Bild Bilder från BSB 2012

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag har fotat lite i engelska mästerskapet, BSB, i år.
De flesta är från superbike men även nått från stk1000, ss600, 125 och sidecar.
Alla bilder finns på:
http://www.motofoto.se/bsb2012/bestofbsb2012.html

Motofoto%20BSB%202012-587eb.jpg

Motofoto%20BSB%202012-1897-2eb.jpg

Motofoto%20BSB%202012-3621eb.jpg

Motofoto%20BSB%202012-9837-2eb.jpg

Last edited:
Jävlar vilka grymma bilder Petter !:tummenupp

Japp, det är klass på bilderna. Kul att det finns folk med det intresset/kunnandet samt delar med sej av sina verk.

Kul att ni gillar dom, men va alla är okritiska då, perfekta är ju bilderna inte, klaga lite nu..

Det enda jag kan klaga på är att vattenstämpeln hindrar mig från att ha en utav bilderna som bakgrundsbild på datorn. Men samtidigt så förstår jag ju givetvis varför den sitter mitt i vägen. :)

Mer gridgirls :tuttar! Sen gillar jag helt klart "närbilderna" bättre, typ den på Haga och den med flera gubbar på rad. Annan favorit är när man ser värmen från rören, osar upp liksom. Kvalitén på bilderna är annars jäkligt fina, klart någon är bättre än den andra, i mitt oproffsiga tycke. Men "man" ser ju att du har skillsen, utan tvekan! Jag har köpt många bilder i mina dagar från olika fotografer, och dina är lätt i klass med dom jag köpt, vissa är även vassare.

Grymma bilder! Som fotonovis har jag inget att klaga på! :tummenupp

Skitballt Petter! Jag kan nog inte heller klaga på nåt... Härlig variation med närbilder och action, det syns att det är en tanke bakom varje bild. Till våren får du fota polkaretta på Kinnekulle :tummenupp

Kul att ni gillar dom, men va alla är okritiska då, perfekta är ju bilderna inte, klaga lite nu..

Bilden på Hill ut på rakan samt 1a bilden på Brookes, 2a på Easton (och kanske sidvagnen, gillar att den har en tråkig/mörk bakgrund.) är några favoriter. Speciellt den på Brookes, iom att du fått med banan ner åt höger.
Panigalen gör sej inget vidare, Vet inte om det är vinkeln och/eller färgerna?
Haga på Brands med skogen i bakgrunden är riktigt fin.
Haga på Knockhill hade varit helt 100 om det inte varit för föraren bakom..

Betyg: 3-5 riktigt fina bilder! Svårt att hitta ngt att klaga på.

Mer gridgirls :tuttar! Sen gillar jag helt klart "närbilderna" bättre, typ den på Haga och den med flera gubbar på rad. Annan favorit är när man ser värmen från rören, osar upp liksom. Kvalitén på bilderna är annars jäkligt fina, klart någon är bättre än den andra, i mitt oproffsiga tycke. Men "man" ser ju att du har skillsen, utan tvekan! Jag har köpt många bilder i mina dagar från olika fotografer, och dina är lätt i klass med dom jag köpt, vissa är även vassare.

Jag hade inte tillstånd att fota gridgirls , what ???
Jo det finns olika nivåer av ackreditering i BSB och på min nivå fick man inte tillträde till bandepån och griden,
för att få va där skulle man jobba för en tidning med omfattande publicering, BSB anses som näst hårdast efter motoGP att få tillstånd till.

Riktigt snygga bilder!
Får jag fråga vad du har för utrustning (kamera, objektiv)?
Använder du någon form av stöd?

Nått kort från början av året är med en canon550, sen bytte jag till en 7D, ett 70-200 L4 usm hela tiden,
inget stöd bara handhållet.

Bilden på Hill ut på rakan samt 1a bilden på Brookes, 2a på Easton (och kanske sidvagnen, gillar att den har en tråkig/mörk bakgrund.) är några favoriter. Speciellt den på Brookes, iom att du fått med banan ner åt höger.
Panigalen gör sej inget vidare, Vet inte om det är vinkeln och/eller färgerna?
Haga på Brands med skogen i bakgrunden är riktigt fin.
Haga på Knockhill hade varit helt 100 om det inte varit för föraren bakom..

Betyg: 3-5 riktigt fina bilder! Svårt att hitta ngt att klaga på.

Panigalen med Polita i sadeln är rätt kass ja, bara sladden som gör nått, det är väl allt störande i bakgrunden som drar ner intrycket.

Haga i skogen är en favorit, dock va det väldigt långt dit och förarna kom upp över ett krön väldigt kvickt, det gjorde att bilden blev rätt suddig, har den i mörkare exponering så träden blir nästan svart, ska lägga upp den om jag minns.

Tack för eran input, ska nog fråga på fotosidan.se också, då blir jag nog sågad :tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph