efter något på marken.
Det är Esteve Rabat i 125 som köper korv. Luthi kör en Emmi Caffe Latte sponsrad Aprilia i 250. Gubbe. :D

Här är lite dassiga bilder ja tog...Tyvär dålig kvalite men de blir inte bättre med mig bakom en skit kamra.

Du verkar haft finfin biljett iaf, jag är djupt avis. Frågan är ju hur man tar sig in sådär?

Vissa tror att Sheene fortfarande kör, nyttig kalorisnål mat för den kostmedvetne, på griscampingen har man soffor med sig, Rossivagnar och tvättmaskin ombyggd till eldtunna.

På vägen till campingen fanns även budgetcamping i metallrör.

Den campingen var rejält skabbig, frågan är ju bara om runt hälften av dom är där för att supa istället för att titta på racing. Jag cyklade till campingen direkt efter gp-racet och då satt det fullt med folk där och drack bärs.

Last edited:
Lite suddigt men Rossi klipper Melandri 3 sekunder senare, detta trots att Rossi trillade i början av racet.

Bifogat

• rossimela.JPG
    rossimela.JPG
    58.2 KB · Visningar: 80
Var är apex?

Bifogat

• DSCN0535.jpg
    DSCN0535.jpg
    115.9 KB · Visningar: 71
vad kostar det ungefär för att åka iväg på ett gp race, utöver resan dit. Hur många dagar bör man vara på plats, hur ska man lägga upp det?

Börjar bli väldigt sugen på att se ett race live!

vad kostar det ungefär för att åka iväg på ett gp race, utöver resan dit. Hur många dagar bör man vara på plats, hur ska man lägga upp det?

Börjar bli väldigt sugen på att se ett race live!
Assen kostade 70 euro för tredagarsbiljett på naturläktaren (fri tillgång till huvudläktaren tr & kval).

Bilresa bensin/bro/färja 3600:-

Camping 40 euro.

Det fotot har du skjutit tvärs över banan från huvudläktaren vid start/mål? :)

Om det är den svängen jag tror så finns det ingen apex där. Det finns två i nästa sväng istället. :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...