Bilder från B-racet på Sviestad 21/9

Torkel skrev:
Håkans 14 fina bilder finns nu till allmänt beskådande på samma ställe som de övriga bilderna!

Mycket snygga bilder! Gillar i synnerhet den här, som i mitt tycke är helt vansinnigt snygg. Ljusets vinkel, kompositionen och exponeringen är helt perfekta. :tummenupp

im1.jpg

McB skrev:
Mycket snygga bilder! Gillar i synnerhet den här, som i mitt tycke är helt vansinnigt snygg. Ljusets vinkel, kompositionen och exponeringen är helt perfekta. :tummenupp
Kan bara hålla med, den är helt otroligt bra faktiskt!
(men så är det ju en Aprilia RS250 i förgrunden också, då kan det ju inte gå fel!)

McB skrev:

Mycket fin bild, men kompositionsmässigt så blir den ännu bättre om man beskär bort övre delen då så mycket himmel inte bidrar något särskilt till bilden.

Bifogat

• im1.jpg
    im1.jpg
    12.5 KB · Visningar: 178
Minsann... Nummer 67 har en likadan hjälm som mig. Inte aldeles vanlig, men snygg.

Bra bild också!!

Relapse skrev:
Mycket fin bild, men kompositionsmässigt så blir den ännu bättre om man beskär bort övre delen då så mycket himmel inte bidrar något särskilt till bilden.

Jo, den blir på ett sätt bättre då. Men, jag tycker ändå det är något speciellt med den i originalformat.

McB skrev:

Ja, jag kan bara hålla med...SNYGGT...men jiiiisses...hur många saker ska man hålla i huvudet när man fotar egentligen??? Det blir ju bara mer och mer att tänka på :rolleyes:

ZoulFly skrev:
Ja, jag kan bara hålla med...SNYGGT...men jiiiisses...hur många saker ska man hålla i huvudet när man fotar egentligen??? Det blir ju bara mer och mer att tänka på :rolleyes:

Det är en hel del att tänka på, det stämmer. Men det beror ju lite på vad och hur man fotar. Fotar man road racing i dokumentärt syfte så blir det ganska jobbigt om man hela tiden letar den perfekta bilden. Blir nog inte så mycket fotat då. Dessutom är det väldigt svårt att ta vackra bilder där man leker med ljuset när man arbetar med så tight beskärning som både du och jag oftast gör.

Det beror alltså helt på vad bilderna ska användas till. Ska de bara vara vackra att se på utan att visa så mycket av varken motorcykel eller förare, utan mest förmedla en känsla, så är Håkans bild ett klockrent exempel.

håkanolsson skrev:
Kul att den uppskattas.

Snacka om känsla? Kolla mediagallery på http://www.teamkr.com/

Ja, det där är lärorikt...på många sätt. Det första jag tänker är att jag måste tvätta hojen :D Allvarligt talat är det kul att kolla runt på sånt där och lära sig lite om hur man kan experimentera sig fram. Men jag undrar hur en icke-RR-människa skulle tänka...skulle väl inte fatta nånting av vissa av bilderna förmodar jag :rolleyes:

ZoulFly skrev:
Ja, det där är lärorikt...på många sätt. Det första jag tänker är att jag måste tvätta hojen :D Allvarligt talat är det kul att kolla runt på sånt där och lära sig lite om hur man kan experimentera sig fram. Men jag undrar hur en icke-RR-människa skulle tänka...skulle väl inte fatta nånting av vissa av bilderna förmodar jag :rolleyes:

Ja. Som med musik o annat, det är lätt hänt att liksom gå för långt. Det kan lätt bli eeehh för abstrakt?

Typ:

Var fotografen i busken å pinkade här? (från teamkr.com)

Bifogat

• kr.jpg
    kr.jpg
    30.3 KB · Visningar: 126
Sjukskrivning!

Torkel skrev:

Vurpan restulterade i två kraschade fötter, sprickor i mellanbenet i höger fot samt sprickor i hälen i vänster fot. Sjukskrivning i 6 veckor och rullstol. NÄSTA GÅNG ÄR DET DÄCKVÄRMARE OCH LUGNA 5 VARV INNAN TROTTELN DRAS I TOPP.
Hoppas ingen tog illa upp för rödflaggan, det är ju sånt som händer, eller???
#9 Ove

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...