Bilder från bulten 2009-08-19

IMG_5413.jpg

http://www.panoramio.com/user/3519339
Åh, schysst bild. Tyckte som förare att det blev en helt misslyckad kurvtagning med möte av bil och allt. Men det syns ju inte här.

Vi mötte dom igår på bulten, och i en uppförsbacka så byter dom ledare, då ligger dom redan över hela körfältet:va Allvarligt nästa gång jag ser dom ska jag parka bilen precis framifrån och ta ett snack med dom :arsele dom riskerar ju fan allas säkerhet. Dumskallar!

Lasse jag såg dig igår åka förbi skogis! Hoppades du skulle stanna.:krama
Men, dom håller samma tempo som många bilar/bussar/lastbilar på bulten, enda skillnaden är att det gör mindre ont i hojåkare att krocka med dom! Dom dör istället, ombytta roller jämfört med mc - lastbil mao.

OT: Men bilister har extremt svårt att avgöra hur fort cyklister cyklar. Jag blev vittne till en V70 som körde rakt över en refug för att han inte hann om mig när jag var ute å tränade :näsblod Jag höll ju bara 40 på 50-väg... :rolleyes: Och han lär ha fått göra framvagnsinställning efter det, och bytt nån hasplåt :hihi Eller han som nästan frontade när han skulle om mig i Tyresö, han missade att jag höll samma hastighet som bilarna framför. För att nämna några...

Vi mötte dom igår på bulten, och i en uppförsbacka så byter dom ledare, då ligger dom redan över hela körfältet:va Allvarligt nästa gång jag ser dom ska jag parka bilen precis framifrån och ta ett snack med dom :arsele dom riskerar ju fan allas säkerhet. Dumskallar!
Det är bara att höra av sig till deras respektive klubb, de får inte cykla i bredd och hindra trafik. Fredrikshof är en klubb, oftast står klubbnamnet på byxan så det är bara att memorera namnet och leta upp klubben. Bra att ni tar bilder, skicka till deras klubbar och visa hur det ser ut på vägarna.

Bra bilder Hoztic, den där S-kurvan du plåtat vid ger en mycket fin bakgrund för vad mc-körning på Bulten är. :tummenupp

Nu förstår jag inte alls, driftar de ut i mötande bana när de byter ledare? De cyklister jag sett på bulten öser på bättre än de traktorer/flesta lastbilar jag sett på bulten. Frågar du mig kan du ju börja prata med dem kanske?

Det är bara att höra av sig till deras respektive klubb, de får inte cykla i bredd och hindra trafik. Fredrikshof är en klubb, oftast står klubbnamnet på byxan så det är bara att memorera namnet och leta upp klubben. Bra att ni tar bilder, skicka till deras klubbar och visa hur det ser ut på vägarna.

Bra bilder Hoztic, den där S-kurvan du plåtat vid ger en mycket fin bakgrund för vad mc-körning på Bulten är. :tummenupp

Om vi hojåkare vill bättra på ryktet om oss själva så är det nog inte läge att börja klanka ned på cyklister. Bulten är trots allt en allmän väg tillgänlig för både hojjar, cyklister, hästar, igelkottar och bilar. Kan hålla med om att det är klantigt att käka upp en hel vägbana dock.

Många skulle dock tjäna på att tänka med hjärnan och inte gasrullen :såjaponken

Jävligt bra bilder hur som haver!
Synd att man inte fastnade trots 2 åkningar :D

Nu förstår jag inte alls, driftar de ut i mötande bana när de byter ledare? De cyklister jag sett på bulten öser på bättre än de traktorer/flesta lastbilar jag sett på bulten. Frågar du mig kan du ju börja prata med dem kanske?

Vi kom i en uppförsbacke där klungan ligger 3 i bredd = att långt över halva mitt körfält är upptaget, där i backen ska dom nu byta ledare, som kör om dom andra = tar nu istort sett upp hela körfältet. = när vi kör om( bra sikt) så blir man lite smått överaskad när han som ska ta täten vinglar ut mot mitten.

Klart alla får vistas vid vägen, men man får ha sunt förnuft, inte åker man 3 hojar i rad? eller 1 bil och en mc?

Jag ska själv ge mig på att testa o cykla på bulten, och då håller jag mig långt ut åt höger och ber till gud att inte bli påkörd av lastbil etc.

Vi kom i en uppförsbacke där klungan ligger 3 i bredd = att långt över halva mitt körfält är upptaget, där i backen ska dom nu byta ledare, som kör om dom andra = tar nu istort sett upp hela körfältet. = när vi kör om( bra sikt) så blir man lite smått överaskad när han som ska ta täten vinglar ut mot mitten.

Nu skall jag inte gnälla men du sa ju "Vi mötte dom igår på bulten, och i en uppförsbacka så byter dom ledare, då ligger dom redan över hela körfältet" så det lät väldigt temporärt??? Var de alltså över i ditt körfält? Jag tolkade det som att de låg i sitt eget körfält men i bredd?

Att cyklister byter ledare i uppförsbackar är ju normalt (enklast så) och när jag tränade cykling själv (nuförtiden slötränar jag bara på min Carbon-Focus-full-tönt-blingade 6,7 kgs hoj när jag får ork :tungan ) var det alltid så att man bara låg i bredd ytterst temporärt när man bytte ledare/placering i gruppen. Tre i bredd låter som väldigt temporärt (troligen av misstag) och knappast nåt de kör mer än när de skall komma om.

Men oavsett det så är det ju fortfarande så att mötande trafik skall hålla sig i sin körbana och bakomliggande får anpassa sin hastighet efter framförvarande omständigheter. Det är ju fortfarande inte något fel att ta upp körfältet i långsam hastighet. Som sagt, finns ju en drös traktorer/lastbilar som är långsammare som kör på bulten.

Och kikar jag på bilderna så var det ju normal cykling i grupp... dvs inte två/tre i bredd.

Ett hett tips är således att ta ut gott om "vingelmån" och sänka hastigheten :tummenupp

Lasse jag såg dig igår åka förbi skogis! Hoppades du skulle stanna.:krama

Jasså du var där o minglade...Nä, Henrol o jag hade date med en varsin glass på Fjällgatan som hägrade. :krama

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti