Bilder från bulten 2009-08-19

Schyssta bilder!

Ang cyklister så kom jag ikapp en bil för nån vecka sedan som fastnat bakom dessa tävlingscyklister. Inge fel att de tränar på bulten, men de här åkte 4 ibredd! Ingen omkörning utan de låg i bredd, i kurvor och på rakor.

Cyklister i ett nötskal.. precis som dom alltid har fungerat & dom kommer väll antgligen inte sluta med det heller :P

Men det är lika irriterande varje gång man kommer ikapp cyklister som cyklar i bredd.. framförallt när man kör bil! :huvet

Kom igen nu SH:are..Mitt första inlägg om cyklisterna var lite ironiskt..
Visst kan det tyckas väldigt korkat för deras egen säkerhet att ligga 3 i bredd.
Men jag själv blev mest irriterad för att de förstörde mitt åktempo,,snacka om I-landsprobs.
Vi har nog inte mer bråttom än att vi kan vänta några kurvor.
Passa på att titta på naturen,vissla lite, för att sen "steka" hela bunten o brassa satan,hehe. Ta't lugnt :)

Nu skall jag inte gnälla men du sa ju "Vi mötte dom igår på bulten, och i en uppförsbacka så byter dom ledare, då ligger dom redan över hela körfältet" så det lät väldigt temporärt??? Var de alltså över i ditt körfält? Jag tolkade det som att de låg i sitt eget körfält men i bredd?

Att cyklister byter ledare i uppförsbackar är ju normalt (enklast så) och när jag tränade cykling själv (nuförtiden slötränar jag bara på min Carbon-Focus-full-tönt-blingade 6,7 kgs hoj när jag får ork :tungan ) var det alltid så att man bara låg i bredd ytterst temporärt när man bytte ledare/placering i gruppen. Tre i bredd låter som väldigt temporärt (troligen av misstag) och knappast nåt de kör mer än när de skall komma om.

Men oavsett det så är det ju fortfarande så att mötande trafik skall hålla sig i sin körbana och bakomliggande får anpassa sin hastighet efter framförvarande omständigheter. Det är ju fortfarande inte något fel att ta upp körfältet i långsam hastighet. Som sagt, finns ju en drös traktorer/lastbilar som är långsammare som kör på bulten.

Och kikar jag på bilderna så var det ju normal cykling i grupp... dvs inte två/tre i bredd.

Ja alltså vi kom ifatt dom ;)

uj :tummenupp :tuttar :Bugar

25934448.jpg

Fan ni måste ju berätta innan när ni tänker fota loss!
Vill ju va me å glänsa lite i rampljuset ja me......:tummenupp

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...